Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 ei käynnisty, pikaista apua kaivataan!

Aloittaja nsshadow2, 14.03.17 - klo:18:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tuollaisen mystisen vian syy voi olla "tuossa se vika ei ainakaan ole" oletuksessa. Se on toden näköisempää kuin  viallisella osalla kokeilu. Sen vuoksi on hyvä tarkistaa jokainen paikka, eikä olettaa mitään.

Onko kaasuttimen kunnon tarkistaminen todella mahdotonta, niin että kahdella muulla kokeilet.  :o Jos on kaverilla samanlainen, voi kokeilla siinä osia myös jos se käy ja kukkuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Vielä tuosta CDI-boxista.Ettei siinä nyt olisi n.s. väärä boxi. Olet varmaankin hankkinut siihen RY6 moottoriin sopivan , kun tässä joutuu nyt kaikki kivetkin kääntämään. Näissä boxeissahan ei tuo liittimien sopivuus aina varmista asiaa.Kiinalaisista ja melkein kiinalaisista kun on kysymys.Esim . minulla Qingqi Zonerin box ei käynyt baotian ja vastaaviin kiinalaisiin , vaan poltti aina sulakkeen. Ja vastaavasti Baotianin boxi oli Qingqi Zonerissa oli täysin mykkä.Liittimet kyllä sopi piikkeineen mainiosti.
Että tämmöistä "hauskaa" näiden kanssa. Tarkoittaa sitä ,että näitä boxeja kun olisi kassillinen ,niin helpottaisi asiaa.

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 16.03.17 - klo:10:21
Vielä tuosta CDI-boxista.Ettei siinä nyt olisi n.s. väärä boxi. Olet varmaankin hankkinut siihen RY6 moottoriin sopivan , kun tässä joutuu nyt kaikki kivetkin kääntämään. Näissä boxeissahan ei tuo liittimien sopivuus aina varmista asiaa.Kiinalaisista ja melkein kiinalaisista kun on kysymys.Esim . minulla Qingqi Zonerin box ei käynyt baotian ja vastaaviin kiinalaisiin , vaan poltti aina sulakkeen. Ja vastaavasti Baotianin boxi oli Qingqi Zonerissa oli täysin mykkä.Liittimet kyllä sopi piikkeineen mainiosti.
Että tämmöistä "hauskaa" näiden kanssa. Tarkoittaa sitä ,että näitä boxeja kun olisi kassillinen ,niin helpottaisi asiaa.
No tuolla cdi boxilla aika kauan ajelin eikä mitään vikaa ole ollut.tosin voihan se nyt olla mennyt pimeäksi.
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.03.17 - klo:10:13
Tuollaisen mystisen vian syy voi olla "tuossa se vika ei ainakaan ole" oletuksessa. Se on toden näköisempää kuin  viallisella osalla kokeilu. Sen vuoksi on hyvä tarkistaa jokainen paikka, eikä olettaa mitään.

Onko kaasuttimen kunnon tarkistaminen todella mahdotonta, niin että kahdella muulla kokeilet.  :o Jos on kaverilla samanlainen, voi kokeilla siinä osia myös jos se käy ja kukkuu.
No tässä oon tarkistellu parhaani mukaan. Kaverilla oli erilainen kaasari ku mulla ja hänkään ei ollut ajanut skootterillaan pitkään aikaan ja mulla sattu löytymään sopiva kaasari kaapista niin samakai se on kokeilla.

Coastside

Taitaa olla hyvä jos etsit jonkun toisen tutkimaan sen koska se voi ratkaista ongelman.  Onko se bensa varmasti vain bensaa ettei ole jotain dieseliä kaadettu sekaan?

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.03.17 - klo:11:15
Taitaa olla hyvä jos etsit jonkun toisen tutkimaan sen koska se voi ratkaista ongelman.  Onko se bensa varmasti vain bensaa ettei ole jotain dieseliä kaadettu sekaan?
ai eikö näihin pidäkkään dieseliä tankata??

Coastside

Lainaus käyttäjältä: nsshadow2 - 16.03.17 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.03.17 - klo:11:15
ai eikö näihin pidäkkään dieseliä tankata??

Jäyniäkin olen kuullut tehtävän.

nsshadow2

Niin no se voi kyllä ollakkin mahdollista mutta aika epätodennäköistä. Tankinkorkissa on lukko.

konenikkari

Kaksitahtimoottorissa pelkkä puristuspaine ei kerro mitään.
Myös kaksitahtimoottorissa on olemassa ns. venttiilit.
Venttiilien virkaa hoitaa mäntä, joka oikeaikaisesti sulkee ja avaa virtauskanavat.
Pistä kuva siitä käyttämästäsi TNT ilmansuodattimesta.
Männästään wäljistynytkin 2T moottori saattaa käynnistyä,
kun pistää tulpanreiästä muutaman tipan öljyä, ennen käynnistysyritystä.
Jos mäntä on wäljistynyt, ei kaksitahti ime, ja huonosti puristaakin,
koska ns. esitäyttö ei toimi.
Perinteisessä vaihdemopossa tuon ongelman saattoi ohittaa, työntämällä helvetisti  ;)
Niinkin vaikeaksi on tämä ongelma ja siihen saadut vastaukset edenny,
jotta suosittelen oikeasti asiasta jotain ymmärtävän kutsumista, paikanpäälle.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.03.17 - klo:15:04
Kaksitahtimoottorissa pelkkä puristuspaine ei kerro mitään.
Myös kaksitahtimoottorissa on olemassa ns. venttiilit.
Venttiilien virkaa hoitaa mäntä, joka oikeaikaisesti sulkee ja avaa virtauskanavat.
Pistä kuva siitä käyttämästäsi TNT ilmansuodattimesta.
Männästään wäljistynytkin 2T moottori saattaa käynnistyä,
kun pistää tulpanreiästä muutaman tipan öljyä, ennen käynnistysyritystä.
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-tuning-yleisosia-ilmanputsarit-ilmanputsari-2835mm-sininen-p-21406.html Tollanen ilmanpuhdistin.

konenikkari

Tuon näköisillä ilmansuodattimilla on saatettu monta kaksitahti skotua,
ennenaikaiseen remonttiin.
Koska olen alan ammattilainen, tunteeni ovat ristiriitaisia,
toisaalta toivon että jokaisen skotu kulkisi mahdollisimman monta kilometriä huoletta,
toisaalta olen kiitollinen noiden myyjille, töitä piisaa :o >:(
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nsshadow2

Joo itsekkin katsoin että liekkö mikään paras putsari. Mutta ei ollut alkuperäiseen varaa ja kaverilla on tuo sama putsari ja hyvin on pelittänyt niin ostin.

Coastside

Perus-sääntö männälle on: kuivana ilman renkaita se valuu läpi muttei öljyttynä. Silloin välys on tontilla. Sileä sen täytyy olla niin ettei kynnellä tunnu. Karsta renkaiden välissä juoruaa vuodosta ja jumineet renkaat liiasta öljystä.

Kun hypistelee kunnossa olevan moottorin osia ja toimintaa, saa tuntumaa millainen se kuuluu olla.

Älkää pelleilkö putsareiden kanssa!

Perusputsari on sellainen suojatakseen kuralta ja pölyltä.

konenikkari

Hyvässä 2T männässä on uutena poikittainen karhennus, jonka kuluttua pois,
eli mäntä tuntuu sileältä,mäntä on tiensä päässä.
Eli täysin sileä ja kiiltävä osa männässä, juoruaa loppuun kulumisesta.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.03.17 - klo:15:25
Perus-sääntö männälle on: kuivana ilman renkaita se valuu läpi muttei öljyttynä. Silloin välys on tontilla. Sileä sen täytyy olla niin ettei kynnellä tunnu. Karsta renkaiden välissä juoruaa vuodosta ja jumineet renkaat liiasta öljystä.

Kun hypistelee kunnossa olevan moottorin osia ja toimintaa, saa tuntumaa millainen se kuuluu olla.

Älkää pelleilkö putsareiden kanssa!

Perusputsari on sellainen suojatakseen kuralta ja pölyltä.

Joku vois aikansa kuluksi laskea kuinka monta kuutiometriä ilmaa kulkee,
50cc moottorin läpi tunnin aikana, kierrosluvun ollessa 8000rpm  ;D

nsshadow2

Minäpä vielä avaan ton pytyn ja katon minkälainen se mäntä on.