Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

tommi

Samaa mieltä. Itse vaihtelen öljyt ~800km välein ja ihan pikimustaa on jo tuossa vaiheessa. Jotain mahdollisimman halpaa 15w-40 öljyä kun ostaa 4l pänikässä niin ei tule kalliiksikaan.

mikamars

Juu kyllähän noita Motonetin paskaöljyjä sinne voi vaihdella vaikka 5x kesässä eikä ainakaan budjetissa tunnu. Itse vaihdoin varmaan viime kesänä 4x öljyt, kilsoja tuli ehkä 3000km. Kerran otin ne melko nopeaan pois ku en ollu tyytyväinen 15W-40 teboilin mineraaliin, öljy oli ihan mustaa ja paskasta noin 50km ajon jälkeen! Sama homma oli kaverin 800km ajetussa kinuskissa. On näissä kyllä ihmeelliset öljysuodatukset yms...

tommi

Kun olisikin suodatin niin minä ajelisin pelkästään 20w-50 öljyillä. Joskus piruuttaan ostanut kyseistä öljyä niin kyllä käy nätisti ja äänettömästi kone. On vaan niin pirun kallista että käy kukkaron päälle jos pitää 800km välein vaihdella uudet sisään. Ainakin täälläpäin maksaa 12e/L tai 35e/4L.

hannu8619

gulfilla gulfin oma 20w50 mp öljy vähä päälle 6 egee litra, gulffeja taitaa olla vaan aika harvassa, meillä on tuossa Honkavaaralla
Baotian bt49qt-11

Coastside

Teboililla on myös synteettinen 15W-50 prätkäöljy yli kolmekymppiä 4 L
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mikamars

Lainaus käyttäjältä: Walle - 26.04.10 - klo:13:46
Sekö sitten oli Teboilin öljyn vika. Öljyn yksi tärkeä tehtävä on kuljettaa epäpuhtaudet suodattimeen. Mopossa kun ei sellasta ole niin sinne jäteöljypönttöön. Lähinnä miettisin mitä öljyä siellä oli siis se mikä likasi koneen.

Sanoinko minä että se oli teboilin öljyn vika? En sanonut, se on ton paskan kinuskin vika. En vaan ollut tyytyväinen öljyyn eikä se liity siihen öljyn likaantumiseen mitenkään, mopon käynti oli "outo".

tommi

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.04.10 - klo:18:54
Teboililla on myös synteettinen 15W-50 prätkäöljy yli kolmekymppiä 4 L

Joo ja kympin maksaa litra kyseistä öljyä täälläkin, Tampereen Säästö-Texissä. Vähän turhan kallista sekin.

hannu8619

Pakko lähteä tältä istumalta hakemaan gulfilta tuota öljyä, sitä ei montaa purkkia hyllyssä ollut  ;D

Edit: 27.4.2010

Vaihdoin nuo 20w50, pehmeämmin tuntuisi käyvän kone   öljyä koneeseen meni vain reilu 6dl, eikös näihin 8dl yleensä mene? Olevinaan kaiken valuttelin kyllä ulos
Baotian bt49qt-11

Timo

Mitäs ootte mieltä tosta Mobilin Super 2000 10w40 öljystä?

ite oon sitä pääasiassa käyttäny,ihan jees,tossa vaan viime vaihossa ku vaihoin uuden koneen solikkaan,ostin tota, tuntu jotenki aika juoksevalta,oli lämpösessä tuo pullo,melkein juoksevampaa ku 5w40...
Muutenki mietin et kannattaako sisäänajossa olla juoksevampaa vai paksumpaa öljyä?onkohan sillä mitään vaikutusta?
Nyt ajanu 63cc sylkkää 200km sisään,vaihan tossa 300km kohalla uudet sisään,mietin et pitäskö kokeilla 15w40.On tolla 10;lläki aika kova tuo koneen ääni kilkatus,ei oikein pehmeesti käy.

Plom

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 27.04.10 - klo:20:06
öljyä koneeseen meni vain reilu 6dl, eikös näihin 8dl yleensä mene?
Täällä oli joskus ketju ketju :"perusteellisempi öljynvaihto kiinalaiseen" jossa todettiin ,että muutama desi jää koneeseen jos ei avaa sitä yhtä poistoruuvia.

karkulainen

Minä aukasin silloin molemmat poistoproput, pitää vielä kohta tarkistaa tuo öljypinnan taso.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tommi

Sitä toista proppua ei välttämättä tarvitse aukoa vaan riittää kun kallistaa mopoa sen verran että ne pari desiä tulevat ulos koneesta. Jos laskee öljyt ulos "normaalisti" keskituella niin koneeseen jää tosiaan ~2dl öljyä sisään. Moni tekeekin sen virheen että on laskevinaan kaikki öljyt koneesta ja lisää sitten 8 desiä uutta äljyä jolloin sitä onkin jo litra.

Itse en ole vielä koskaan avannut sitä toista proppua, pelkästään kallistellut mopoa. Joskus voisi ihan mielenkiinnosta avata ja tsekata josko siinä on pohjalla kuinka paljon metallihiukkasia. Kait siinä on samanlainen "kaukalo" mihin hiukkaset valuu?

karkulainen

Tommi, ei ole mitään erikoista, se on vain pultti.
Minä valutin silloin ne öljyt aukaisemalla molemmat proput ja kallistelemalla molemmille puolille, ei sinne silloin paljoa jäänyt öljyä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tommi

Ahaa, hyvä tietää. Silloinhan sitä ei tarvitse availla koskaan. Ajattelin vain että olisi hyvä aika ajoin rapata ne hiukkaset pois, aivan kuten siitä toisestakin propusta. Kyllä ne öljyt tosiaan tulee kallistelemalla viimeistä tippaa myöten siitä sihtipropustakin.

hannu8619

Missä kohtaa se toinen "proppu" on ihan seuraavaa öllenvaihtokertaa ajatellen
Baotian bt49qt-11