Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kumpi on parempi 2 vai 4 tahtinen skootteri

Aloittaja tero1969, 11.07.07 - klo:00:39

« edellinen - seuraava »

kekra

Joo, Peugeot Trekker näytti mopo olevan. Melkeinpä arvasinkin että pösöillä ajavat.

jalat

Perskales huomasin just että Tampereellakin ajoi poika postin laukut skootterissa kiinni. Oli laukkua molemmilla kyljillä ja nokassakin taisi olla. Niin nopiaan menin ohi että en huomannut minkä merkkinen skode oli.

pitbull

Nelitahtinen on parempi kuin 2t ei tartte sekotella bensan sekaan öljyä kun tankkaa :D

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pitbull - 18.07.08 - klo:11:52
Nelitahtinen on parempi kuin 2t ei tartte sekotella bensan sekaan öljyä kun tankkaa :D
Ei niitä itse tarvitse sekoittaa, kun on tuoreöljyvoitelu.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Palexd

Ja ei muutenkaa kuluta öljyä edes kovin paljoa, kolmella litralla öljyä pääsee mun Nitrolla n. 5000 km, enemmän vie tietenki kurittomalla teharilla.
MYYDÃ,,Ã,,N TAI VAIHDETAAN HYVÃ,, MBK NITRO MOPOSKOOTTERI, http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=661.msg8308#msg8308

Coastside

Vähemmät osat alkavat viehättää, vaikka nelarin käytöksessä on omat puolensa. Kakstahtari on simppelimpi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Tässä kun tuota nelaria sisäänajanut ja viimeisen kahden kuukauden aikana neljä kertaa vaihtanut öljyt ja säätäny venat niin tuntuu että vois helpommalla päästä kakstahtisen kanssa, mutta kyllä tuossa nelarissakin oma viehätyksensä on.

-Zone-

Molemmissa on niitä hyviä ja huonoja puolia, paitsi että oon näistä kinkkivermeistä löytänyt vain huonoja. Syvällepä on ne kiinalaiset ne hyvät piilottaneet kun olen tosta omasta romusta 2004 lähtien niitä tuloksetta etsinyt ;)

InsOmnia

Fiilispohjaltahan se valitaan, 2 vai 4 tahti?  Haju ja kuulo aistinsa menettäneille ja/tai 50-70 luvulle jumiutuneille, 2 tahtinen on ihan pakollinen ja ainoa vaihtoehto. Ja niille joille sirkkeli/hammaslääkärin pora/moottorisaha tai Wartburgi ei aiheuta jöpötystä, valitsevat 4 tahtisen. ;D

Juissi

Jos fiilispohjalta niin mulle sitten pyörivällä tähtimoottorilla oleva kulkupeli Megola:

http://en.wikipedia.org/wiki/Megola   ;D
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Coastside

Coastside

Moponhajun olemattomuus sai kolauksen kun ajon jälkeen nuuhkaisin takin selkäpuolta ja pakokaasun haju oli selvä. Jos se olisi ollut 2-t niin sen haistaisi jo muutenkin, myös näiden uudempien, joiden tuoksahtus tuntuu kun ajavat vastaan. Ei niin vahvana kuin silloin kun mopon perässä oli savuvana. Putket oli usein suunnattu siten että se jäi pääosin taakse. Ylösvedetyissä se nosti katkun vaatteisiin.

juuzzo

2T on aivan ehdoton valinta - ainakin jos 4T on Kiinlainen.

Molemmilla on ajettu viisinumeroinen kilometrimäärä, joten kokemusta pitäisi olla.

Sitten plussia ja miinuksia:

Gy6 4T moottoria ei saa lähtemään valoista tai nousemaan kunnolla ylämäkiä ilman kallita ja luotettavuuden kannalta epävarmoja virityksiä. Pyörätiellä sillä on hauska ajaa, autojen seassa kaupungissa (lue Helsingissä) hankalaa, jopa vaarallista.

Ei se kakstahti haise kuskille yhtään enempää kuin 4T jos putki on alhaalla ja taaksepäin  ;D

2T on yksinkertaisempi ja siten varmemepi. Tosin molemmista löytyy hyvää ja huonoa versiota.

Öljyn lisääminen on pienempi vaiva kuin vaihto 1000 km välein.

Minulla pystyminarelli vei 2.4 l / satasella ja Kiinannelarilla pääsin pienemmillään 2.2 l lukemiin. 2T:lla mentiin paljon vikkelämmin.

Minun vertailussa 2T oli hiljasempi. Kevyt pirinä vastaan hiljainen rälläköintiä muistuttava ääni. Molemmat oli tosin hiljaisia eikä varmaan päätä kääntäneet.

2T vaatii vähemmin huoltoa, vaikka ero on pieni.

4T lähtee yleensä vaivattomammin käyntiin - aina startista painamalla. Etenkin vanhan 2T:n starttaus on sellaista epämääräistä vaikka aina se käyntiin on saatu.

2T pakarin ja joskus myös pytyn joutuu puhdistamaan (siinä 5 tkm välein), mikä on aika siivoton homma. Siinä voi jo vaatteetkin haista.

Tässä syy miksi alla on 2T....

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: juuzzo - 14.05.13 - klo:21:51
Gy6 4T moottoria ei saa lähtemään valoista tai nousemaan kunnolla ylämäkiä ilman kallita ja luotettavuuden kannalta epävarmoja virityksiä. Pyörätiellä sillä on hauska ajaa, autojen seassa kaupungissa (lue Helsingissä) hankalaa, jopa vaarallista.
Nyt onkin sitten ollut vissiin varsinainen virittäjäwelho asialla? :o  GY6:sen kulkupuolen saa kohdilleen naurettavan halvalla ja luotettavuuskin on kohdillaan. Kunhan muistaa perus kompastuskivet ja jo ennakolta huoltaa johtotehtävät ym. ennen kuin ongelmia ilmenee.  ;)  GY6:nen ei siis sovi ihmisille, jotka ajavat skootterilla kunnes se hajoaa ja huutavat sitten iskää apuun. ;D

Nimimerkillä: pelkällä pytyn vaihdolla "39€:a" ja välitykset muuttamalla "0€:a" Helsingin Itäväylällä "70km/h rajoitus" ohituskaistaa ajaneena.  ;)

kani

Teho vakiona kurittomana on 2t myllylle ehdotonta plussaa. Ja yleinen yksinkertaisuus/huoltovapaus. Senkun tankkaa bensaa ja muistaa täyttää tuorevoitelusäiliön viimeistään kun öljyvalo syttyy. Esim. piaggiossa on vielä variaattorikin tosi huoltovapaa ja pitkäikäinen.