Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4tahti Solifer Mad croc GT2

Aloittaja Perseleguaani, 25.03.17 - klo:10:57

« edellinen - seuraava »

Perseleguaani

Hei! Tuli hommattua tuommoinen solifer gt2 mad croc nelitahti ja tarvitsisin apua. En tiedä virityksistä sun muustakaan yhtään mitään ja tarvitsisin apua kuinka saada tämä vehe kulkemaan kovempaa? Kulkee nyt tasaisella mittarin mukaan n. 50km/h ja nopeutta olisi kiva saada nostettua johonkin 60km/h luokkaan niin voisiko joku alan ammattilainen kertoa miten tämä tapahtuu? Suuret kiitokset sille joka auttaa :)

konenikkari

Malta mieles ja koeta saada laite kestämään edes vakiona.
Aivan kohta tulee kevät jolloin "maa on tuksuineen kuin lämmin hapanleipä"  ;D
Eli nauti ensinalkuun vain skotulla ajamisesta,Suomen luonnossa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Perseleguaani

Sillä on edellinen omistaja ajanut jo 3000km ja hyvin on kuulemma kestänyt mutta itse tahtoisin siihen hieman lisää vauhtia :D

pera8x

ihan perus settiä. isompaa pyttyä, -kaasaria ja niin eespäin.

konenikkari

Jos päivittäin pitkä reissu ajettavana pidemmät välitykset vois auttaa.
Myös kymmenen minuuttia aikaistettu reissuunlähtö poistaa nopeudentarpeen  ;D
Pytty kaasarisetti tuo lisää voimaa, eikä nopeus välttämättä muutu, ollenkaan.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pera8x

totta. korjataan sen verran, että pyttyä, kaasaria, pakaria, pidempää perävälitystä, virtaavampaa kantta, lisää ruttuja, sytkän säätöä, rajoittamaton cdi, kisakiree nokka-aksila, virtaava ilmanputsari ja variaattoriin päivitystä sekä sieltä nopeusrajottimen poisto, jos sellanen on. noilla eväillä pitäisi alkaa liikkumaan edes vähän kovempaa. vai jäiköhän jotain oleellista mainitsematta? ahtimet ja ilokaasut tietenkin. :o

joni_k

Perseleguaani

Asun Hyvinkäällä ja jep kiitos "asiallisista" vastauksista..

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Perseleguaani - 02.04.17 - klo:08:53
Asun Hyvinkäällä ja jep kiitos "asiallisista" vastauksista..

http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3897.0
Tuolla paljon asiaa ko laitteesta, löytyy myös lisää toiminnolla haku, tuolta ylhäältä.
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5068.0

Perseleguaani

Nuo kaikki keskustelut on tullut kahlattua läpi mutta silmääni ei ole osunut mitään selkeää tapaa kuinka lisätä skootterin nopeutta maltillisesti. Saisinko siis aivan rautalangasta väännetyn tiedon kuinka menetellä? Pitääkö minun nyt siis irrottaa joku johto tuoltq CDI boksista tai vaihtaa se boksi kokonaan vai sorvata jotain osia? Haluaisin kumminkin myydä skootterin aikanaan sitten vakionopeudella enkä millään viritteillä.

Coastside

Hommaa pitkävenainen moottori ja rajoita varin prikalla nopeus halutuksi. Tehoa on ja rajoitin ei töki. Jos haluat virittää itse, on opeteltava koneen rakenne ja keinot tehdä se. Yleensä kannen kanavan ja imukurkun välilevyn liitoksen yhteen silotus on tarpeen ja vaatii santapapereita tehdä se. Kantta ei tarvitse irroittaa. On katsottava puristuskohta jossa venttiilit ovat kiinni ja täytettävä paperilla kanavaa ettei purut mene pohjalle ja ne saa pois. Tikkuun liimattu santapaperi on hyvä väline. Bakeliitti menee liiasta tiukkaamisesta rikki.

Paras keino viritellä on hankkia toinen moottori sitä varten. Kiinalaisissa se on kohtuuhintaista ja virheet tulee tehtyä halvemmin kuin ilman sitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Noihin on todella vaikea antaa mitään rautalankamalleja.
Noiden myyjät ja maahantuojat  ei julkaise mitään tietoja tuotteistaan,
ehkä siksi ettei nekään tiedä, eikä tiedä välttämättä laitteen valmistajakaan.
kaksi samana päivänä ostettua skotua saattaa olla aivan eri sytty sun muilla laitteilla varustettu.
Oivallinen esimerkki on etten ole noista koskaan löytänyt kahta samanmerkkistä tulppaa
ilmeisesti tehtaalla jokainen tulpan asentaja saa nimetä itse asentamansa tulpan  8)
Jonkunverran helpottaisi jos pistäisit kuvia sieltä sun  täältä,
esim cdi, kaasari, pakoputki ym.ym
Jos totta puhutaan, tässä välissä, valitse nopeudenlisäystarkoitukseen joku helpompi tapaus ;)
Oletko löytänyt laitteestasi rungon ja moottorin tyyppinumerot.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Perseleguaani - 13.04.17 - klo:14:28
Nuo kaikki keskustelut on tullut kahlattua läpi mutta silmääni ei ole osunut mitään selkeää tapaa kuinka lisätä skootterin nopeutta maltillisesti. Saisinko siis aivan rautalangasta väännetyn tiedon kuinka menetellä? Pitääkö minun nyt siis irrottaa joku johto tuoltq CDI boksista tai vaihtaa se boksi kokonaan vai sorvata jotain osia? Haluaisin kumminkin myydä skootterin aikanaan sitten vakionopeudella enkä millään viritteillä.

jos haluat helposti lisää nopeutta ja vakiona myydä, helpoin on jos se sähköinen rajoitin löytyy. johto poikki ja johto takasin kiinni kun myyt. toinen on jos variaattorista löytyy prikka. pysyviä ja vaikeammin toteutettavia on holkin hiominen lyhyemmäksi, taikka ostat lyhyemmän holkin etuvariaattoriin. vaikea sanoa ilman näkemistä mitä kuristeita skootterissa on. variaattorikopasta otat kuvan,tai näethän tuota itekin jos sinne yksi sähköjohto menee, se on 90% rajottimen johto.

pera8x

sanotaan nyt ihan suoraan, että jos variaattoriin menee piuha, niin se on nopeusrajottimen piuha. se poikki, niin kulkee sen, mitä moottori ja välitykset antaa mopon kulkea. tuon nopeusrajottimen olemassa olon kyllä huomaa ajossakin. ei kulje alamäkeenkään sen nopeempaa, kun suorallakaan, jos se on olemassa. noita on tullut vastaan uudemmissa malleissa.

vanhoissa malleissa oli vain prikka variaattorissa. ja se prikka löytyy siis etuvariaattorin lautasten välistä hihnan alta. se estää, ettei variaattorin lautaset pääse täysin yhteen, jollonka välitykset on rajotettu ja sitä kautta maksimi nopeus jää vajavaiseksi.

seuraavaksi helpoin konsti saada lisää puhtia on laittaa se 72cc pyttysetti. se ei tartte vielä muita muutoksia juurikaan. ehkä suutinjumppaa voi olla tiedossa.

vanadoo

Olen itse tehnyt omaan Soliferiini seuraavia muutoksia.
72cc sylinteri.
Koson etuvariaattori ja liukurullat (drpulley, vastaavat halpikset virijavara,7gr).
Pidemmät välitykset perään.
Suurentanut suutinta muistaakseni 92.
Parantanut ilmansaantia modaamalla suodatinkoteloa virtaavammaksi (liika virtaus heikentää kaasarin toimintaa :-).'
Ei kulje kovinkaan paljoa yli 60Kmh jos pitää kierrokset järjellisinä, mutta kiipeää vaivattomasti mäet ylös vaikka kaksi päällä.
Huudattamalla ylikierroksilla kulkee kyllä laittomilla nopeuksilla, mutta minnepä täällä kiire valamiissa mualimassa, eli itselleni tärkeintä oli saada tarpeeksi mäennousukykyä ja nopeaa kiihtyvyyttä.
En ole katsonut tarpeelliseksi muutella takavarin jousien jousivoimia. Alkuperäiset tuntuvat toimivan parhaiten, vaikka useampiakin erilaisia on tullut kokeiltua.