Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

pugt200

Jep. Jos jonkun sopivan skoden huolto on lähellä, niin sitä kannattaa suosia. Voi ajaa mopon liikkeeseen, juoda kahvit ja körötellä huolletulla pelillä kotiin. Näin ainakin minä olen muutaman kerran tehnyt. Normaalihuolto kun ei kauan kestä.

bouttis

Noh,kuljetus huoltoon ei ole sinällään ole ongelma,kun on pösön vani,mut toi osien saanti olis kyl ratkasevaa,hmm.. pitää katella tarjontaa osien suhteen,kiitti vinkeistä  :)

Antti R

Tuo Peugeotin kulutus 5l/100km tuntuu suurelta. Minun Peugeot vei 2,8 - 3,5 l / 100km. Eikä 2% öljyseoskaan vie ketään perikatoon.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

pugt200

Viimekesäisillä pidemmin moporetkillä tuli mitatuksi Speedfightin kulutusta ja se oli tismalleen mukana olleen Vespa 250 GTS:n luokkaa eli 3,0 - 3,5 litraa. Nuo matkat ajettiin koko ajan "täysillä" ja sprintti kesti aina noin 2-3 tuntia.

Kylmänä ja pikkumatkoilla Faitti vie melkein litran enemmän mutta niin tekee nelitahtikin.

Pommi

Jos pieni kulutus, vähäinen öljynsyönti ja tehokkuus kiinnostaa, niin kannattaa ehdottomasti ostaa 2-tahti ruisku. Tottakai ne on vähän kalliimpia, mutta kiihtyvät vakiona paremmin kuin hyvin ja kuristuksinakin taitaa toimia ainakin joissakin malleissa pelkästään variaattorin prikka. Piaggion NRG Pure Jet on ainakin Piaggion markkinoima ruiskuskootteri ja Aprilia Sr taas Aprilian, mutta Sr:ää saa myös kaasarillisena versiona. Noista lähtisin itse ensimmäisenä katsomaan. Aprilia ja Piaggio myös kuuluvat tuonne ''merkki''skoottereiden kastiin, joten ainakin nimen perusteella molempien laitteiden pitäisi olla suhteellisen laadukkaita, tosin tähän ei kannata luottaa, koska jokainen 2-pyöräinen on ihan oma asiansa. Huonolla tuurilla kohdalle osuu maanantai-kappale joka on enemmän huollossa kuin ajossa, ja jos taas hyvä tuuri käy, niin voit hyvinkin ajaa +-20000km ilman lähestulkoon mitään ongelmia.

bouttis

Non ni mopo löytynyt,joutuu kyl säästään, ja lykätä ostoa ens tiliin, kun maksaa toimituksineen päälle 2500 euroa,on nelitahti ja suorasuihkutus moottori 4 venttiili tekniikalla kulutus 1,5l satasella jopa katalysaattori  ;D heppojakin liki 5hp,varaosia saa naapuri kaupungista jossa myös huolto,takuu 2 vuotta.

samil

Lainaus käyttäjältä: bouttis - 06.03.09 - klo:17:00
Non ni mopo löytynyt,joutuu kyl säästään, ja lykätä ostoa ens tiliin, kun maksaa toimituksineen päälle 2500 euroa,on nelitahti ja suorasuihkutus moottori 4 venttiili tekniikalla kulutus 1,5l satasella jopa katalysaattori  ;D heppojakin liki 5hp,varaosia saa naapuri kaupungista jossa myös huolto,takuu 2 vuotta.
Hyvä että sopiva löytyi! Mikäs laite mahtaa olla kyseessä, jos saa udella.. Nelitahti ruiskuja ei meinaan näin äkkiseltään tule mieleen  :o

Zorro

Honda Zoomer on nelitahtiruisku, myös Baotianin uusi malli ja lopuksi Solifer R saattaa olla.

bouttis

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 06.03.09 - klo:19:42
Honda Zoomer on nelitahtiruisku, myös Baotianin uusi malli ja lopuksi Solifer R saattaa olla.

Juurikin zoomeri  ;D

bouttis

No niimpäs onkin,juu besa. Missä baotiania on ruiskuna? laita linkki mulle?

kekra

Aika kätsäkän näköinen tuo Honda Zoomer, itse jotenkin pidän sen ulkonäöstä. Herättää varmasti tunteita puoleen ja toiseen. Mistäs tilasit, bouttis?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Honda_Zoomer

Tuon mukaan olisi Zoomerissa 10 tuuman renkaat? Edellisessä linkissä mainittiin 12 tuuman renkaat. Vai saakohan noita sekä että  :-\

bouttis

bike world mutta en vielä tilaannut,mutta lähipäivinä laitan.

Coastside

Zoomerista:
On kuin trooppisissa helteissä ajelevan minimalistin päiväuni, mutta miksei siinä ole katosta suojaamassa paahteelta?

Kun sillä ajelee niin kaikki kysyy että mikä tuo on ja loput että onko se kiinalainen? Kun siihen väsyy alkaa saamaan näppyja ja ne ei ole kivat kun vielä on kulkuset kohmeessa ja housuissa kaikki maailman sadevesi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Zorro

Bike Worldissa näkyy olevan myös Honda Lead
Lead 110
Moottori:    1 syl. nestejäähd. SOHC
Kuutiotilavuus:    108
Sylinterimitat:    50x55
Puristussuhde:    11:1
Maksimiteho:    6,6 KW /7500
Maksimivääntö:    9,3 Nm / 6250
Sytytysjärjestelmä:    FTI
Käynnistys:    sähkö
Vaihteisto:    V-matic
Pituus:    1835 mm
Leveys:    665 mm
Korkeus:    1125 mm
Akseliväli:    1275 mm
Istuinkorkeus:    740 mm
Jarrut, etu:    1x levy190mm
Jarrut, taka:    rumpu 130mm
Jousitus, etu:    teleskooppi 80mm liikevara
Jousitus, taka:    keinuhaarukka 70mm liikevara
Renkaat, etu:    90x90-12
Renkaat, taka:    100x90-10
Polttoainetankki:    6,5
Hinta:    2 390.-

kekra

Ihan kivan näköinen peli on toi Zoomeri mutta jos renkaat ovat todella 10 tuumaa ja akseliväli vain 125cm niin todella pienestä moposta on kyse. Vähän turhankin pienestä suhteutettuna omaan kokooni. Tietääkseni bouttis on vielä minuakin isompi mutta kait tuolla ajelee vähän isompikokoinenkin..

Itse ostin tarkoituksella isoimman kinuskin mitä on tarjolla, akseliväli 142cm ja painokin 110kg bensat tankissa. Moni on kysellyt onko tuo mopo vai moottoripyörä, kun on noin isokokoinen  :-\