Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

En näe 2-tahtisuutta ongelmana näissä vehkeissä. Tekniikkakin on yksinkertaisempaa.  ::)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Skode sanoi työsopimuksensa irti ja olen ajanut fillarilla työmatkaa. Liikennettä on reitillä melko vähän ja mopojen tulon kuulee jo satojen metrien päästä aukeilla tai kun ne tulevat mäen huipulle. Niin paitsi nelarien joiden pörinä kuuluu alle sadan metrin päähän jos vähänkin tuulee. Näin sivusta kuunnellen. Kuskiahan harvemmin ääni haittaa normaalimenossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Siis tottahan puhut. Mutta en näe pärinää ongelmana, kunhan se pysyy sopivissa rajoissa ja kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Toinen juttu on sitten teinipakoputkiviritykset. Yritähän nyt löytää itsellesi taas skootteri..  :(

pugt200

Hain juuri tänään Speedfightin huollosta (naarmujen paikkailua tyttären kaadon jäljiltä) ja ihanastipa taas skode laukkasi kaatosateessa. Renkaiden pitokin oli todella hyvä vaikka vettä tosiaan tuli. Liikkeessä katselin uusia pösöjä ja edelleenkin päätyisin tähän nykyiseen valintaani, oranssi sf2 se olla pitää.

vilkkuvalo

Olen jo vähän varttuneempi, kohta nelikymppinen, jolla ei ole MITÄÄN kokemusta mopo(skootterilla) ajamisesta. Olen tässä katsastellut erilaisia malleja, ja olen jostain syystä viehtynyt 16" renkailla oleviin. Tarkoitus on ostaa Benellin Pepe LX, vähän käytettynä. Sellainen vuoden vanha yksilö on nyt varattuna. Se malli hivelee jotenkin omaa silmää ja haluan erottua 15 -kesäisistä mopoilijoista.

http://www.benelli.fi/home/page.asp?sid=2892&mid=2&PageId=24219

Onko kenelläkään foorumilaisella kokemusta tästä mallista? Onko tietoa polttoaineen kulutuksesta? Sen olisi tarkoitus kuitenkin kuljettaa 110 kg suomalaista lihaa ja reppu sekä treenikassi lisäksi. Huomasin ettei Benellille ole omaa osiota mopomerkeissä. Onko merkki niin harvinainen, vai mikä syynä?

Tarkoitus olisi ajella leppoisasti työmatkoja ja samalla kenties säästää vähän polttoainemenoissa autoon verrattuna. Katselin aluksi 125 kuutioisia, mutta tutustuessani vakuutusmaksuihin luovuin ideasta välittömästi. En todellakaan aio maksaa kaskon kanssa lähes 500â,¬ vuodessa! Nyt ilmeisesti selviää alle 150 euron.

Samppa

Benelli on Euroopassa tunnettu merkki, mutta meillä melko harvinainen. Siksi ei omaa osiota. Itselläni ei ole kokemusta.

Coastside

Kiinalaisomistuksessa nykyisin ja vanhalla laatuimagolla ratsastava. Pienet myyntimäärät täällä tietävät ylläpito-ongelmia.

vilkkuvalo

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.05.09 - klo:22:36
Kiinalaisomistuksessa nykyisin ja vanhalla laatuimagolla ratsastava. Pienet myyntimäärät täällä tietävät ylläpito-ongelmia.

Tahtooko tuo sanoa ettei löydy varaosia ja huoltopisteitä?

Coastside

Niinhän siinä käy ellei sitten asiaan haluta panostaa kalliisti erityisesti suuren organisaation turvin. Ero sillä että löytyykö kotikaupungin huollon hyllystä jokin nippeli vai tilataanko se ulkomailta, on asiakkaan kannalta hyvinkin suuri.

Moponi huolloksi oli huoltokirjaan merkitty kodinkonehuolto joka ei ollut koskaan kuullutkaan olevansa mopohuolto. ::) Seuraava vaihtoehto on "Romu-Eetu nyrkkipajassaan"

pugt200

Kymcolla ja Piaggiolla on myös tarjolla isopyöräiset mallit. Niille merkeille löytyy huoltoja ja osia. Samoin Peugeotilla on poljettava isopyöräinen halpis.

keulagasti

Perheen kohta koripalloilijoiden pituuksia hätyyttelevä nuorimies tuli mopoikään, skoottereita on kovasti katseltu, uusia ja käytettyjä; äidin Vespa on vaarassa joutua jalitsuvarustekassin vakiokuskiksi! Minkä merkkisiä skoottereita oletta hankkineet pitkäksi venähtäneelle jälkikasvullenne? Vespa LX 50 vaikuttaa sopivan kokoiselta, ja ulkonäkökin on pojan mielestä hieno. Muita vaihtoehtoja? Ajan omallani mielelläni vielä itse, ellen siippani lisäksi joudu kohta kisaamaan vespastani vielä poikanikin kanssa ;-)
Vinkeistä kiitollisena

karkulainen

Minullakin on pituutta ~185cm ja solifer on sopiva(?) minulle.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Minulla kanssa yli 180 ja Vespa (ET2) ja Piaggio NRG, sekä Typhoon tuntuvat ihan sopivan kokoisilta.

pathfinder

Olisiko ehdotusta kun olen kattonut uutta mopoa jos nykyinen menee lunastukseen niin mihin skootteriin mahtuisi n. 185cm poika? Hinta aika alhainen. Tiedän aihe ei ole ihan tätä varten...

EDIT: Yhdistetty tähän ketjuun. T:Samppa
Helkama SC2 \,,/

pitbull

Onko  kellään kokemusta skootterista Titan HL 50CC ? Onko se kestävä ja hyvä ajettava ? ;)