Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 ei käynnisty, pikaista apua kaivataan!

Aloittaja nsshadow2, 14.03.17 - klo:18:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.03.17 - klo:15:42
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.03.17 - klo:15:25
Perus-sääntö männälle on: kuivana ilman renkaita se valuu läpi muttei öljyttynä. Silloin välys on tontilla. Sileä sen täytyy olla niin ettei kynnellä tunnu. Karsta renkaiden välissä juoruaa vuodosta ja jumineet renkaat liiasta öljystä.

Kun hypistelee kunnossa olevan moottorin osia ja toimintaa, saa tuntumaa millainen se kuuluu olla.

Älkää pelleilkö putsareiden kanssa!

Perusputsari on sellainen suojatakseen kuralta ja pölyltä.

Joku vois aikansa kuluksi laskea kuinka monta kuutiometriä ilmaa kulkee,
50cc moottorin läpi tunnin aikana, kierrosluvun ollessa 8000rpm  ;D
projektien ahtamisketjussa minä laskin miten pitkään 300 bar sukeltajan pullolla pärisee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: nsshadow2 - 16.03.17 - klo:15:44
Minäpä vielä avaan ton pytyn ja katon minkälainen se mäntä on.
Ja samalla vielä kerran varmistanet, että mäntä oikeinpäin

konenikkari

"Joku vois aikansa kuluksi laskea kuinka monta kuutiometriä ilmaa kulkee,
50cc moottorin läpi tunnin aikana, kierrosluvun ollessa 8000rpm  ;D"

Itse sain tulokseksi, kaksitahtisella 24kuutiometriä eli 24000 litraa, paskaista ilmaa yhdessä tunnissa kulkee moottorin läpi  :o
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.03.17 - klo:16:07

Itse sain tulokseksi, kaksitahtisella 24kuutiometriä eli 24000 litraa, paskaista ilmaa yhdessä tunnissa kulkee moottorin läpi  :o
Aika nuukasti. Johan mie pieren saman verran, paskasta ilmaa  ;D
No, en ehkä tunnissa...
Hrmjoo, mikäs se oli optimi seos? Oliko 1 osa polttoainetta ja 14 ilmaa? Eli tunnissa 1,5 kuutiota bensaa?

nsshadow2

http://imgur.com/S1tU9oH
Ton näkönen oli mäntä, melko naarmuinen yms ja tuommosia pikku koloja oli tuossa.. Onko vaihdettavan näkönen? Tai voisko tuosta johtua edes viat. Ei ollut "sileitä" kohtia missään ainakaan en nähnyt kun valolla katsoin
E: Nyt kun sormella kokeilin niin siinä päällä olikin tosi sileä kohta ja valollla katsoin niin kiilsi.. Mutta ei tuo nyt muuten minusta vaikuttanut niin väljältä tai ainakaan niin että ei käynnistyisi tuolla männällä..

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: nsshadow2 - 16.03.17 - klo:17:01
http://imgur.com/S1tU9oH
Ton näkönen oli mäntä, melko naarmuinen yms ja tuommosia pikku koloja oli tuossa.. Onko vaihdettavan näkönen? Tai voisko tuosta johtua edes viat. Ei ollut "sileitä" kohtia missään ainakaan en nähnyt kun valolla katsoin
E: Nyt kun sormella kokeilin niin siinä päällä olikin tosi sileä kohta ja valollla katsoin niin kiilsi.. Mutta ei tuo nyt muuten minusta vaikuttanut niin väljältä tai ainakaan niin että ei käynnistyisi tuolla männällä..

Aivan sököhän tuo mäntä on  :( ???
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nsshadow2

Oikeasti? Tuossako se vika sitten on... Eli uus mäntä tiluuseen. Esimerkiksi PVssä ollut pahemmankin näkönen mäntä ja silti pelitti vielä kauan.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: nsshadow2 - 16.03.17 - klo:19:19
Oikeasti? Tuossako se vika sitten on... Eli uus mäntä tiluuseen. Esimerkiksi PVssä ollut pahemmankin näkönen mäntä ja silti pelitti vielä kauan.

Niin oli minullakin PV:ssä ja hyvin lähti käyntiin....työntämällä  ;D
Hyvälaatuinen oli kuva, pistä vielä kuvia sylinteristä sisältä eri suunnista.
Jos aiot enemmin ajella, vähintäin uusi mäntä.
PS. sama ilmansuodatin kotelo käy ku roxissakin.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 16.03.17 - klo:16:21
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.03.17 - klo:16:07

Aika nuukasti. Johan mie pieren saman verran, paskasta ilmaa  ;D
No, en ehkä tunnissa...
Hrmjoo, mikäs se oli optimi seos? Oliko 1 osa polttoainetta ja 14 ilmaa? Eli tunnissa 1,5 kuutiota bensaa?

Kuutiometri ilmaa painaa 1,225kg, seossuhteella 14 kg ilmaa 1kg bensaa, kuutiometri vaatii 0,0875 kiloa bensiiniä.
Tuon mukaan 24 kuutioo tunnissa 2,1 kg, eli bensiinin ominaispainon n. 0,720g/l mukaan  n 2,8 litraa tunnissa kuluttaa mun roxi :) pintakaasulla  :)

nsshadow2

joni_k

nonniin alkaa tämäki mysteeri selvitä  ;D

nsshadow2

Vaikuttaako tuo mäntä siihenkin että ei käynnisty vaikka laittaa tulpanreijästä/imukaulasta bentsiiniä?

Coastside

Saa sen paineettomankin leimahtamaan mutta käykö moottori, on eri juttu. Tarpeeksi väljää ei käymään saa. Kun seos syttyy molemmin puolin mäntää, ei voimaa synny. Käyvää mutta voimatonta moottoria en ole nähnyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.03.17 - klo:21:30
Saa sen paineettomankin leimahtamaan mutta käykö moottori, on eri juttu. Tarpeeksi väljää ei käymään saa. Kun seos syttyy molemmin puolin mäntää, ei voimaa synny. Käyvää mutta voimatonta moottoria en ole nähnyt.
Tuli mieleen kyllä että kun koitin toissapäivänä polkea niin ihankuin olisi jotain pikku pauketta kuulunut aina kun polkasin, en tiiä sitten että josse yritti käynnistyä vai mikähän lie ollut..
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-mantasarja-50cc-minarelli-4000mm-skootterit-p-12245.html Meneeköhän tuo tohon minun keewayhyn?

konenikkari

Taitaa tuossa minarellin männässä olla 10mm tappi kun se ry6:ssa on kait 12mm.
Mittaa männäntapin paksuus.