Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kumpi on parempi 2 vai 4 tahtinen skootteri

Aloittaja tero1969, 11.07.07 - klo:00:39

« edellinen - seuraava »

pugt200

krisuliiih

Kokemusta on 2-t:stä sekä 4t:stä, mun mielestä jälkimmäinen on parempi. Laitampa esimerkkejä kaikista mulla olleista menopeleistä...Ja kaikki siis 50cc

Keeway ATV50 (2t mönkijä). Alkuun toimi ihan jees. mut sit alkokin vikoja tulemaan. Piuhoja joutu uusimaan, virtalukko hajos, kaasari puolen vuoden jälkeen jouduttiin uusimaan, kulutti bensaa ihan kauheesti, samoin öljyä. Automaattivaihteisto meni hajalle vaik oli vaihteistoöljyä, männänrenkaat vuoti, putki piti uusia (oli muuten v-maista!), pakki ei menny kunnolla päälle (kone alko huutaa ihan älyttömästi ku vaihde jäi vapaalle..). Äänikin oli ihan kamala, ja haju! Ja sähköpuoli meni sekasin, sulake räpsähti ku paino takajarrukahvaa, uus katkasija ei auttanu... Lopulta koko piuhahässäkkä uusittiin, ja sähköviat loppu, eli piuhastossa ilmeisesti ollu useempi vika sitte... Mut moottorista tulevan sinisen savun syytä ei löytyny... Ja tää vehje löytyy edelleen miesystävän takapihasta..

Gilera (en muista mallia, mut 2t skootteri). Toimi ihan hyvin, ostin käytettynä, oli ajettu semmoset 5000km pyöreesti. Vikoja oli ollu sähköpuolella, startti ei toiminu (okei, se korjaantu starttireleen vaihdolla), kaasarin jouduin uusimaan, vilkut piuhoineen (ja silti toista etuvilkkuu ei saatu toimimaa...), vilkkurele hajos vähän väliä, ei ladannu akkua magneettopuolen korjauksestakaan huolimatta. Äänet oli kans kovat, mut kovaa oli bensan ja öljyn kulutuskin.

Yamaha (en tänkään mallia muista, mut 4t skootteri). Tää on vieläki "hengissä" vaik on reippaasti oli 10v vanha, taitaa olla lähemmäs 15v vanha jo! Hiljanen käyntiääni, bensan kulutus pientä (täydellä 4:n litran tankilla pääsee n. 100-150km riippuen ajotavasta), mun aikana ainakaan ei tullu varsinaista vikaa, uusin vaa kaikki polttimot ku oli aika vanhat, samoin akun ja uudet renkaat hommasin sinä aikana ku tää mulla oli. Tosi luotettava, lähti sähköllä talvellaki aika kivasti käyntiin, tosin kovimmilla pakkasilla piti kicksillä käynnistää, muuten toimi tosi hyvin.

Baotian BT49QT-12 (nykynen 4t skootteri). Toimii hyvin, vaikka useempi pikkuvika ollutki. Tosi pieni bensankulutus, täydellä 5 litran tankilla oon päässy jopa 200km, keskimäärin 150km, toki riippuu onko kaupunki- vai pitkänmatkan ajossa. Tosin en tiiä mikä todellinen kulutus on, ku en päästä tankkia koskaan niin tyhjäks, et varmaan pääsis yli ton 200km myös. Pikkuvikojen lisäks "vikaa" on parin katteen hajoominen, mut ne on vaa "kauneusvirheitä" :D tälläkin hetkellä toimii tosi hyvin, on vm. -08 ja mittarissa vähän vajaa 5700km, ja tässä välissä seissy noin puoltoista vuotta (2011 loppusyksy - 2013 kevät) ja hyvin toimi heti ku kokeiltii, akku vaa laitettii paikoilleen.

Eli mulla on suht huonoja kokemuksia kakstahtisista, oon täysin nelareitten puolella, ne on ainaki mun kohalla ollu paljo luotettavampia! mut tää on vaa kokemus/mielipide, ei mikää virallinen lausunto ;) :D