Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer GT2 / Mad-Croc / Benzhou YY50QT-27

Aloittaja Rahkola, 21.05.12 - klo:16:00

« edellinen - seuraava »

Rahkola

Täytyy tähän vielä purkaa vähän viikonlopun raksaussessiota. Variaattorista oli kuulunut voimistuvaa kolinaa jo vähän aikaa, josta syystä olin ajamatta sillä, kunnes Stage6 variaattori saapui. Variaattori auki ja yllätys oli melkoinen. Ensiöpuolen pultti oli täydellisesti kiinni, olin epäillyt sen olevan löysällä. Sen sijaan kiinan murometalli aluslevy oli tuhoutunut ja tämän takia kotelonpuoleinen lautanen oli päässyt vetämään linkkuun pyöriessään. Kampiakseliin kiinni ottava prikka oli kulunut metallipölyksi ja lautanen pyöri hihnan mukana epäkeskitetysti. Suosittelen vahvasti variaattorin vakiosisukalujen vaihtamista laadukkaampiin (varsinkin se saatanan aluslevy).

Kun otatte pakoputken irti, vaihtakaa kiinapultit heti parempiin. Itse tein sen virheen, että laitoin kiinapultilla takaisin ja jo toisen kerran pultti katkesi sylinteriin. No ei muuta kuin läpipulttia tilalle ja nyt on Stage6 putki jykevästi paikoillaan.

Motoforcen 17.5mm kaasarista sen verran, että ei mene suoraan kiinni koska kaasuvaijeri on liian lyhyt tälle kaasarille. Ratkaisimme ongelman lyhentämällä sitä osaa, johon kaasuvaijeri tuli kiinni.

Eipä tässä muuta, valokuvia ja lisää avautumista tulossa :)

leze223

Noista kiinanpulteista tuli vaan mieleen. Meikän 2t zonerissa (ei sama kone kun sun vehkeessä) oli joka ikinen pultti ristipääpaskaa. Kerran kun se sutasee niin kanta on jo ihan paskana. :x vieläkin on muutamia kiinanpultteja..
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 15.07.12 - klo:15:23
Noista kiinanpulteista tuli vaan mieleen. Meikän 2t zonerissa (ei sama kone kun sun vehkeessä) oli joka ikinen pultti ristipääpaskaa. Kerran kun se sutasee niin kanta on jo ihan paskana. :x vieläkin on muutamia kiinanpultteja..

OT: Arvaappa vaan, ovatko nämä ongelma noissa mun ropauskohteissa. Siis vanhemmissa 2-pyöräisissä merkistä ja mallista riippumatta, joita tulee korjattavaksi / tulee tehtyä. Sitten vielä, kun edelliset omistajat ovat niitä availleet niin ovat aivan pyöreitä. Yleensä kyllä lähtee iskukoneella auki ja kuusiot tilalle. TS. Niitä ristipäitä ei kannata takaisin laittaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

osula95

mikä on ongelmana kuin olen jo kokeillut kahta rajottamatonta cditä mutta kaikilla sytyttää lian aikaisin, pickuppia kuin siirsi myöhempään niin lähti hetkeksi käyntiin mutta ei käynyt kuin 2 sek ja sammus heti eikä ottanut kieroksia

Jeep-A-Holic

Mä rakentelin pienen katkaisijan sen pinkin piuhan väliin ja jatkoin tietty niitä kans että yletty penkin reunan alle katteeseen, saa päälle ja pois kesken ajon eikä varmasti poliisitkaan tota huomaa kun on penkki kiinni...kulkee on/off asennos 45/70+ km/h mittarin mukaa!  kuvaa en osannukkaa sitte liittää tänne siitä katkaisijast.. prkl
Älkää mua kuunnelko, emmä mistään mitään tiiä!!

Jkarha

Lainaus käyttäjältä: Jeep-A-Holic - 15.08.12 - klo:13:39
Mä rakentelin pienen katkaisijan sen pinkin piuhan väliin ja jatkoin tietty niitä kans että yletty penkin reunan alle katteeseen, saa päälle ja pois kesken ajon eikä varmasti poliisitkaan tota huomaa kun on penkki kiinni...kulkee on/off asennos 45/70+ km/h mittarin mukaa!  kuvaa en osannukkaa sitte liittää tänne siitä katkaisijast.. prkl

Taidat puhua jostain muusta moposta kuin tämä ketju.

Vespa LX50 4T4V 2013

mikko627

Tässä nyt tyhmänä kyselen, että kun olen ostamassa tuota solifer gt2 2t skootteria enkä tiedä mitään mopoista niin:
Kuinka pitkään sisään ajo kestää (km)? ja kuinka kovaa/kuinka isoilla kierroksilla saa skootterilla ajaa?
Kuinka paljon kuluttaa öljyä esim 1 tankillisella? Ja mikä öljy käy?(linkin voi laittaa jos jaksaa)
Ja sitten ne huollot. Kuinka usein, kuinka helppo huoltaa itse ja paljon huollot maksaisi huoltamolla?
Ja saako viriteltyä helposti niin että kulkee noin 55 mutta ei kovempaa koska alueella missä asun kulkee paljon poliiseja?

KranTurismo

sisään ajo tällä vehkeellä osi kait se 500km tarkkaan en osaa sanoa. Ohjekirjan mukaan sisään ajo pitäis ajaa 30 km/h mutta kuhan et huudata konetta ja ajat vaihtelevilla kierroksilla niin kaiken pitäis olla ok. Itse tarvitsin lisätä öljyä vasta 800km jälkeen että tankillisella öljyä pääsee pitkälle. Perus 2t moottori öljy käy, kysäset paikallisesta liikkeestä niin kyllä ne tietää. Jos ostat cittarista niin laitteessa on takuu, takuu huollot ovat 300km, 600km, 1000km jne, itse en huoltoihin ole mennyt. Uutena solikka menee sen 40km mutta vauhti nousee sen 500km aikana 55km/h ja sitten alkaa rajotin ottamaan vastaan.

Kokemuksella suosittelen kiristämään pulttia jos toistakin (tukijalan tunnistin kannattaa kiristää kunnolla ettei jätä), muovi osat menevät helposti rikki mutta mottori toimii hyvin :)

Jkarha

Helpolla et saa sitä viritettyä kulkemaan noin hiljaa  :D

Tässä mopossa pääasiallinen rajoitin on cdi-boksissa oleva kierroslukurajoitin mitä ei saa poistettua johtoa irrottamalla.
Siihen voi vaihtaa rajoittamattoman boksin mutta ainakin minulla se kulki sen jälkeen yli 65 km/h (GPS) joten vaihdoin takaisin.
Nyt se kulkee vakiona 50 km/h (mittari näyttää 57) mikä oikeastaan riittää ainakin minulle. Oma sisäänajo meni miten meni mm. kone lämpöleikkasi kiinni kun ei öljyvoitelu toiminut mutta kesti sen ja nyt 1000 km takana ja yhä hyvin pelaa. Ite en ole ollenkaan vakuuttunut onko sisäänajolla juuri merkitystä kun tässä on joka tapauksessa kierrokset rajoitettu mutta kiinnitin huomiota siihen että vaihtelevilla kierroksilla ekat 500 km. On hyvä skootteri, ainoastaan sen laittanut merkille että tulee ruostetta joihinkin kohtiin mutta niitähän on kiva paikkailla sitten aikanaan. Etuiskarien kiinnitys löystyi heti uutena, piti tiukata pultit.

Vespa LX50 4T4V 2013

pekpel

Kunhan nyt ajelet vaihtelevalla kaasulla etkä vedä pitkään samaa vauhtia..
Tärkeintä näissä on alussa mieluummin liian tiheät öljynvaihdot, jotta tulee ne mahdolliset tehtaan jäljiltä olevat metallipurut pois koneesta.
Ite vaihdoin öljyt heti kun sain mopon ja sitten 150 kilsan välein sisäänajon ajan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

User

Just joo, on kyse 2t-vehkeistä, eipä niihin koneeseen öljyjä vaihdeta.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: User - 15.09.12 - klo:21:00
Just joo, on kyse 2t-vehkeistä, eipä niihin koneeseen öljyjä vaihdeta.
Luotat ilmeisesti kestovoideltuihin kampuran ja kiertokangen laakereihin? ;D  Vai oletko keksinyt keinon millä saat polttoaine-öljyseoksen myös kampiakselia voitelemaan? :o

pekpel

Jaa,, 2T masiina.. Tuopa livahti kivasti ohi multa..  :o
2T koneelle sisäänajoon ekaks pikkasen enämpi öljyy, vaikka 0,5 % bensasnsekaan jos ei ole pumppu jo siten säädetty, jolloin joutuu pumpun tietty uudestaan säätää jonka net tekee varmaan ekassa huollossa, ja net perän oljyt silti kannattaa vaihtaa heti ja sitten uudestaan sisäänajon lopussa..
Tää on nopeemmin sisäänajettu kuin 4T kone, yks tankillinen rumaa vaihtelevaa ajoa ja se on siinä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Oli aivopieru minulta, anteeksi.  :-[
Sekoitin vaihteelliseen kaksitahtimopoon ja vaihteiston öljyihin, kaikkea se väsymys teettää?

Mädäri

Tallista löytyy tuo Mad-Croc 4t skootteri niin, voisiko joku viisaampi kertoa, että minkälaisia kuristuksia tuosta kyseisestä skootterista löytyy?  :o