Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Milan Sport Estate keskustelua

Aloittaja kesäskootteri, 29.04.13 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

kesäskootteri

Kiitokset tommi.

Kävin vielä kokeilemassa tämän päivän tuuria, jos olisi parempi kuin eilen. Ei ollut ;) Huomasin kuitenkin, että se vihlova kitinä alkaakin vasta nopeudessa 23 - 25 km/h, eikä kympissä niinkuin aiemmin kirjoitin.

Olin jo sähköpostilla yhteydessä tuohon lähinpään huoltoliikkeeseen ja kyselin, että millä aikataululla kerkeävät tutkimaan skootteria. Pistin viestin piilokopiona myös maahantuojalle niin tietävät sielläkin asiasta, jos kiinnostusta on...

kesäskootteri

Käytin mopon valtuutetussa huollossa Helsinginkadulla. Oli todella ystävällistä ja osaavan oloista palvelua. Liikkeen omistaja kävi tekemässä testilenkin ja sanoi, ettei kuulu mitään kummempaa, josta tulisi olla huolissaan.
Sanoikin vielä, että takuuhan on voimassa 2 vuotta, jos ongelmia tulee. Jätän huolehtimisen tähän ja jatkan ajamista.

konenikkari

Onko tuossa rumpu vai levyjarru takapyörässä?
Tämä seuraava ei välttämättä mitenkään liity ongelmaasi ::)
Minulla vihlova kitininä taannoin alkoi ajettuani sepeli pinnalla, poistui kun otin kiven pois jarrun välistä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: kesäskootteri - 05.08.13 - klo:18:56
Käytin mopon valtuutetussa huollossa Helsinginkadulla. Oli todella ystävällistä ja osaavan oloista palvelua. Liikkeen omistaja kävi tekemässä testilenkin ja sanoi, ettei kuulu mitään kummempaa, josta tulisi olla huolissaan.
Sanoikin vielä, että takuuhan on voimassa 2 vuotta, jos ongelmia tulee. Jätän huolehtimisen tähän ja jatkan ajamista.

Todella hyvä periaate jatka samalla linjalla 8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kesäskootteri

Oon tota jarrun hinkaamista tai jotain vastaavaa kuviotakin miettinyt, mutta oma fiilis on ohjannut muualle...
Nyt kun huoltomies antoi puhtaat paperit niin kaipa mä annan vaan asian olla ja kuuntelen sitä vihlovaa kitinää.
Takajarrut: rumpu halk. 110 mm, mekaaniset

konenikkari

Ok ei siellä jarrussa voi mitään kiviä olla.
Saitko huollosta ns puhtaan paperin johon oli kirjattu tuo kitinä ::)
Ongelma historiaasi seurattuani, piankin voi otsikon ja nimimerkin vaihtaa.... 1kesäskootteri :'(

kesäskootteri

Enpä ruvennut mitään merkintää kyselemään. Ehkä olisi pitänyt, ehkä ei.

Tavallaan se kaveri sivuutti sen äänen kuulumisen sillä, että sanoi vaan, ettei kuule mitään normaalista poikkeavaa. Ei mulla sitten siihen oikein ollut mitään; pyysin vielä ajamaan mun avopotalla uuden testilenkin, jos kuulisi paremmin. Edelleen hyvin kävi moottori... Yritin sanoa, että ei musta kuulu moottorista. Tarjoutu jossain vaiheessa vilkaisemaan takavariaattorin sisään, mutta sekin jäi lopuksi, kun totesi, että Järvenpään keskushuoltoon voi viedä näytille myös, ja että takuuhan on 2 vuotta, mikäli ongelmia ilmenee.

Mun oma johtopäätös oli se, että se kuuli saman kuin minä, mutta piti sitä tavallaan ominaisuutena enempi kuin vikana. Voin olla myös väärässä.

Tykkäsin kuitenkin tyypistä ja ajattelin viedä moponi sinne 500 km huoltoon ensi viikolla, mikäli saadaan hinta ja aikataulu asettumaan kohdilleen. Vien itse mukanani öljyt, kun olen niitä hankkinut; tulee ainakin laitettua valmistajan suosimia.

konenikkari

Nyt keskustelun tässä vaiheessa pyytäisin kaikkia jotka ovat ko. skotulla tämän kesän ongelmitta ajaneet kertomaan kokemuksistaan.
Jotta ei tämä keskustelu nyt aivan olisi vain yksi tai kaksipuolista ::)
Turhaan kait toivon ;D, kuka nyt tulisi kertomaan, ongelmistaan skootterini.com saitille jos ongelmia ei ole ;)

kesäskootteri

Hiukan päivitystä Estate tilanteeseen. Skootteri toimii hyvin tällä hetkellä ja sillä on ajettu nyt n. 1050 km. Sitä ennen tapahtui.... ;)

Hain skootterin talviteloilta 25.3. Talvisäilytyksen hoidin siirtolapuutarhan leikkimökissä, tankki täynnä 98-bensaa ja akku kotona kaapissa lepäämässä. Muutama minuutti meni ensimmäiseen käynnistykseen, jonka jälkeen ei tahtonut pysyä käynnissä. Vartissa sain skootterin kulkemaan. Yli 6 kk vanhat bensat tuntivat laittavan hanttiin, mutta kulku oli kuitenkin kohtuullista.

Olen ajanut pariin päivään melkein tankillisen (nuo vanhat bensat). Hassua, mutta kulutus jäi ensimmäistä kertaa alle kahden litran, tarkalleen 1,947... l/100km. Bensa oli vanhaa, mutta toisaalta siivut on olleet useampia kymmeniä kilometrejä ja kaikki ajo on ollut yksin.

Kone käy näillä +7'C keleillä todella viileänä. Ajoin vanhaa turuntietä tänään n. 30 km putkeen, gps nopeus välillä 45-60 km/h. Mittariston "moottorilämpö"-mittari näytti koko matkan lähes kylmää, vaihdellen nollan ja 1/10 välillä. Kun pysähdyin kahville ja kokeilin heti jäähdytinnestesäiliön kylkeä niin se oli selkeästi viileän tuntuinen. Viime kesän helteillä muistan tuon saman mittariston näyttäneen max-lämpötilaa lähes aina ajaessa...

Avattiin apuvoimien kanssa ensimmäistä kertaa variaattori ja katsottiin, mitä se on syönyt sisäänsä. Hihna oli Mitsuboshi merkkinen ja kooltaan 16,6 x 792. Rullakupissa oli 6 kpl rullia joiden yhteispaino oli 25 grammaa, eli 4,167g per rulla. Mitat rullalle on 15 x 12 mm. Kaikki variaattorin osat olivat hyvässä kunnossa n. 900 km käytön jäljiltä, kuten odottaa saattoi.

Olen tässä haaveillut laittavani Dr. Pulley liukupalat, mutta tämä askartelu saa varmasti odottaa kesän tuloa. Kevyimmät Pulleyt, tuota kokoa, ovat 4 grammaset ja siitä ylös päin on saatavilla puolen gramman välein. Vaihdon hyöty on varmasti kyseenalainen, mutta toisaalta olisihan se jännää. Harkinnassa siis 4; 4,5 tai 5 grammaset liukupalat... http://www.drpulley.info/shop/index.php?cPath=47_48

Perjantai ja lauantai on vielä aikaa ajella, jonka jälkeen suuntaan ajatukset muutamaksi viikoksi vielä opintojen pariin. Ajot jatkunee pääsiäisen jälkeen, mikäli säät sallii.

Mukavia kilsoja kaikille!

Edit. Näköjään ainakin 3 grammaan asti on 15 x 12 mm Pulley paloja Ebayssa tarjolla. Ovatkohan niitä oikeita: http://www.ebay.com/itm/DR-PULLEY-ROLLERS-15X12-for-YAMAHA-AXIS-AEROX-BELLUGA-BWS-CRZ-CT-3-Grammes-/400659115400?pt=Other_Vehicle_Parts&hash=item5d4924ed88&vxp=mtr

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

rele50

Minä sain suositteluja ko.malliin. Voi olla, että päädyn tähän. Komea Vespaversio.

rele50

Nyt olen Estaten omistaja. Päivän ajokm:t Heinola-Lahti yhteensä 50 km. Hyvin pelasi ja sissäänajoa jatketaan maltillisesti

kesäskootteri

Lainaus käyttäjältä: rele50 - 09.04.14 - klo:22:52
Nyt olen Estaten omistaja. Päivän ajokm:t Heinola-Lahti yhteensä 50 km. Hyvin pelasi ja sissäänajoa jatketaan maltillisesti

Mukava kuulla, että meitä on useampi. Kirjoittele ihmeessä lisää, kun kilometrejä kertyy. Viikon päästä pääsen taas itsekin ajelemaan!

issakainen

Ilmeisesti mitään suuria huolia ei taida tässä mallissa olla. Itse olen päätynyt epäonnisen projektini jälkeen ostamaan kokonaan uuden ja tätä näyttää tosiaan halvalla Tokmannin suunnalta saavan.

En ole koskaan omistanut upouutta skootteria, mitä kaikkea kannattaa heti kaupasta kotiin ajon jälkeen tehdä? Alussa ilmeisesti ajellaan ne ensimmäiset 300km alle 30km/h?

Lisätietoja epäonnisesta korjausprojektistani löytyy täältä http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5059.msg94115#msg94115 ja jos jotain kiinnostaa ostaa tuo pois niin Mikkelistä löytyy :-)

joni_k

ekana kiristelet kaikki pultit ja mutterit. vaihdat kuraöljyt kunnollisiin. kiristät pakoputken mutterit. itellä tippu jo toinen kun on niin löysälle jätetty. ite en nyt ihan uskollisesti 300km ajanu tota 30km/h mut maltillisesti kumminkin. ite ajoin kolmisen tuntia tota 20-30km/h. se on tuskastuttavaa mutta ajele jotain maanteitä ja kyttää pulloja/tölkkejä niin saat jotain virikettä..  :D ite löysin sisäänajo bensarahat tällä konstilla.  öljyt oon vaihtanu 150km-200km välein alussa.