Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma

Aloittaja Miksei12, 19.08.19 - klo:09:13

« edellinen - seuraava »

Miksei12

#15
Tollanen polttimo on, 21/5w.  Takavalo on alkuperäinen ja kaasarimallin skopo. Tuntuu vaan niin tyhmältä että takana polttimoon tulee toiseen lankaan tasa - ja toiseen vaihtosähköä. Niillä kun.yhteinen maadotus kannan kautta. 

Sepi6

Yleensä startillisissa tasasähköllä toimii jarruvalo sekä vilkut muut valot vaihtosähköllä. Sinänsä hehkupolttimot toimii samalla tavalla vaihto - ja tasasähköllä.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

#17
miksei12 pistä valokuva siitä säätimestäsi, jos lähtee kiinteitä johtoja, värien olisi hyvä näkyä,
ja jos laattaliittimillä, minkävärinen johto lähtee mistäkin navasta.
Startin kytkevä sähkö taitaa skotussa tulla säätimen ja tappokytkimen kautta.
Jos skotussa 2 sulaketta, varmista että molemmat ehjiä.


"Kuvan liittäminen foorumille.
Mene sivulle aijaa.com https://aijaa.com/
Valitse koneeltasi kuva jonka haluat ladata, ja valitse lataa.
kun kuva on latautunut, vieritä sivua alaspäin ja valitse haluamasi kuvakoodilinkki,
kopioi se ja liitä tekstiisi.
Onnea"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Miksei12

https://aijaa.com/Ae02OQ

Toivottavasti onnistui kuva. Kahdeksannapainen laite. Kun kuvaan sovittaa johdot niin numerointi alkaa oikealta vasemmalle, johdot seuraavasti. 1, vihreä, siitä  lähtee valoille. 2, keltaharmaa,  tulee staattorilta. 5, punamusta,  menee sulakkeille,  akulle ja virtalukolle.  6, sininen, maajohto.  7, sinimusta,  menee vilkkukatkaisijalle. 8, keltamusta,  staattorilta.

konenikkari

#19
Hyvin onnistui kuva, liittimestä 5 lähtee jännite jarruvalokatkaisimien kautta startin releen vetokäämiin,
joissain malleissa välissä on tappokatkaisin , joka estää startin käyttämisen, vois olla hapettunut sen koskettimet.
Vetokäämin toinen johto maadoittuu starttinapin painalluksella.
Pistä liittimien 5ja6 väliin 10W koelamppu, ja katso sammuuko kun asennat sen jarruvalolampun.
Samaisen koelampun voit pistää myös sulakkeen tilalle, palaa kirkkaasti jos on oikosulku.
https://aijaa.com/uQoiAM
Tuosta kuvasta voi olla apua vikaa etsiessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Miksei12

Ei ole tappokatkaisijaa tuossa ollenkaan. Avaimesta sammuu.

konenikkari

Onko sulla joku toinen kytkentäkaavio, pistä linkki siihen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Miksei12

#22
https://aijaa.com/wy8EBp

https://aijaa.com/pa0dUS

https://aijaa.com/uFo3gZ

Tollanen kaavio on käyttiksen takaa kopioitu. Ei ole täydellinen eli puuttuu valonvaihtokatkaisija ja taitaa sähköryyppykin puuttua.
En tiedä mikä yhteys voi olla,  kun kytkee akun kiinni niin pienen hetken näytöllä on teksti err 7. 

viisnelonen

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Miksei12

#24
starttinapin painalluksella.
Pistä liittimien 5ja6 väliin 10W koelamppu, ja katso sammuuko kun asennat sen jarruvalolampun.

Toi on testattu pienellä lampulla mikä löytyi, ei sammunut kun laittoi polttimon taa kii. Virta päälle lamppu syttyy ja päinvastoin. Avaimesta toimii siis.
Taitaa ollakin osa 35 ryyppy. 

Lisätään uusin havainto. Testilampulla koetin takavalon liittimen parkkipuolen sekä jarruvalon. Parkki oli ok mutta jarruvalon puolella jotain kummaa. Yleismittarilla mittaus antaa johtoihin saman jännitteen mikä akussa on kunhan painaa jarrua. Pieni polttimo ei kuitenkaan syty, parin watin lamppu. Katkaisijat siis toimii, yhteys toimii mutta tehoa ei tule.

konenikkari

Ei pienellä koelampulla voi noita testata, pitää olla vähintäin 10W,
itsellä käytössä H7, jossa laattaliitimet, joihin helppo pistää johdot, kokeiles sillä.
Onko nyt satavarmaa ettei jarruvalolamppu kantoineen ole oikosulussa,
ja että olet vaihtanut sulakkeet, varmasti ehjiin, herrakaupasta ostettuihin.
Katso myös ettei sulakkeen pidin ole hapettunut.
Onnea  :) ja kärsivällisyyttä, ei maailmakaan syntynyt yhdessä päivässä  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Miksei12

Sulakkeet on ehjät, mitattu ja tarkistettu ja johdot rasian alapuolelta mitattu että yhdistyvät. Polttimo takana, ei ole oikosulussa ja koetettu kolmella eri osramin polttimolla. Täytyy vielä rakennella tehokkaampi testilamppu,  jotain polttimoita pitäis siihen löytyä ja testailla lisää.

konenikkari

#27
Ei se polttimo välttämättä olekaan oikosulussa vaan se lampun kanta saattaa oikosulkeutua kun siihen pistää sen lampun.
Ota irti se johtosarjan pätkä, liitimestään kantoineen, ja testaa pelkästään sitä.
Ei noita sulakkeita juurikaan kannata mittailla ja tarkistella, aina uusi paikoilleen, jos irroittaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Miksei12

Testattu eikä ole oikosulussa tai rikki tai mitään. Nyt tuntuu olevan ongelma että taakse johtosarjan päässä olevaan liittimeen ennen takavalosarjan liitintä tulee parkkipuolen sähkö ok, jarruvalojohtoon tulee jännite, 12,4 v,  mutta se ei sytytä edes pientä lamppua eikä isompaakaan. Sama jännite mitä akussa mutta ei syty lamppu. Jarruvalokatkaisijat toimii kumpikin, jännite kytkeytyy kuten kuuluu mutta ei sytytä polttimoa.

konenikkari

Koska nuo on virtalukon takana, toimiiko töötti ja vilkut moitteetta,
itse virtalukko vois olla hapettunut.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)