Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

BT49QT-21 ei käynnisty

Aloittaja topsi, 24.08.17 - klo:07:55

« edellinen - seuraava »

jwalk

Kotkassa asustelen, mutta työkeikkaa tiistaina ja ehkä keskiviikkonakin Helssingissä. Tarkemmin länsi-pasilassa.

topsi

Voisin sieltä kyllä hakea tiistaina. Pistän sulle yyveetä.

joni_k

näin se homma etenee hyvä  :) ;)

topsi

Tuosta sylinterikannen alakulmasta lähtee joku ilmaletku, joka haarautuu useampaan osoitteeseen. Irrotin tän letkun ja siinä oleva tiiviste mureni sormiin. Mistäs löydän uuden tiivisteen? Ei oo sattunut silmään, ku oon noita varaosalistauksia katellut. Auttais tietysti, jos tietäis edes, että minkä niminen se tiiviste on? :)

Haussa siis tiiviste tuohon kannen vasempaan alakulmaan:

joni_k

tiivistesarjojen mukana tulee yleensä. virijavarasta saa. mulla ois noita vaikka kuinka ku ei oo kantta mihin tarvis :D

topsi

Jwalkilla oli vissiin tiiviste kans, jos oikein ymmärsin. Mut voisin sulta tietty noita poistaa, ku ehkäpä tässä on tarkoituksena toinenkin samalla tekniikalla oleva kiinanvehje hommata rouvalle käyttöön. Eli pistähän hintaa postikuluineen mulle, niin tehään diili.

joni_k

tossa kaivelin niin tämmöstä olis..

virivaralta noi ohjurit euron kipale.yleensä ruosteisia ja menee helposti solmuun ja vaikka mitä harmia.bakeliitista yleensä hajoaa kuminen o-rengas pohjasta toi musta kaasarin väliin ostettava erikseen kolme euroa, sitten kannattaa unohtaa paksut kannentiivisteet tommonen musta metallinen niin pysyy tehotkin. tässä on vaan pari muttaa. toi metallinen kannentiiviste on 44mm, virivara myy sitä 50-63cc pyttyihin tiivisteeksi. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=258

loput noista tiivisteistä esim alapään on muistaakseni 73cc kun en vakio pyttyjä harrastele. 63cc pyttyyn stemmasin niin kyllähä keskitys on niinku kaikissa eli öljykanavan paikka yms on niinku pitää ja holkit ton tiivisteen keskittää loppupelissä. en tiedä voiko hyödyntää sun projektiin  mutta en niille arvoa laske. jos normi kirjekuoressa lähetys kelpaa kun semmonen kuori löytyy, niin kai vitosella saa postimerkin kylkeen?  ;D eli vitosella saat harrastelija hintaan sisältää postikulut. toi pussis oleva on niinku paketti sarja 73cc muistaakseni. siel näkyy tommonen punanen  huono paksu kannentiiviste en suosittele mihinkään.

olis 63cc pytty myös hyllyssä. ajettu about 40km. se ei huimia tehoja tuo mutta pienen semmonen piristyksen, vähän niinkun suolaa laittais ripauksen ala dentte  ;D

topsi

Eiköhän laiteta kuoreen merkki! :) Pistän privaviestii..

joni_k

vein kirjeen postiin. kaks euroa makso aijai 3 jäi vaivan palkkaa  ;D

joni_k

tein muuten eilen kans kansirempan tai vaihdon. kyllä se aina sen reilun kaks tuntia ottaa kun rauhallisesti tekee. oikeestaan aika paljoa pitene jos ois pytyn vaihtanu samalla, mutku ei ollu hyllyssä nyt. täytyy kyl kehua itseään että toi mun viimeisin 64mm kansi oli aika onnistunu. yllätyin kyllä kuinka puhdas se oli sisältä hyvin palanu ja oikeestaan kaikista parhaiten toiminu kansi mitä on ollu.

topsi

Muuten sain vehkeen upeasti kasaan ja käymään, mutta tietysti rikoin pakoputken kiinnityspultin, kun innostuin vähän kirraamaan. Eli äänet on tommoset aika poikamaiset nyt.

Kun saan siihen uuden pultin ja mutterin, niin mitä mun kuuluu tehdä, että saan koneen taas kasaan ja hiljaiseksi? Joku rengas sinne väliin ainakin pitää hommata?

Muuten tuli vaihdettuu samalla bakeliitti sieltä imukaulan alta ja sitten venakannen tiiviste.

Sit toinen juttu on semmonen, että nythän toi kulkee joo pirteesti. KUn koklasin tossa, niin sehän ois menny mittarin mukaan yli 70 hienosti, mut en mä uskaltanu ajaa. Saiskohan sen kulkee sen 55 niinku ennenkin? :D Vai johtuuks tää siitä, että putki on irti?

Kiitos muuten kaikille jeesistä ja tietty jwalkille erityisesti tosta kannesta! Ja pistähän joni_k sun pankkiyhteystietos, niin saat rahhoo..

jwalk

Miten se pultti meni rikki? Jos meni jengat tai poikki niin etkös saa vanhasta kannesta ehjää pinnapulttia?
Ja tossa Jonin tiivisteläjässä näkyy olevan pakoputken tiivistekin, mustan o-renkaan vieressä

topsi

No meni muutaman millin mutterin sisälle poikki tää pultti, joten vissiin pitää sopiva uusi mutteri etsiä. Saan toivottavasti väännettyä pultin jämät irti kannesta, kunhan pakoputki on poissa tieltä.

Eli kunhan tässä on valoo ja aikaa ja tarmoo, niin asia hoitunee. Ehkä Jonin tiivisteetkin tulee sopivasti huomiseksi..

joni_k

joo älä kiri liian tiukkaan todellakaan noita muttereita. tossa on mukana toi putken tiiviste. toivottavasti saat kannesta jämän pois ilman suurempia porailuja. ton putken tiivisteen kun laittaa, ajelet jonkun 200km ja tarkistus onko vielä kireällä mutterit. oma kokemus on että aina löystyny. sen kerran kun kiristää pysyy sen jälkeen kiinni. ja toi putken tiiviste tulee niin päin että se metallinen osa kanteen päin. jos laitat väärin palaa siitä toi mikä lie mömmö pois. senkin olen todennut kokemuksella... ;D mul ois ollu noita muttereita uusia.. ;D

joni_k

jos se jämä on kannessa kiinni niin valitettavasti joudut irrottamaan ainakin kannen taas irti.