Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

BT49QT-21 ei käynnisty

Aloittaja topsi, 24.08.17 - klo:07:55

« edellinen - seuraava »

topsi

Hmm.. Kun putken ottaa pois, niin sitä pinnapulttia on varmaan tommoset 5-7 mm näkyvillä (arvio käsikopelolla).. Toivottavasti lähtee ilman, että tarvii kantta irrotella. Vaikka harjotuksesta kävis, niin ei kyl juuri huvittais. :)

Noh, ens kerralla vähän iisimmin.. Pinnapultteja löytyy, mut mutteri täytyy hommata.

joni_k

siihen käy ihan normi 6mm sisämitaltaan oleva mutteri. no sitten jos saat irti ilman purkua hyvä. mulla menny kerran poikki kannen tasalta niin oli pakko purkaa.

joni_k

laitoin yvn tilinumerosta. tossa kaappeja kaavin olis se 63cc pyttysetti myynnissä.. ;) ;D

sen verran ajettu että männän laki saanu vähä väriä.

jwalk

Hyvä ois olla semmonen ns. kuppimutteri. Paikka semmonen, että kuraantuu, ruastuu,paskaantuu nopeasti. Seuraavan kerran kun yrität avata, ni voipi mennä vitutuksen puolelle

topsi

Hello, kiitti itse kullekin ja Jonikin sai just massinsa.. :) Mopo käy hienosti. Viikonloppuna tuli reippaat 100 kilsaa mittariin ja tänään vielä säädin venttiilien välykset 0,15 milliin lämpimään koneeseen, säädin tyhjäkäynnit kohdalleen ja kiristin pakoputken paikalleen. Ja pakoputkeen oon tilannut kunnollisen hattumutterin, mut toistaiseksi mennään tavallisella mutterilla. Laitoin tosin varmuuden vuoksi koko pultin verran muttereita siihen jonoon, joten eiköhän siellä kierteet pysy puhtaana.

Pari kyssäriä tuli mieleen:
1. Ajoin tommosta kaupunkiajoa etupäässä (eli paljon valoja ja näin päin pois) ja kulutus oli varsin tarkkaan 3,3 l / 100 km. Onks toi ihan kohdallaan? Kuski painaa 140 kiloo että onhan siinä toki kiskomista. Ajotyylinä urku auki aina. :) Musta tuntuu, että mun landella oleva 135 cc Yamaha horii saman verran bensaa, tosin siellä tietysti ajo on semmoista maantietyyppistä ja sitä saa ajella pienemmälläkin kaasulla kuin täysillä.
2. Mikähän moposta nyt laukeaa? Tänään nimittäin on alkanut kuulua liikkeelle lähdettäessä semmoinen samanlainen ääni kuin nykäisisi pulkan hiekoituksella liikkeelle. Tää ääni tulee nyt melkein aina, kun lähtee pysähdyksistä liikkeelle, mutta ei koskaan, kun vaikka hyvinkin hitaasta ajosta kiihdyttää ajonopeutta. Kestää tommosen sekunnin verran enintään ja sitten häviää. En oo jaksanut kurkistaa varikoppaan, mut tietty ekana tulis mieleen, että sieltä se vika varmaan löytyy.

joni_k

edestakainen kiihdytys sahailu tottakai kuluttaa paljon enemmän mitä tasainen maantieajo. kuulostaa kulutus normaalille. variaattori auki vaan sieltä se äänen aiheuttaja luultavimmin löytyy. nopeesti sen purkaa jos on lukitustyökalut taikka pulttipyssyllä mutterit auki.

topsi

Juu, opettelin tossa seuraavan satasen ajelemaan sillä ajatuksella, että kaasua käännetään auki vain sen verran kuin halutun vauhdin ylläpito vaatii. Kulutus oli aika tasan kolme, eli putos kymmenisen prossaa tällä tyylillä, ilman että olisin ajellut siis hitaampaa jne.

Huomasin myös hassun jutun. Kun tossa ihmettelin, että miksi ihmeessä sylinterikannen rempan yhteydessä toi mun mopedi rupes kulkemaan mittarin mukaan melkein 70 km/h, niin taisin keksiä vastauksen. Tänään nimittäin kaasuvaijeri jumi vähän, joten otin sen irti ruikkiakseni vähän aseöljyä vaijerin sisään. Vaijeri virkosi taas täyteen toimntaansa ja ruuvasin vaijerin takaisin paikoilleen.

Vaijerin kiinnittämisen jälkeen mopedi ei kulkenut kuin 45 km/h, vaikka kuinka urku auki yritti. Hiffasin, että tietysti se vaijerin etäisyyden säätö vaikuttaa siihen, miten auki kaasari kahvasta avautuu. Säädin vaijerin kiinnitystä vähän toiseen suuntaan ja nyt se kulkee sopuisat 50-55 mittarin mukaan eli ollaan about siinä laillisen tuntumassa. Oon taas mukavuusalueella.

Mut tulipahan mieleen, että miksi jotkut vakiomopot kulkee yli sallitun suoraan kaupasta ostettuna. Kaasuvaijeri on vaan kiinnitetty miten sattuu. Melkein helpoin huippujen viritys ainakin mun mopoon on rukata kaasuvaijerin kiinnitystä, kun ei siellä mikään muu tunnu menoa hirveesti rajoittavan. En sitten tiedä, että onko edellinen omistaja jotain rajoittimia poistellut moposta.

joni_k

kaasuvaijerin kyllä kuuluu toimia silleen että se avaa kaasun kokonaan. ylämäessä voipi vähän hyytyä jos kaasusta ei avaudu kuin osa  ;D onha noita tappeja ollu kaasareissa joskus jotka on rajoittanu luistimen nousua  vai mikä palikka siellä on mutta suoranaisesti kaasuvaijerilla ei ole näitä rajoitettu enkä ole kuullut. se jos se 70km/h alko kulkemaan meinaa että moottori on kunnossa..  ;D rajotin pitäs kehittää prikalla variaattorin puolelle tai sähköinen nopeudenrajoitin jos variaattorin takavarissa on semmonen musta mötikkä josta lähtee sähköjohto.