Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Neos 4 vm2019

Aloittaja Yllsten, 23.09.25 - klo:02:23

« edellinen - seuraava »

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 04.10.25 - klo:19:43https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Aatteleppa%20ite.jpg?img=img2048
Eli tosipieni vaikuttaa, koska mm halkaisija ja kehänpituus jne.....
1mm lyhennyksellä säde kasvaa n.1,87mm
ja halkaisija 3,94mm sekä kehänpituus n.12,37mm
Tuossa oletuksena 30 asteen hihna.
 ;D  Hikistä saunapäivää.

jos kehän pituus kasvaa alle 1.5cm ni eikö se vastaa suurin piirtein yhtä hammasta rattaassa, tai puolta

konenikkari

Kyllä, esim 428 moponketjun tappiväli on 12,7mm
ketjuvetoista ei vaan oikein voi verrata variaattoriin
koska rataspari ja lautaspari on vähän epäsuhtaisia  :)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Yllsten

Kärpäke.
Muksu ajo tänään tol skobal. Painaa jotain 52kg. Hänen allaan skoba meni mittarin mukaan 55km/h. Eli kupin vaihto näköjään sen verran vaikuttaa

Palosella

Eli täysin sama lopputulos kun prikan poistolla

Yllsten

Kyllä. Jos siis sillä shimmausprikalla tuo tulee. Tuossahan ei sitä rajoitinprikkaa oo.

Palosella

Perhana kun en yhtään muista oliko siellä muuta kun se shimmiprikka. Tosiaan aikaa jo aika reilusti kun viimeksi tuollaista oon korjannut :D Kokeilemallahan se selviää, korkeintaan menee hetki aikaa hukkaan.

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 06.10.25 - klo:19:07Kärpäke.
Muksu ajo tänään tol skobal. Painaa jotain 52kg. Hänen allaan skoba meni mittarin mukaan 55km/h. Eli kupin vaihto näköjään sen verran vaikuttaa

mulla menee mittarin mukaan isoon alamäkeen 54, painan pari kiloo enemmän, mut se mittarin virhehän vaa kasvaa ku vauhti kovenee, eli todellisuudessa noin 48-49

pari asiaa jotka autto nuhaseen koneeseen mulla, bensan vaihto ysikasiin ja uuden (noin 500km) variaattorin hihnan venytys, eli ylämäkiin piti vähän kurittaa sitä, nää viileemmät ilmatkaan ei oo huonoo tehny

en tiedä onko plaseboa vai ei, luultavasti kuvittelen vaan kun oon opettanu sitä tietokonetta pienemmille päästöille. eli tyhjäkäynnin opettelun tekee mäki startteja harjotellen noin 10-15min4 (yrittäen saada tulpat kastumaan pikkasen tukehduttamalla liian isolla kaasulla) , virrat pois ja antaa sen miettiä 10minsaa(?) sen jälkeen mahdollisimman tasasella kaasulla mäkistä maantie ajoa noin tunti ja sitten päälle mahdollisimman isoja ja pitkiä alamäkiä yrittäen saada mahollisimman korkeat kierrokset pienimmällä kaasulla

teoria mulla on että se ecu oikeasti oppii käyttämään pienimpiä päästöjä tuottavia seoksia, joka suoraan korreloi parempiin kierroksiin ja hapekkaampaan seokseen

joka kerta kun ottaa akun tai sulakkeen pois ni ecuhan unohtaa kaasun asennon ja tyhjäkäynnin seokset, lisänä viel min max joka ei ohjekirjassa ole

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 07.10.25 - klo:11:02Perhana kun en yhtään muista oliko siellä muuta kun se shimmiprikka. Tosiaan aikaa jo aika reilusti kun viimeksi tuollaista oon korjannut :D Kokeilemallahan se selviää, korkeintaan menee hetki aikaa hukkaan.

kaikissa ei oo prikkaa, ja saattaa olla pakoaukon tai pakoputken päässä kuristin, itellä oli pakoputki auki joskus mutta en muista yhtään mitä kaveri sano niistä ku kokeili sormella

ilman putsarissa on reikäpelti "paineistamassa" ilman ottoa, miten paljon sen pois ottaminen auttaa tai haittaa ilman lämpötilaa, määrää tai paineita ni ei voi tietää, järki tosin sanoo että voluumin pitäs kasvaa, lisäks on vielä ilman oton äänen vaimennin, noin 10cm kumitatti siellä ilmanputsarin sisällä, sisämitta muistaakseni 14mm kun laatikon ulkopuolella 19mm, kurkku ilmeisesti 24mm, oletuksena ettei sen tatin poisto tee muuta kun kipeetä, sekä äänille että lämmöille

ite tein ihan testimielessä siihen pari 3.5mm reikää, (pari, koska kolmatta ei saanut reittimellä tehtyä tarpeeks syvälle) eka noin sentti päädystä ja toka pitäs olla siitä pari senttiä noin 45 asteen kulmassa (120 astetta ai.n mukaan) yrittäen saada pientä kierrettä siihen ilman virtaukseen

lisäys: niin ai ehdotteli 4mm reikiä kaks senttiä suu aukosta eka reikä jonka jälkeen 2-3cm syvemmälle seuraava 120 asteen kulmassa, mut ne on todettu aina väärässä olevaksi joten käytin luovuutta

tatin kokonaan poisto lisäisiä happea muistaakseni 300% ai.n matikan mukaan, tuo mun modi noin 7-14%, alun perin google löysi tuon reijittämisen varmaankin täältä, joten iso kiitos kuka lie onkaan

Yllsten

"mulla menee mittarin mukaan isoon alamäkeen 54, painan pari kiloo enemmän, mut se mittarin virhehän vaa kasvaa ku vauhti kovenee, eli todellisuudessa noin 48-49"

Joo. Mun tyttö meni tasasel mittarin mukaan sen 55, alamäkeen 56.

Yllsten

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 07.10.25 - klo:11:02Perhana kun en yhtään muista oliko siellä muuta kun se shimmiprikka. Tosiaan aikaa jo aika reilusti kun viimeksi tuollaista oon korjannut :D Kokeilemallahan se selviää, korkeintaan menee hetki aikaa hukkaan.

Joo mä aattelin sen 0.5mm ottaa holkista pois ku semmonen holkki tuli hankittua. Ni jätän prikan paikalleen. Toki varmaan se ja sama jos ottas sen prikan pois ja jättäs vakioholkin.

Mutta jäi kiinnostelemaan ja holkki nyt hyllys, ni samapa tuo on kokeilla kun variaattorii pitää kumminkin aukoo. Saapahan selville paljonko se 0.5mm vaikuttaa.

kärpäke

kympin voi ottaa pois, sitä ei siis kaikissa vuosimalleissa edes oo, holkin pituus nyt 17.5? vesi kielellä täällä odottellen tuloksia

konenikkari

Kun noita holkki/prikka systeemeitä muuttaa
kannattaa etuvari koekoota ilman hihnaa
ja varmistaa että ulkolautanen kiristyy kunnolla :-\
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kärpäke

37.6mm holkki ilman prikkaa on loistava orkkis jousilla ja ilmeisesti oem 5g painoilla

noin 55 mittarissa vastatuuleen ehkä jopa 56, tiedä sitten paljon se valehtelee

5.2g rullat oli mun koneelle liikaa, ei jaksanu oikein kierrättää

Yllsten

Kärpäke.
Kaveri mittas sen orkkisholkin, mitä lyhensin hänen sorvilla. Orkkispituus oli tarkal mittaril 37.57.
Eli tuo aikaisemmin laittamani 38mm ei pidä paikaansa. Se oli tekantin sivuilla ilmoitettu mitta

kärpäke

siellä oli 38.15mm saatto olla jopa 38.2 tai ehkä enemmänki, luulisin että orkkis, tai sitten ei