Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

mikamars

Erittäin laadukas ja hyvä valinta kinuskiin saattais olla Mobil Delvac MX 15W40 (23,90 euroa 4L @ Motonet). Hintakin on siis ihan kohtuullinen. Tätä käytetään ainakin oikeissa mp-pyörissä, onkos kokemuksia kinuskeissa tästä öljystä?

Itse oon käyttäny pitkään Teboilin Moniaste 15W40 (9,90 euroa 4L), ei mitään valittamista.

Jos vielä sallitaan spekulaationa, niin uskoisin ihan parhaan mahdollisen kesäöljyn kiinan ihmeeseen olevan Bel-Ray Thumper 20W50, mutta eikös tämä oo jo liian hyvä öljy kinuskiin  ;D (noin 49 euroa 4L)

Coastside

Kukaan ei ole vakuuttavasti määritellyt kiinalaista moottoria miksikään tietynlaiseksi, joten öljy ja bensa on riittävän tarkat laatumääritteet.

Ainoa paikka mitä ei tunnu saavan hajalle niistä, on perä, johon voi heittää vääränkokoisen rattaan ja ei kun menoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: mikamars - 19.06.10 - klo:00:00
Erittäin laadukas ja hyvä valinta kinuskiin saattais olla Mobil Delvac MX 15W40 (23,90 euroa 4L @ Motonet). Hintakin on siis ihan kohtuullinen. Tätä käytetään ainakin oikeissa mp-pyörissä, onkos kokemuksia kinuskeissa tästä öljystä?

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 13.06.08 - klo:17:14
Minun soliferi on rullaillut nyt 2500km työpaikalta löytyneellä diisselimoottoriöljyllä eli mobil delvac 15w40:lla. Sen laatuluokitus bensakoneelle on SJ, joka ylittää parilla pykälällä ohjekirjan vaatiman(SF).

Tuolla delvacilla on ajeltu nyt jo hieman useampikin kilometri. Hyvin on pelit pelittänyt.

elegance50

Lainaus käyttäjältä: mikamars - 19.06.10 - klo:00:00

Itse oon käyttäny pitkään Teboilin Moniaste 15W40 (9,90 euroa 4L), ei mitään valittamista.

Jos vielä sallitaan spekulaationa, niin uskoisin ihan parhaan mahdollisen kesäöljyn kiinan ihmeeseen olevan Bel-Ray Thumper 20W50, mutta eikös tämä oo jo liian hyvä öljy kinuskiin  ;D (noin 49 euroa 4L)

Yhtään negatiivista palautetta ei ole ainakaan minulle tullut 15w40 tai 20w50 öljyistä vaikka ohje on 10w30.
prööööö töt töt boo klonks mitä ny justha mä sen korjasin...--> työntämään...jokainen laite vaatii joskus...herrrrrrmoja..!!! -Anssi Asentaja-

pekpel

Taitaa kesällä riittää hyvin 20w40 ja talvella 5w30.
Nyt kun vaihdoin 20w40 öljyyn ei kilise enää niin paljon kuumana.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

elegance50

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 20.06.10 - klo:20:27
Taitaa kesällä riittää hyvin 20w40 ja talvella 5w30.
Nyt kun vaihdoin 20w40 öljyyn ei kilise enää niin paljon kuumana.
Näin olen minäkin tehnyt ja hyvin säädetyin venttiilein käyntiääni on siisti ja toimintaa ajossa ei voi moittia.
prööööö töt töt boo klonks mitä ny justha mä sen korjasin...--> työntämään...jokainen laite vaatii joskus...herrrrrrmoja..!!! -Anssi Asentaja-

jonkka

En jaksanut lukea kaikkia viestejä joten saattaa olla että tälläinen viesti on tullut jo.

Itselläni ainakin huoltokirjassa luki mitä öljyä minnekkin ja kuinka paljon. Sieltä kannattaa katsoa niin menee ainakin oikeaa öljyä oikeaan paikkaan ja määrätki pysyvät oikeissa.

hannu8619

Tahtoot olla päin prinkkalaa siellä huoltokirjassa aina, koneeseen 15w50 tai 20w50, talvella voi laittaa vähä ohkasempaa ja perään 80w90 vaihteistoöljyä, kannattaa lukea tämä ketju  ;)
Baotian bt49qt-11

Timo

jep. kannattaa lukea.

Mun soliferin huoltokirjassa lukee että perään pistettäis 10w40 öljyä. ei ei ei...

yamaha

kun saan skootterin viikon päästä niin ajattelin vaihtaa itse ensi öljyt pienen ajon jälkeen kuten on suositeltu täällä vai odotanko ekaan 300km huoltoon?jos vaihdan niin laitanko ihan mineraali öljyt?omistin muutama vuosi sitten uuden suzuki 4t perämoottorin ja huolossa sanottiin että ei saa käyttää muuta kuin mineraali öljyjä tuossa ???mitses on tässä skootterissa sitten?eroahan ei ole kuin käynti lämpötilassa vaan.

Coastside

Vaihda ne öljyt ennenkuin metriäkään ajat. Tehdasöljyt on niin usein likaista kuraa. Eikä se yksi ylimääräinen edes kustanna mainittavasti.

yamaha

soliferin ohjekirjassa neuvottaan että tyhjään koneeseen 9dl vaihdossa 7dl.öljyn pinta tarkistetaan tasasella, keskijalalla ,tikkua kierämättä pohjaan silloin jos öljy on ylärajassa määrä on oikea! itselläni menee vaihdon jälkeen kun molemmat proput on ollut auki n 7dl niin tikussa on  silloin öljy ylärajassa ilman että tikkua on kierretty pohjaan tuo 9dl on virheellinen ::) koska kone tulee tyhjäksi kun avaa molemmat ruuvit.

Plom

Siellä on vielä yksi mutteri kaiken öljyn poistoon, siitä oli joskus ketju " Hieman perusteellisempi öljynvaihto kiinalaiseen"

Coastside

Plom

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 07.10.07 - klo:20:23
Toiselta foorumilta muistelin lukeneeni, että suodatinpropun kautta ei tule kaikki öljy koneesta ulos öljynvaihdon yhteydessä. Koneen vasemmalla puolella on toinen proppu, josta saa loput öljyt pois. No pitihän sitä sitten kokeilla, ja tottahan se oli. Koneen vasemmalla puolella olevassa propussa oli alumiininen tiivistekin, joten kaippa se jonkinasteinen öljyproppu on sekin. Mietittiin jopa, että pitäisikö ottaa ensin se vasemman puoleinen irti, josta öljy todennäköisesti virtaisi nätimmin ulos, kuin suodatin propusta.

Otin kuvankin selvennykseksi:

http://i151.photobucket.com/albums/s140/MR_kuvat/06102007006.jpg

Vaikea sanoa, että paljonko tuosta vasemmasta propusta tuli, ehkä 1-2 desiä. Mutta kun kokonaistilavuus on 8 desiä, niin kannattaa tuo vasenkin käyttää auki.

tässä selostetaan se proppu jonka takana loput öljystä ovat.