Kirjoittaja Aihe: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma  (Luettu 3076 kertaa)

Poissa Miksei12

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma
« Vastaus #30 : 20.08.19 - klo:13:15 »
Toimii. Virtalukon pohjan avasinkin,  ei mitään huonoa siellä. Ne on toiminu koko ajan ok. Samoin on kaikki merkkivalotkin ok.

Poissa Miksei12

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma
« Vastaus #31 : 20.08.19 - klo:13:46 »
Pulma selvis. Kun ohitti jarruvalokatkaisijan niin johan tuli sähköä tarpeeksi taakse, toimii valot ja starttaa kuten kuuluukin. Jarruvalokatkaisijat kumpikin huonossa kunnossa eli sieltä löytyi vika. Kiittää kaikkia avusta.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6172
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma
« Vastaus #32 : 20.08.19 - klo:15:14 »
Todella hienoa että viat löytyi ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 19263
Vs: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma
« Vastaus #33 : 20.08.19 - klo:17:51 »
Ensimmäisessä vastauksessa mainitsin jarrukahvakytkimet. Eikö niihin ollut mitään tarvetta kiinnittää huomiota?
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa Miksei12

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma
« Vastaus #34 : 20.08.19 - klo:18:18 »
Niiden toiminnan testasin yleismittarilla. Yhdisti ja siten toimi kuten kuuluukin.  Ainut että niiden läpi ei jostain syystä kulkenut virtaa. Luotin mittariin kun se näytti taakse tulevan saman jännitteen mitä akku antoi. Vasta kun kuormitti piiriä niin alkoi avautumaan ettei teho pääsekään läpi. Johdot visuaalisesti ihan ehjät,  liittimistä mitatenkin yhdisti. Ei siinä kohtaa tullut enää mieleen tehdä rasitustestiä.
« Viimeksi muokattu: 20.08.19 - klo:18:20 kirjoittanut Miksei12 »

Poissa Miksei12

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma
« Vastaus #35 : 20.08.19 - klo:18:29 »
Laitetaan vielä moposta tarinaa. Sen meno hyytyi viime vuonna. Sitä joku purki, sai siinä enemmän rikki ja homma jäi liki vuodeksi seis. Otin laitteen korjaukseen keväällä, siitä alkoi osat hiljalleen toimia ja sain käyntiinkin. Uus ostettu sytytysyksikkö oli valmiiksi rikki, piti hommata uus.
No kone kävi vain tyhjäkäyntiä ja otti vaan vähän kierroksia, buuasi itsensä sammuksiin täydellä kaasulla. Kaasarin  putsausta,  säätöjä, ei apuja. Sit sylinterin poraus, oli mennyt nestettä palotilaan ja siksi voima oli kadonnut. Osat kii, ei toimi. Lopulta purin kaikki, runkolaakerit oli kuluneet ja stefat ei pitäny enää. Nyt kun kaikki laitettu toi toimii ja enää pieni säätö kaasuttimeen, sit ajoon. Melkoinen projekti ollut.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6172
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma
« Vastaus #36 : 20.08.19 - klo:21:56 »
Niiden toiminnan testasin yleismittarilla. Yhdisti ja siten toimi kuten kuuluukin.  Ainut että niiden läpi ei jostain syystä kulkenut virtaa. Luotin mittariin kun se näytti taakse tulevan saman jännitteen mitä akku antoi. Vasta kun kuormitti piiriä niin alkoi avautumaan ettei teho pääsekään läpi. Johdot visuaalisesti ihan ehjät,  liittimistä mitatenkin yhdisti. Ei siinä kohtaa tullut enää mieleen tehdä rasitustestiä.

Tämä oli korjaajan ja lukijoidenkin kannalta sikäli hyvä projekti, että tuli esille tuo,
aina kannattaa yleismittarin lisäksi jännitteitä todeta myös esim. sopivan koelampun kanssa.
Itseasiassa koelamppu tai kaksikin, on hyvinkin monipuolinen työkalu,
jolla oikein käytettynä voi todeta jännitteet, maadoitukset ja oikosulut.
Näin tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 20.08.19 - klo:22:11 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)