Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Neos 4 vm2019

Aloittaja Yllsten, 23.09.25 - klo:02:23

« edellinen - seuraava »

Palosella

Lainaus käyttäjältä: kärpäke - 04.10.25 - klo:09:43tos manuaalissa on neljä eri manuaalia, puolet tais olla 2t, eli kaks ekaa. f ja fu on 4t
sivuja poistamalla saattaa elämä helpottua, tai vaikeutua

Ei oo. YN50F on perus nelari, YN50FM muistaakseni yhdistelmäjarruilla eli takajarru ottaa eteenkin jne. 2T malli on pelkästään YN50. F meinaa nelaria.

Joo saa olla tarkkana. Merkkihuoltokin myi mulle aikanaan 2t hihnan nelariin. Ihmettelin kun kulki 65kmh vaikka ennen hinhan vaihtoa meni 55. No, ei se ilo ollut pitkä. Seuraavalla koulumatkalla joku 15km päästä matka katkesi ja hihna ihan säpäleinä ;D Olivat vähän huonona siellä liikkeessä että olis ollut mun vika että en mitannut hihnaa ennen asennusta vaikka mopon rekkarilla ja tiedoilla tilasin sen. Antoivat kuitenkin takuusta oikean hihnan.

Yllsten

Lainaus käyttäjältä: kärpäke - 04.10.25 - klo:09:43
Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 03.10.25 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: kärpäke - 01.10.25 - klo:19:26jos ei ota yli 45 alamäessä niin on ecu rajotettu, eikä siihen auta kuin toinen ecu

kuukauden yrittäny ite asiaa tutkia että asia voi olla toisinkin

ei kyl viittis mitää vääriä karttoja laittaa muuten kestävään koneeseen

valloista saattaa löytyä jammun oma ecu ilman rajotuksia

Mulla vähän sama. Ei huvittais lähtee ostaa noita cräkki-ecuja. Kierroksia en halua nostaa, joten välityksiin pakko koskea. Nyt menee oem-osana rajoittamaton rullakuppi kokeiluun. Joidenkin mukaan pitäis tehdä sillä ns ylivaihteen. Nähtäväksi jää.

Voin vaikka kertoa täällä oliko vaikutusta.

Sit tilasin uuden holkin, josta kaveri lupas sorvilla lyhentää eka 0.5mm. Ja sit kokeillaan 0.5m välein. Mutta eka kokeilen pelkkää rullakuppia ilman muita kikkailuja.

mielenkiinnolla odottelen

Joo, vaihdoin juuri sen rullakupin. Rullat on orkkikset. Mitään muuta ei tehty, shimmausprikkakin edelleen paikallaan. Haluisin pitää sen paikallaan, koska käsittääkseni se auttaa hihnan hammastuksien linjauksessa kytkimeltä päin. Kun tutkin asiaa, semmoinen kuva mulle jäi. Voin olla toki väärässäkin.

Joka tapauksessa
Ennen rullakupin vaihtoa skoba meni mittarin mukaan 50km/h, gps-nopeus oli tuolloin 45km/h.

Nyt vaihdon jälkeen kävin muutaman kilsan kokeilemassa. Nyt meni mittarin mukaan 53km/h, gps-nopeus 48km/h.

Parin viikon päästä kaveri nappaa holkista 0.5mm pois ja kokeilen sit uudestaan.

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 04.10.25 - klo:12:59
Lainaus käyttäjältä: kärpäke - 04.10.25 - klo:09:43tos manuaalissa on neljä eri manuaalia, puolet tais olla 2t, eli kaks ekaa. f ja fu on 4t
sivuja poistamalla saattaa elämä helpottua, tai vaikeutua

Ei oo. YN50F on perus nelari, YN50FM muistaakseni yhdistelmäjarruilla eli takajarru ottaa eteenkin jne. 2T malli on pelkästään YN50. F meinaa nelaria.

Joo saa olla tarkkana. Merkkihuoltokin myi mulle aikanaan 2t hihnan nelariin. Ihmettelin kun kulki 65kmh vaikka ennen hinhan vaihtoa meni 55. No, ei se ilo ollut pitkä. Seuraavalla koulumatkalla joku 15km päästä matka katkesi ja hihna ihan säpäleinä ;D Olivat vähän huonona siellä liikkeessä että olis ollut mun vika että en mitannut hihnaa ennen asennusta vaikka mopon rekkarilla ja tiedoilla tilasin sen. Antoivat kuitenkin takuusta oikean hihnan.

täs on sivu kolme siitä

kyl siin on 2t ohjeet samas, se on "suplementary" sana jonka jouduin tarkistamaan googlesta, eli vaan lisätty f ja muut mallit perään, sitä en vielä tiedä että onko siinä ihan kaikki f mallin ohjeet samassa läjässä vai joutuuko välillä kurkkaa 2tahdin puolelle

yks mikä pisti itellä simmuu ku vertailin oli kierrosten määrä, 2t kierrättää 1500 vähemmän, vaikka ei toi 4t vari näytä ihan täysillä käyvän sekään, nyt kaks varia avanneena kummassakin näytti ylä osa käyttämättömältä, tässä toisessa vielä kunnon ura kuluneena

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 04.10.25 - klo:15:00Joo, vaihdoin juuri sen rullakupin. Rullat on orkkikset. Mitään muuta ei tehty, shimmausprikkakin edelleen paikallaan. Haluisin pitää sen paikallaan, koska käsittääkseni se auttaa hihnan hammastuksien linjauksessa kytkimeltä päin. Kun tutkin asiaa, semmoinen kuva mulle jäi. Voin olla toki väärässäkin.

Joka taupksessa
Ennen rullakupin vaihtoa skoba meni mittarin mukaan 50km/h, gps-nopeus oli tuolloin 45km/h.

Nyt vaihdon jälkeen kävin muutaman kilsan kokeilemassa. Nyt meni mittarin mukaan 53km/h, gps-nopeus 48km/h.

Parin viikon päästä kaveri nappaa holkista 0.5mm pois ja kokeilen sit uudestaan.

oliko tää sun nelari kans? itellä ottaa just ton saman ja kattelin holkkia sillä silmällä

Palosella

No perhana, niinpä näkyy ??? Jos tuo onkin muuten 2t-mallin ohje niin koneen ohjeethan ei päde sitten oikeestaan ollenkaan. Joo, oli nelari. 2010 mallia eli ilman niitä yhdistelmäjarruja.

kärpäke

siin on neljä eri manuaalia 50f on kolmantena

kärpäke

tosta on 2 ekaa poistettu

https://filebin.net/ poistettu

edit: poistoon, koska siitä uupuu oleellista tietoa, esim etu jousituksen speksit

Yllsten

Lainaus käyttäjältä: kärpäke - 04.10.25 - klo:15:15
Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 04.10.25 - klo:15:00Joo, vaihdoin juuri sen rullakupin. Rullat on orkkikset. Mitään muuta ei tehty, shimmausprikkakin edelleen paikallaan. Haluisin pitää sen paikallaan, koska käsittääkseni se auttaa hihnan hammastuksien linjauksessa kytkimeltä päin. Kun tutkin asiaa, semmoinen kuva mulle jäi. Voin olla toki väärässäkin.

Joka taupksessa

oliko tää sun nelari kans? itellä ottaa just ton saman ja kattelin holkkia sillä silmällä

Kyllä. Nelari YN50FU, vm2019. Ja ainakin käyttöohjekirjan mukaan yhdistelmäjarruil tuo FU

Yllsten

Jos kärpäke otat sen holkin, ni ilmoittaisitko tänne kuinka paljon nappasit siit pois ja miten se vaikutti nopeuteen.

konenikkari

https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Aatteleppa%20ite.jpg?img=img2048
Eli tosipieni vaikuttaa, koska mm halkaisija ja kehänpituus jne.....
1mm lyhennyksellä säde kasvaa n.1,87mm
ja halkaisija 3,94mm sekä kehänpituus n.12,37mm
Tuossa oletuksena 30 asteen hihna.
 ;D  Hikistä saunapäivää.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 04.10.25 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: kärpäke - 04.10.25 - klo:15:43tosta on 2 ekaa poistettu

https://filebin.net/lpxsm9qpll11ws8b

Onks toi sun tonne lisäämä?
Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 04.10.25 - klo:17:43Jos kärpäke otat sen holkin, ni ilmoittaisitko tänne kuinka paljon nappasit siit pois ja miten se vaikutti nopeuteen.

kyllä mun upload, sivut on poistettu jollain online ohjelmalla, en voi taata että olis viruksista vapaa tai että juuri oikeat sivut poistettu

otin yheestä neossin raadosta varin auki ihan uteliaisuutta, kytkin puoli näytti muuten tuoreelta mutta raato seissy sateessa koppa puoliks auki ni ruosteessa, otin kuitenkin holkin talteen ihan varmuuden vuoks mutta näillä näkymin en rupee sitä hinkkaamaan, pituus noin 37.6mm etten ees tiedä onko alkuperäsen mittanen. oma kunnossa oleva hyytyy jo muutenkin mäessä matalilla niin toi viilaaminen luultavasti pahentas sitä, oikea kontra jousi saattais korjata sen kun luulen että nyt kiinni oleva on joko kulahtanu tai 2t.n tai kumpaakin

Yllsten

Sen alkuperäisen mitat on

Pituus 38mm
Ulkohalkaisija 18mm

Yllsten

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 04.10.25 - klo:19:43https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Aatteleppa%20ite.jpg?img=img2048
Eli tosipieni vaikuttaa, koska mm halkaisija ja kehänpituus jne.....
1mm lyhennyksellä säde kasvaa n.1,87mm
ja halkaisija 3,94mm sekä kehänpituus n.12,37mm
Tuossa oletuksena 30 asteen hihna.
 ;D  Hikistä saunapäivää.

Voi hele. En mä noista osaa mitään laskea. Kokeilen se 0.5mm eka. Ja katon tuloksen.

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 04.10.25 - klo:22:53Sen alkuperäisen mitat on

Pituus 38mm
Ulkohalkaisija 18mm

kiitos tästä, kattelin just tota ruosteista kytkintä ja siellä näky olevan kaks violettii ja yks musta jousi paloille, eli ilmeisesti viritetty on, ainakin yritetty

holkista puuttuu 0.3 - 0.4mm

ei voi tietää onko kulumaa vai hiottu