Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Liikaa vai liian vähän, ilmaa vaiko bensaa?

Aloittaja Eki, 01.10.14 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Pistä Eki mulle se manuaali sähköpostiin.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.11.14 - klo:17:12
Pistä Eki mulle se manuaali sähköpostiin.
lähetetty ...
Edit: jos itsellä on tuo levy mikä on lähinnä keltainen, niin mitä pienempi suhde luku esim. 33:1 tai 25:1 antavat enempi öljyä kuin 40:1 Jos tuossa levyssä on minulla sama kohouma, niin senhän voi myös viilata matalemmaksi, jos levyjä ei löydä, mutta tarvis tietää mikä olisi oikea suhde ettei saa liikaa eikä liian vähän ...
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

konenikkari

Pistit mulle varaosakuvaston :D, lähetä myös korjaamokirja.
Ja muokkaa tota omaa viestiäsi, poista mun sähköpostiossu.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Valitettavasti minulta ei löydy muuta kuin se service manual. Ok tuosta viestistä poistin meiliosoitteesi, antaa olla koko homman, otan selvää maahantuojalta onhan heillä pakko olla siihen ohjeet ...!!! http://www.cobrasales.com/parts/tgb/R50X%20(BM1-U)%20Parts%20Book%20rev%2020100112.htm  ...

konenikkari

Eki

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Eki - 30.11.14 - klo:17:18
, mutta tarvis tietää mikä olisi oikea suhde ettei saa liikaa eikä liian vähän ...

Sekin on kerrottu jo, ainakin 3 prosenttia, 1:33.
Moni on varmaan huomannut, että on turha vastata kysymyksiisi, kun et niitä noteeraa millään tavalla.

Eki

Sorry, olen kyllä lukenut sen että mikä prosenttimäärä, mutten ole suhdelukuna sitä nähnyt enkä varmaankaan osaisi suhteuttaa prosenttimäärää suhdelukuun itse, mikä nyt on selvä elikä 33:1, toinen on se että tuli niin äkkiää niin paljon vastauksia, että kun alkuvaiheessa oli tärkempää löytää edes sopiva suutin ja väitellä tityn ihmisen kanssa erinäisistä asioista on jotan nyt tarvitsemaani juttua saattanut mennä ohi silmien. Asia on nyt okei, odotan maahantuojan huollon vastausta tuohon tuorevoitelupumpun säätöön, jos se on levyillä säädettävissä, täytyisi sitten tietää mistä näitä tietynkokoisia levyjä saa ostaa? Yleensä huolto vastaa sitten kun kerkiää, soittaminen sinne näissä tai muissa säätö, remontti tai muissa vastaavissa on käsittääkseni ei toivottua, kertoivat joskus käydessäni että huoltomies ei kerennyt juurikaan töitään tehdä kun kaikenaikaa asiakkaat kyselivät yhtä sun toista puhelimessa! Nyt kiitän kaikkia kommentoijia ja ilmoitan toistaiseksi ainakin ettei tarvitse minulle ainakaan vastata tämän aiheen tiimoilta yhtikäs mitään, nämä pumppujutut selvitän loppuun itse, jos ei selviä, niin sitten mennään niillä öljykorkillisilla bensan sekaan! Huom, senkin takia joku vastaus on saattanut mennä ohi etten millään voi olla koneeni ääressä 24/7 ja jos on mainittu 3%, en olisi osannut suhteuttaa tyhmyyttäni sitä suhdeluvuksi elikä tuohon mikä saattaa olla tärkeä mikäli pumpun säätö on levyillä? Eki

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Eki - 01.12.14 - klo:11:25
enkä varmaankaan osaisi suhteuttaa prosenttimäärää suhdelukuun itse,

1:33 eli 1 litra öljyä, 33 litraa bensaa. Jos sen kertoo kolmella, saadaan 100 litraa bensaa ja 3 litraa öljyä, mikä on tietysti n. 3%.

Eki

Ok, eihän se varmaan vaikea laskujuttu ole mutta en ollut sitä ajatellut vaan kysyin viisaammilta matikkapäiltä valmista lukua, mikä nyt on noteerattu (oikeasti jos on tuo luku ollut ennen sinun laittamista, siis muutakin kuin että noin 3%), niin täällä on enstennäkin käynyt monia tuhansia kiinnostuneita ja vastauksiakin ollut hurjasti, on voinut mennä silmieni ohi aiemmin, kun en ollut sitä suhdelukua vielä kysellyt, kyllä minä muuten olen lukenut joka ikisen vastauksen ja pahoittelen mikäli on joillekin tullut semmoinen käsitys etten välitä lukea vaikka kyselen viisaammilta semmoisia mitkä eivät itselleni ole päivänselviä juttuja. Eikös täällä yleensä siksi kysellä että aina joku tietää joko paljon tai kuitenkin enempi kuin minä itse. Toki tuon pumpun säätö jäi vielä siten epäselväksi ettei ole faktaa onko säätö eripaksuisilla levyillä vai onko säätoä ollenkaan, tai jos niin miten? Eki

konenikkari

Tarkoista prosentti tai suhdeluvuista on vähän turha puhua kun mekaaninen annostelupumppu annostelee öljyä/per kierros.
Vaijerisäätöisissä ottaa lisäksi huomioon kaasukahvan asennon, ei esim moottorin todellista tehoa.
Vaijerisäätöisissä saattaa suhdeluku vaihdella 120:1---20:1
Todellinen sekoitussuhde on vahvastikin riippuvainen esim öljyn viskositeetistä ja esim kaasuttimen toiminnasta.
Todellinen ja toteutunut sekoitussuhde selviää vain öljyn ja polttoaineen kulutusta seuraamalla.

Ja Ekille vanhemmissa on näköjään vaijerisäätöinen pumppu.

Eki

Okei, tässä ei ainakaan kaasuvaijeri mene mihinkään muualle kuin kaasariin, olisiko varmin tapa sittenkin vaan lirautella tietty määrä öljyä tankkiin tankkauksen yhteydessä, se toimi pomminvarmasti yli 400km:n ajoissa liki yhtä soittoa täysin moitteetta ja vieläpä teharilla, muutenkin koko kuuman kesän, kun rupesin noudattamaan huoltomiehen neuvoa, neuvoihan sitä täälläkin moni, mutta taas muutama ei pitänyt sitä järkevänä? Eki

Eki

Tulikin huollon Harrilta vastaus tutkimisesta liki heti, hienoa!

Terve

Tutkin asiaa hiukan..

Palaan asiaan viimeistään huomenna kun asentajatkin ovat töissä.

Ystävällisin terveisin

Harri Kanervo

Huolto

Varaosat

Modularbox Oy

www.rally.fi

www.bellier.fi

Lähettäjä: Erkki Mynttinen 
Lähetetty: 1. joulukuuta 2014 12:09
Vastaanottaja: myynti@rally.fi

Aihe: hei

http://www.pedparts.co.uk/product/500/adjustable-performance-oil-pump-aerox <- jos tuo öljypumpun säätö on toteutettu noilla levyillä, niin itselläni olisi nyt 33:1, mutta mistäpä moisia levyjä olisi sitten saatavissa? Eki

Ps. Nämä itsetuntemani kaksi huollon kaveria tämä Harri ja toinen Virolaisyntyinen ovat olleet niin viimeisen päälle hyviä tyyppejä firmassa, samoin ollaan nyt jo kauan sitten liikkeen omistaja (isän) kanssa tultu mainiosti toimeen, ei ole mitään moitittavaa heistä, ainoastaan kehuttavaa! :)

helkama sc-r

Googlettamallakin voisi löytyä, merkki, oilpump plate.

Eki

En itse tuollakaan löytänyt, odottelen huollon selvitystä, äsken tulin 10km:n kiepiltä, toimii tosi upeasti kun bensatankissa on lisäöljyä, kulkee kukkuu ja vetää eikä edes sauhuta!