Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Kippo

Kiitos molemmille. Vois alkaa hommailemaan uusia rullia jossain vaiheessa.

mtx5

jos laittaa kevyemmät rullat niin sit kiihtyy nopeammin! itellä on 75 pytty niin ajattelin vaihtaa rullia mul on nyt 5,5 grammaset kulkee tosi hyvin mut kone kiertää aikaa isolla kierroksilla.jos laittaa painavammat niin tiputtaako se vähä kierroksia ja kulkee kovenpaa

Partanen

Tiputtaa kierroksia kyllä, mutta vauhtia ei välttämättä tule lisää, sillä jossain vaiheessa variaattorista loppuu välitykset kesken. Vakiolla variaattorilla suurin mahdollinen nopeus on 75-80km/h, ja kaheksassakympissä kone huutaa jo sydäntä särkevästi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

openflow

Koso rullakupista. Onko noista loivemmista rampeista siis mitään käytännön hyötyä. Pysyykö paremmin kierrosalueella?

Mietin vaan pitäiskö porakoneella jyystä nämä vakiorampit matalaksi ja liiimata alumiinista loivemmat rampit tilalle ,mitä luulette olisko vaivan arvoinen?

Oma kiinanihme ei ole pysynyt lainkaan kierrosalueella, syy taitaa olla pääosin löysä painejousi ,mutta epäilen jyrkkien ramppien olevan osa syytä.

mtx5

se kulkee vähä yli 70 pitää kokeilla ensi viikolla viritys variaattoria et onko se yhtään parempi

Partanen

Lainaus käyttäjältä: openflow - 26.04.08 - klo:16:03
Koso rullakupista. Onko noista loivemmista rampeista siis mitään käytännön hyötyä. Pysyykö paremmin kierrosalueella?

Mietin vaan pitäiskö porakoneella jyystä nämä vakiorampit matalaksi ja liiimata alumiinista loivemmat rampit tilalle ,mitä luulette olisko vaivan arvoinen?

Oma kiinanihme ei ole pysynyt lainkaan kierrosalueella, syy taitaa olla pääosin löysä painejousi ,mutta epäilen jyrkkien ramppien olevan osa syytä.

Mä olen sitä jonkin verran pohtinut, että mitä ramppien jyrkkyys vaikuttaa, tai vaikutti. Muistikuva näin puolen vuoden takaisesta olis semmoinen, että loivemmilla rampeilla kierrokset eivät laskeneet nopeuden noustessa, niin kuin jyrkillä tekee. Tähän soppaan on oma vaikutuksensa myös takavariaattorin liikeradalla, eli koko hoito menee melkoiseksi hakuammunnaksi jossain vaiheessa. Kun noita kaikkia säätöjä alkaa muutella vähäsen, niin lopputulos on arpapeliä.

Yleisenä nyrkkisääntönä voisin sanoa, että virivaria tarvitaan siinä vaiheessa, jos 75km/h nopeus ei riitä, mutta koneen tehot riittäisi yli tuon nopeuden. 50 kuutioisella ajelen mieluummin vakiovarilla, sakkojen pelossa, sillä virivari kyllä joissain alamäissä antaa vähän enemmän nopeutta, mutta varsinainen suorituskyvyn muutos on vähäinen, koska tehot eivät riitä.

(Jaoin aiheen uudelleen, sillä variaattorin toimintaperiaate saattaa kiinnostaa muitakin kuin kiinalaisen omistajia: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=592.msg7004#msg7004

Terv. Valvoja
)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Skodepaappa

Onko jollakulla täsmällistä tietoa ko. koneeseen käyvän hihnan mitoista, siis 12" pyörillä olevan? Arvelin hommata toisen hihnan varalle ja saisihan se olla mielellään joku kevlarihässäkkä tms.

Pitäisi vaan saada täsmälliset mitat minkä mukaan noita voisi etsiskellä.
I am a rolling stone...

kekra

Itse kuljettelen mukana varahihnaa jonka ympärysmitta on ~76cm ja leveys 16-17mm. Käsittääkseni pitäisi olla oikean mittainen. Pari vuotta sitten tilasin jostain liikkeestä ja myyjä väitti että käy suoraan 12 tuuman renkailla varustettuihin kinkkeihin mm. MTX 2:seen. Siihen on luottaminen. Joku voisi todellakin vahvistaa onko mitat oikein.

Partanen

Saksan kauppias tarjoaa 12" pyörälle näköjään remmejä pituudeltaan 729-811mm. Leveyskin vaihtelee 16.5-18.5. Toinen saksalainen kertoisi, että se olisi 788 pitkä ja 17 leveä. Parhaiten asia selviää, kun ottaa itse variaattorikopan auki ja katsoo mitä remmin selässä lukee. Isoin luku on pituus, luku 30 on astekulma ja pienin luku on leveys.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Hihnan täystuho sai avaamaan varin 2400 paikkeilla.

Rullat keittiövaakalla mitaten antoi tasan 5 g painon. Holkki on rajoittamaton.

Voi olla että risa hihna aiheutti huippunopeuden vaihtelua 10 km/h.

10 mm lautasen ulkoreunasta on 3 mm leveä musta raita? Pitäisiköhän hangata tai liottaa pois ja jos latasessa on uraa, niin meneekö vaihtoon?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skodepaappa

Niinpä. E.P olet asian ytimessä; mistä ne oikeat mitat ???
I am a rolling stone...

Coastside

10" Zonerissa -06 oli 669 18 30 hihna. Näin sen juuri sen mittaisesta riekaleesta, joita koppa oli täynnä.

Hihnoja kauppaavat voisivat mainita hihnan mitat aina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Onko sun mopossa variaattorin ilmanotto tukittu? Kopan etuosassa on yleensä ilmanotto, ja poisto tapahtuu variaattorikopan takapäästä. Suuri se puhallus tosin ei ole, sillä siipipyörän siivet ovat onnettomat. Pitäisi kai ennemmin puhua huohotuksesta.

Onhan niitä olemassa varikoppia, joissa on parannettu tuuletus. Semmoisessa vaan ei ole niin hyvä suojaus pölyltä ja kuralta, joten sopinevat paremmin kilpakäyttöön.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Skodepaappa - 30.04.08 - klo:14:41

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 30.04.08 - klo:10:55
Parhaiten asia selviää, kun ottaa itse variaattorikopan auki ja katsoo mitä remmin selässä lukee. Isoin luku on pituus, luku 30 on astekulma ja pienin luku on leveys.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Skodepaappa

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 30.04.08 - klo:16:17
Lainaus käyttäjältä: Skodepaappa - 30.04.08 - klo:14:41

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 30.04.08 - klo:10:55
Parhaiten asia selviää, kun ottaa itse variaattorikopan auki ja katsoo mitä remmin selässä lukee. Isoin luku on pituus, luku 30 on astekulma ja pienin luku on leveys.

Ei milläällään pahalla Mr Einstein, mutta kun sinä ei prkl mittään lue. Nuita sinun mainitsemiasi lukuja juuri olin vailla,  mutta...  . Tokkopa minä olisin muuten asiasta kysellyt ??? (voihan minun älykkyysosamääräni vaikuttaa himppasen alhaiselta, kun en kaikkea automaatisesti ymmärrä )
I am a rolling stone...