Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hyytyi kesken ajon eikä käynnisty

Aloittaja tara72, 23.08.14 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

tara72

Männässähän on selvä nuoli mitenkäpäin se laitetaan ja ihan oikein oli.Männän urien tapit eivät tuu pakoaukkoon päin.Jostainhan syyn pitää löytyä kun leipoo noin useasti,mutta mistä,neuvokaa,auttakaa kaikki tieto tarpeellista.Kiitos :)

konenikkari

Vauhtipyörän ja staattorin alla on öljypumpun muoviratas joka pitäis katsoa että on ok.
http://www.pedparts.co.uk/c/products/lg/minarelli-aerox-oil-pump-drive-wheel-3088-p.jpg
Öljyä saattaa viallisellakin rattaalla tulla mutta ei aina/tarpeeksi.
http://www.pedparts.co.uk/c/products/RAW/adjustable-performance-oil-pump-aerox-3480-p.jpg
Tuossa kuvassa näkyvästä ruuvista öljypumppu pitäisi huolellisesti ilmata.
Porautuksen jälkeen voi eka tankillisen tehdä 2% öljysekoituksen.
Sylinteri pitää porata vähintäin 0,05mm välyksellä, ja eka 500km 60--80% tehoilla, sisäänajoa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Tosiaan tuo muoviratas..no mää olen poistanut sen aina kokonaan kun kului loppuun, ja tein seoskoneen...;) Nyt voisi sanoa, että kuva ois kiva, varsinkin männästä ja sylkän sisäpinnalta.... jos öljynsaanti on turvattu,jää ainoaksi mekaaninen virhe pannussa... Tai mekaaninen virhe, joka sattuu asentaessa...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

PappaSkootteri

tai sitten kuten mulla, laitoin liian vähän öljyä polttoaineen sekaan ajatuksissani... :(

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Coastside

"Sisäänajossa" alkukilometreillä sylinteri kuumenee kitkasta ja karheampana pinnat eivät siirrä lämpöä pois yhtä hyvin kuin sileässä joka kuumenee vähemmän juuri hankaavilta pinnoilta. Vaihe ei kestä pitkään ja yhden tankillisen öljylisä sekä vaihtelevatehoinen ajo riittää, jos välykset on sopivat. Seokset pitää olla rikkaalla ettei se tuo lisälämpöä sinne. Helpoimmin rajoittamalla ilmansaantia. Asia korostuu uuden sylinterin ja tehoputken asennuksen jälkeen. Aiemmin kun koneistuksissa oli enemmän käden jälkeä, se oli tarkempaa mutta nyt CNC koneistetut osat on mitoissaan lähes aina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Pelkkä männänrengas kannattaa pistää sylinteriin ennen asennusta
ja varmistaa että myös männänrenkaassa on päittäisvälys.
Itse piirrän tushilla viivan lukitustappien kohdalle männän päähän jolloin voi
ennen sylinterin kannen asennusta varmistaa ettei jatko osu aukon kohdalle.
Ja hyvä olis ettei osuis ihan aukon reunallekaan.
Ja kootessa ylenmäärin  :) öljyä joka väliin  :)
Täysin kuivana koottu vaurioituu välittömästi.
Kokonpanovaiheessa käsin pyörittelemällä selviää pienetkin ahistelut  :)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.