Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 ei käynnisty, pikaista apua kaivataan!

Aloittaja nsshadow2, 14.03.17 - klo:18:03

« edellinen - seuraava »

nsshadow2

Uuden kiilan ostin joka menee täydellisesti vauhtipyörään ja pysyy paikallaan kiilaurassa. Ei mitään vaikutusta käymiseen tai mihinkään. Voisiko cdi boxi aiheuttaa tämmöistä? Rengas ilmassa kiihtyy jotenkin ja ottaa piikin mutta ei jaksa vetää kun itse istuu päälle.. Välillä ei ota kierroksia ollenkaan ja paukahtaa putkessa. Sitten sammuu ja käynnistyy vasta moottorin jäähtyessä....

jwalk

Lainaus käyttäjältä: nsshadow2 - 06.05.17 - klo:17:45
Uuden kiilan ostin joka menee täydellisesti vauhtipyörään ja pysyy paikallaan kiilaurassa. Ei mitään vaikutusta käymiseen tai mihinkään. Voisiko cdi boxi aiheuttaa tämmöistä? Rengas ilmassa kiihtyy jotenkin ja ottaa piikin mutta ei jaksa vetää kun itse istuu päälle.. Välillä ei ota kierroksia ollenkaan ja paukahtaa putkessa. Sitten sammuu ja käynnistyy vasta moottorin jäähtyessä....
Kyllä voi

nsshadow2

Mitenhä tuon cdin vois mitata yleismittarilla.. Ei meinaa ohjeita löytyä. Tai staattorin..

jwalk

Tuolta löytyy service manuaalia: http://www.49ccscoot.com/manuals/Keeway_50cc_2T_Service_Manual.pdf
CDI:tä onkin vaikeampi mitata, minä en ainakaan osaa.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 07.05.17 - klo:07:30
Tuolta löytyy service manuaalia: http://www.49ccscoot.com/manuals/Keeway_50cc_2T_Service_Manual.pdf
CDI:tä onkin vaikeampi mitata, minä en ainakaan osaa.

sillon, kun olin töissä noiden mopojen parissa, niin "urani" alkuvaiheissa vanhempi asentaja kertoi, että viallinen CDI todetaan vialliseksi sillä tavalla, että todetaan kaikki muu ehjäksi. eli sitä ei voi mitata, ei ainakaan kovin helpoin menetelmin. kaikki muut sähköosat pystyy mittaamaan. näin ollen, jos kaikki muut on kunnossa, niin syypääksi jää enää jäljelle CDI. tosin tässäkin tarvii vähän ymmärtää mopon toiminnasta, että onko vika ylipäätään sähköpuolella, vai jossain muualla. jos aletaan oleen sata varma, että vika on sähköpuolella, niin sitten vain mittilemaan ja lopulta toteamaan, että kaikki on kunnossa = CDI vaihtoon.

Coastside

Jokaisen cdi sytytteisen vakiovarusteisiin kuuluisi cdi poksi. Kun käynti lakkaa niin toinen kokeeksi siihen ja jos ei käy niin muualta vikaa etsimään. Tulppa on toinen vakiovaruste, johon voi tulla selittämätön vika.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nsshadow2

Eilen mopo lähti todella vaivalla käymään ja pätki eikä enää ottanut kierroksia. Kokeiltiin eri tulpalla. Vähän "osaavamman" kanssa katottiin ja hänkin epäile cdi boksia.. Mutta pitää vielä tuo staattori mitata tänään.

pera8x

CDI poksilta tuo vaikuttaa. mulla tuli joskus vastaan sellanen vika CDI:n kanssa, että lähti kyllä käymään ja kävi ihan nätisti, mutta ei vain kiertänyt juuri ollenkaan. hyvä, kun takarenkaan sai pyörimään. kaasun asennolla ei ollut juuri muuta vaikutusta, kun ääni vain muuttui. kierrokset ei nousseet.

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 07.05.17 - klo:14:28
CDI poksilta tuo vaikuttaa. mulla tuli joskus vastaan sellanen vika CDI:n kanssa, että lähti kyllä käymään ja kävi ihan nätisti, mutta ei vain kiertänyt juuri ollenkaan. hyvä, kun takarenkaan sai pyörimään. kaasun asennolla ei ollut juuri muuta vaikutusta, kun ääni vain muuttui. kierrokset ei nousseet.
joo, pari päivää sitte meni vielä piikille rengas ilmassa, eilen ei ottanut kierroksia oikeen ollenkaan ja kipinäki oli tosi heikko

nsshadow2

Noh, laitoin nyt uuden cdin tilaukseen. Ompahan yksi vika poissuljettu (taas)

konenikkari

Miksi staattori aikoinaan vaihdettiin, onko pic-upin ja vauhtipyörän väli n.0,5mm,
onko varmasti luotettava maadoitus moottorin rungon ja skotun rungon välillä.
Skotussa on ns. yksijohdin järjestelmä, eli toisena johtimena toimii moottorin ja skootterin runko.
http://aijaa.com/7FPtUN
Pic-upin ja vauhtipyörän välinen etäisyys vaikuttaa,
sen tuottaman jännitteen nousunopeuteen ja sitäkautta sytytysennakkoon.
https://www.youtube.com/watch?v=f6Yv36EAjW0
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

openflow

Ei onnistu CDI:n testaus kotikonstein perustyökaluilla.

AC-CDI:n testaamista varten pitää sekä magneetto että staattori irrottaa ja kiinnittää ne testipenkkiin. Pyöritetään sähkömoottorilla magneettoa ja oskilloskoopilla mitataan minkälaista jännitettä tulee ulos CDI-laatikosta erilaisilla kierrosluvuilla. DC-laatikon testaamisen tarvitaan skooppi ja signaaligeneraattori. Tämän päälle vielä mm. ennakon tarkistusta jne.

Helpointa ja halvinta on kokeilla toisella CDI-laatikolla.

nsshadow2

Staattori ei ollut sopiva tohon vehkeeseen, joten piti laittaa vanha takaisin ja picupin etäisyys on silmämääräisesti sen n.0.5mm. Tilasimpa vain muiden osien kanssa uuden staattorin koska tuo vanha oli niin rähjäinen eikä maksanut niin hirveästi. Olisi pitänyt lukea siellä kaupan sivuilla ettei tohon ry6 käy.. Luki vaan että keeway 2t skootterit.

EDIT:

Aattelin että pitäskö tuohon vielä se lisämaadoitus tehdä.. Mitenköhän se olisi järkevin tehdä?

tapiovuorent

Tässä hyvä esimerkki siitä ,kuinka tärkeää on selvittää varaosan sopivuus kyseiseen laitteeseen . Kymmeniä vastauksia ,yli kymmenellä sivulla sinun ongelmaasi , ja nyt kerrot ,ettet ole tilausta tehdessäsi vaivautunurt lukemaan , mihin laitteeseen osa EI KÄY.
Voipi jatkossa vaikeuttaa kysymyksiisi vastaamista . Toivottavasti kuitenkin opit jotain ,tästä kysymys/vastausrumbasta.

Skodesetä

Tämän sivuston asiantuntijoiden olisi pitänyt neuvoa paremmin. Vianhaku vanhoja menetelmiä käyttäen on kohtuu helppoa.  >:(
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.