Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

titan

No eilen vaihon ne öljyt ensi kertaa ite ja perään laitonkin motoxin mpg 80w90 gl 4 vaihteisto öljyä 1l makso 4,90e ja siitähän vaihtaa sen 10 kertaa kun perään menee se 1dl/100ml  painon ne lääkeruiskulla hyvin meni yläreijän kautta..
moottoriin laiton motoxin turbosynteettiset 10w40 1l makso 4,50e..mutta vähän ensin töpeksin..otin pohjaropun pois ja sieltä tippu joku jousi tyhjennysastiaan no laskin vanhat öljyt pois ja ropun jousineen takas kiinni ja uudet ölyt sisään.sitten seuraavaksi
rupesin vanhat öljyt kaataan tyhjään astiaan niin olikin öljyn seassa joku "sormustimen" mallinen suodatin ei muuta kun pohja roppu auki ja laskeen uusia öljyjä pois ja ihmetteleen mihin se suodatin menee..laitoin sen niin että jousen kapeampi pää ropun kuppiin ja  leveämmän pään sisään se suodatin sormustin jousen sisään koska siinä oli tiivistekkin ja oletin että pakko tulla niin päin että suodattimen tiiviste tulee moottoria vasten kiristelin propun kiinni ja öljyt takas 0,8l ja koe ajolle...sai tosin tovin sahata käymään ennen kun hörähti...yleensä on laakista lähtenyt käymään mutta nyt kyllä kesti jonku aikaa..oisko vaikuttanut kun poljin sitä starttipoljinta sillai ettei ollut virtoja päällä että öljy vähän leviäisi koneessa ennen käynnistystä..niin oisko tulppa kastunut tai jotain...kävin ajaan n.10km hyvin pelas..mutta muistaapa tuon suodattimen+jousen nyt lopun ikää..MUTTA TULIKOHAN SE OIKEN ASENNETTUA..mielestäni ei muuten voi laittaakaan kun laittamallani tavalla..

karkulainen

Noin se siellä pitäisi ollakin, eli jousi proppuun ja suodatin jousen sisään ja koko pakka ruuvataan kiinni.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Kokeili tyhjennystä kallistamalla konetta reilusti vasemmalle ja sen puolen tulppa auki. Tulos oli ettei sihtitulpasta tullut öljyä. Paljon helpompaakin vasemmalta puolelta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

titan

tuota vielä sen vertaa tästä mun öljyn vaihosta..laiton sen 0,8l sitä uutta ja kun eilen tarkistin olikin mitta tikun yläpintaan asti sitä öljyä...vetäsin lääkeruiskulla jonku 2dl pois..oli kai vanhoja jäänyt 1-2dl jonnekkin moottorin sopukkaan..ennen öljyn vaihtoa ajoin lenkin ja laitoin keskiseisonta tuelle ja laskin sillai ne vanhat pois..on muuten hankala se öljytikku kun on musta se asteikko ei taho nähä öljyn rajaa millään..voisko sitä vaikka maalata valkoseksi tai jotain..vai lähteekö maalit öljyn kiertoon....miten teillä on ne tikut ootteko tuunannut niitä vai miten menettelette että näette kunnolla siitä öljyn tason...

Timo

MUN mielestä täytyy olla aika sokea jos ei siitä tikusta näe missä kohtaa sitä öljyä on,ku tikku on kädessä :D

karkulainen

Kyllä se öljy siinä kiiltää sen verran että näkee minkä verran sitä on. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Sen idea on lokeroita muodostavassa kuviossa. Kun sen nyppäsee ylös kastamisen jälkeen ja kääntää vaaka-asentoon, on lokeroissa öljyä. Kiiltävä metallipuikko olisi parempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

solifermopo

Käytä taskulamppua kun luet asteikkoa niin näkyy öljyt paremmin mustalta tikulta..
HELKAMA SC1

Jani-78

Mulle sanoivat paikallisessa huollossa öljyistä että pitäs käyttää nimenomaan mineraaliöljyä koneessa.
Ite oon käyttäny 15w40 mineraalia.Ainaki kone käy ihan hyvin,ei naputa venttiilit.
Mikälie sit tuossa mineraalissa jos kerran on parempi tuohon koneeseen.
Sen kyllä tiiän ettei synteettinenkään iha joka koneeseen käy.
Mutta näyttäs nuo kilpapyörienki öljyt olevan mineraalia,tosin öljynvaihtoväliki on tiheempi,luulisin.
Vasta kyllä meni kampiakselinlaakerit mutta se johtu varmaan rajoitinpiuhan irroituksesta,kierti aika mukavasti.
Perässä on 80w90 öljyt.
Niin ja kone on tuo 139qmb.

Timo

mä en noista mineraaleista niin paljoa tiedä,onhan nekin hyviä öljyjä.Ite oon käyttäny semi synteettistä/synteettistä joskus ollu mineraali öljyt.
Nyt on Motulin 5100 15w50 öljyt,oisko ollu semi synteettistä koneessa.Käy tosi pehmeesti,ja käyntiäänikin hiljeni,samoin venttiilien ääni.Ennen oli Mobilin 10w40.Ajattelin jokupäivä viel kokeilla motulin samaa öljyä mutta 20w50.
Suosittelen motulia,vaikka hintavaa onkin.olisko ollu 13,5e litra.motonetistä.

pekpel

Mulla on nyt motonetin 10w40.
Tuntuu olevan näin kesällä liiankin ohkaista tuo alapäälämpötila.
Seuraavaan vaihtoon aattelin koittaa jotain 20w40 30w40 "yksiaste"öljyä
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Plom

Edelleen se 15W40 toimii parhaiten, kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan todettu.

Jari

En ehtinyt meidän kiinanmopon aikana löytää syytä käyttää muuta kuin 10w40:a, tosin esim. 15w40 toiminee yhtä hyvin.

tommi

Minä ajattelin ajella koko kauden Motulin mineraaliöljyillä, 20W-50 kun tuo 82cc pytty käy niin kuumana. Olenpa jopa huomannut että kone pitää siitä. Ei tunnu käyvän enää niin kuumana.

Kerran se vaan kirpasee, 4L kustansi 35 egee mutta kun on niin huonoja kokemuksi laihemmista litkuista niin jotain pitää yrittää.

http://i48.tinypic.com/5znuyd.jpg

Jani-78

Itselläni tuo 15w40 on jotain Champion merkkistä halppisöljyä,vajaa 13e 5L.
Ainaki luokitukset näyttää riittävän emännän V40 tdi volvoonkin.Ei kai se ihan huonointakaan ole.
Onhan auto kyllä eri asia kun skootteri,mutta kuitenkin.Tarkoitus olis kuitenkin hommata jotai
laatu merkkistä öljyä,ehkä motulia.