Kirjoittaja Aihe: Suzuki Love  (Luettu 168642 kertaa)

Poissa Porari

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #135 : 17.07.12 - klo:20:12 »
Nyt on varaosa-Love haettu ja takavanne paikoillaan!
Boorit olivat kuin uudet,kuin myös takarengas!Hyvin pelaa. ;D

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5839
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #136 : 19.07.12 - klo:12:17 »
Hyvä juttu. Paljonko pulitit varaosa-Lovesta?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Porari

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #137 : 20.07.12 - klo:09:11 »
Tasarahan ;D
Etukate on aika surkea,mutta muut katteet kohtuullisia,laitan kuvia kun ennätän,jos kenellä tarvetta osista.
Osat sijaitsevat Savonlinnan seudulla.

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5839
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #138 : 20.07.12 - klo:11:16 »
Osista on aina tarvetta. Laitan YV:tä myöhemmin syksymmällä, jahka aloitan oman Love-projektin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa mcke

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #139 : 04.09.12 - klo:18:39 »
Morjens!

Mukava nähdä että on enemmänkin love intoisia! Itse ostin -86 loven keväällä joka oli seisonut vuosia. ~Kaikki mitä irti lähtee oli tallin lattialla ja kone oli jostain syystä täynnä öljyä. Vähän se huolestutti mutta oletin/toivoin että entinen omistaja oli laittanu sinne "varastoöljyt". Kesällä oli vähän kiireitä suuntaan jos toiseen joten projekti jäi vähän vähemmälle, mutta sain kuin sainkin oman rakkauden suurlähettilään kasaan ja muutamien kiroilujen jälkeen jopa käyntiin! Muutama koeajo ja hyvältä vaikutti. Sen jälkeen mopo jäi taas reilu kuukaudeksi talliin seisomaan. Seuraavan kerran kun yritin käynnistää niin oli kone aivan jumissa. Öljyä täynnä :( Joten otin letkut irti ja testailin miten öljyä pumpusta pulppuaa... Käynnissä öljyä tuli tasaiseen tahtiin joka oli positiivista, eli ei näyttänyt tulevan ylimääräisen paljon, mutta kun sammutti niin öljyn tulo ei lakannut. Eli pumpussa on jotain häikkää.
Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia? On vähän haastellista yrittää paikantaa vikaa pumpun sisältä kun pumpussa ei ole mitään tiivisteitä ja täysin mekaaninen vehje, eikä missään näytä olevan mitään vikaa ja kaikki osat rullaa normaalisti (kai?). Uusi kun maksaa aika paljon niin ei hotsittais semmosta lähteä hollannista tilaamaan (ja CMSNL on mulkku ja paska firma).

Porari, osat kiinnostaa aina... Öljypumppu ja mittariston kate olisi hakusessa?

Koko projektista on aika kattavasti kuvia joten jos jollain jotain ongelmia tai kysymyksiä niin pistäkää tulemaan niin jaan ja autan mielelläni :)

Edit: tuossa on vielä kaunottaresta kuva (sivupumpun katteet puuttuu vielä tuossa kuvassa): http://postimage.org/image/i8j7g13ut/


 
« Viimeksi muokattu: 04.09.12 - klo:18:43 kirjoittanut mcke »

Poissa pekpel

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6778
  • Bella kulki kesät talvet ja siinä välilläkin...
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #140 : 04.09.12 - klo:18:48 »
Laitas vaan kuvia tänne ihan ylenpalttisesti..
Tuskinpa ylläpito moisesta suuttuu, voi päin vastoin olla kiitollinen..
On se Love sen verta harvinainen kapistus näilläkin sivuilla..
Niin ja tietty itteäkin kiinnostaa..
Tuo öljyn valuminen kampikammioon johtuu tuoreöljy-pumpun välyksistä ja on ihan vakio ongelma monissa tuorevoitelu mopottimissa, joissa on ö-tankki josta letku ö-pumpulle ja sieltä kaasariin..
Joskus on korjattu vika laittamalla ö-pumpusta kaasarille johtava letku niin pitkäksi että letku koukkaa ö-tankin max. yläpinnan yläpuolelta matkallaan kaasarille..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Poissa mcke

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #141 : 04.09.12 - klo:19:55 »
Kiitos neuvosta! Täytyy kokeilla ensiavuksi, pitää vissiin uusi hommata :(

Tässä muutamia kuvia mistä saattaisi jotain apuja olla:

http://postimage.org/image/pygfl4rnv/ <- Ympyröity on tasasuuntaaja joka ajan myötä hapettuu paskaksi. Tämä on täysin katteiden alla eikä siitä näy mitään kun mopo on kasassa, joten jos tämä menee rikki niin suosittelen että kävelee elektroniikka liikkeeseen mistä saa muutamalla eurolla täysin saman asian ajavan mutta ilman suzukin logoa. Kun taas logollinen maksaa reilu 20€.

http://postimage.org/image/f4eafgcuf/ <- taakse uudet palat. Tämä vielä purkuvaiheessa kuten liasta voi päätellä :)

http://postimage.org/image/dki58jj7r/ <- Loven tappikaasari

http://postimage.org/image/ucgdgz27f/ <- tankin tiivisteet oli aika rapeessa kunnossa, olivat tosi helppo muotoilla tiivistepaperista ite.

http://postimage.org/image/4uxs59mob/ <- johdotukset oli ymmärrettävästi aika yksinkertaiset :)

http://postimage.org/image/f1q4tgprd/ <- jos töötin kiinnittää liian höllisti niin se ei toimi (vai olisko ollu liian tiukalle). Älkää kuitenkaan heti uutta tilatko jos ei ekalla kerralla toimi ja johdotukset kunnossa.

http://postimage.org/image/6wzsajksn/ <- kun ottaa alipainemollukan irti niin kannattaa pistää se oikeinpäin takaisin, menee muuten paskaksi, älkää myöskään puhaltako sinne :)

http://postimage.org/image/rnf8ity07/ <- Tangon kun ottaa irti niin pallukoiden jako on (käsittääkseni) 25 ylös ja 22 alas.

http://postimage.org/image/k3o62exaj/ <- jos viette rungon puhallettavaksi ja maalattavaksi niin muistakaa pyytää että suojaavat HYVIN kaikki ruuvinreijät, tangon urat ja suojakilvet. Muuten koituu ongelmia ja lisäduunia.

http://postimage.org/image/5klo8j7vl/ <- jos joltain löytyy toimiva ylimääräinen öljypumppu niin pistäkää viestiä


Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 19269
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #142 : 04.09.12 - klo:21:53 »
Hieno rojekti. Hienoa että näitä elvytetään taas liikenteeseen. Kuvat on hyviä jotta voi nähdä erot ja yhtäläisyydet nykyskoottereihin.

Hiekkapuhallus ei sovi tuollaiseen runkoon. Kuten tuossa nähdään, on ruostetta vähän ja käsille saanti helppoa. Esim. oksaalihappo puree hyvin ruosteeseen ja on turvallista käyttää. Syy hiekkapuhalluksen torjumiseen on sen kyky viedä putkista pintajännitys ja siten heikentää runkoa. Ehjiin maalipintoihin ei kannata tehdä kuin karhennus.

Jos öljypumpun saanti viivästyy, voi käyttää seosvoitelua. Voi myös rakentaa öljysäiliöön alipainetoimisen bensahanan jolloin öljyä tulee vain kun kone käy. Sen alipaineletku kannattaa haaroittaa bensahanan letkusta jolloin varmistuu se että molemmat avautuu yhtäläisesti.
« Viimeksi muokattu: 04.09.12 - klo:22:07 kirjoittanut Coastside »
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa mcke

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #143 : 05.09.12 - klo:08:21 »
Jep, seoksella mennään jos on tarvis vielä tänä kesänä. Skootterilla on kuitenkin tarkoitus ajella vain aurinkoisina kesäpäivinä joten taitaa jäädä odottelemaan ensi kesää...

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5839
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #144 : 05.09.12 - klo:11:58 »
Itse aloittelen oman loven entisöintiprojektin talven kuluessa ja tällä hetkellä Lovessa on niin ikään kampikammio täynnä öljyä eli voisi jopa sanoa, että hyvin säilöttynä. Tyyppivika sanoisin, merkistä riippumatta. Korjausvaihtoehtoja tuohon ei oikein ole eli uutta pumppua vaan. Yhtenä korjausvaihtoehtona riittävän usein tapahtuva ajo, jolloin tuolla ei ole merkitystä. Sitten kun valuttaa liiaksi, ei kannata kokeilla käyntiin, jottei kampuran stefat pullahda....

PS. Mistä päättelit kuinka päin alipainemollukka tulee tai oliko sulla siinä jotkut merkit? Suzukin Korjauskäsikirjahan puhuu merkistä, omastani en tällaista löytänyt, mutta pystyi päättelemään jäykistyneiden letkujen kulmista.

Kyllä minä itse ajattelin rungon hiekkapuhaltaa tai sitten lasikuulalla, niin olen tehnyt moneen muuhunkin. Hapotuksia olen käyttänyt (fosfori) lähinnä silloin, kun en ole jaksanut hiekan kanssa sotkea (talvella pakkasessa, kun ei pihalle jaksa mennä). Mielestäni on turha jättää alkuperäisiä ehjiäkään maaleja pohjalle karhennettuna, koska maalipaksuudesta tulee silloin paikoitellen eri ja kohoumat saattavat näkyä eli työnjälki ei ole hyvä. Puhaltamalla saa kaikki kerralla pois. Sitten pulverimaalaus runkoon.

Uuden penkinpäällisen etsiminen näyttää olevan kiven alla. Olisiko Hollannissa ollut firma, joka mainostaa että tällaisia saa, mutta kuvia en ole saanut useista yrityksistä huolimatta. Katteita saa jonkin verran Brittien ebaysta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6173
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #145 : 05.09.12 - klo:12:05 »
Mielenkiinnolla ja rakkaudesta lajiin seuraan
Loveen langenneiden keskustelua  ;)
PS. onko mylly sama kuin esim. noppelissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 19269
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #146 : 05.09.12 - klo:12:06 »
Soodapuhallus ei koske metalliin ja vie maalit tehokkaasti ja on tuossa mittakaavassa edullinenkin ja jos on iso kompura, voi koettaa itsekkin tehdä välineet siihen.
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6173
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #147 : 05.09.12 - klo:12:11 »
No nyt on rakkauden lähettilääseen ilmestynyt ikävä ongelma  :(. Kun pysähdyn huoltoasemalle tai kauppaan joksikin aikaa, ei Love meinaa heti käynnistyä uudelleen. Käynnistyy kuitenkin heti iloisesti, mikäli huoltoasema- tai kauppareissu on hieman pidempi. Mitäkö voisi tehdä?  :'(
Kaasuttimen ja imukaulan välissä olisi hyvä olla lämmön siirtymistä
moottorista kaasuttimeen estävä palikka.
Kun seisahdat lämpö moottorista siirtyy kaasuttimeen ja polttoaine höyrystyy.
Pidempi tauko mahdollistaa kaasuttimen lämmön laskun.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6173
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #148 : 05.09.12 - klo:12:14 »
Miten soodapuhallus eroaa perinteisistä, esim hiekkapuhalluksesta.
Miksi ei sooda kuluta myös metallia.

EDIT:

Hieno rojekti. Hienoa että näitä elvytetään taas liikenteeseen. Kuvat on hyviä jotta voi nähdä erot ja yhtäläisyydet nykyskoottereihin.

Hiekkapuhallus ei sovi tuollaiseen runkoon. Kuten tuossa nähdään, on ruostetta vähän ja käsille saanti helppoa. Esim. oksaalihappo puree hyvin ruosteeseen ja on turvallista käyttää. Syy hiekkapuhalluksen torjumiseen on sen kyky viedä putkista pintajännitys ja siten heikentää runkoa. Ehjiin maalipintoihin ei kannata tehdä kuin karhennus.

Jos öljypumpun saanti viivästyy, voi käyttää seosvoitelua. Voi myös rakentaa öljysäiliöön alipainetoimisen bensahanan jolloin öljyä tulee vain kun kone käy. Sen alipaineletku kannattaa haaroittaa bensahanan letkusta jolloin varmistuu se että molemmat avautuu yhtäläisesti.

Tuosta öljypumpusta, kokeilla vois myös vaihtaa öljyyn jonka viskositeetti on sama kuin ko. mopon suunnittelijan tarkoitus.
Ei siis mitään.... sanonko mitä, enpäs sano. :-X
Sillä jos minä saisin päättää, ko. mopossa käytettäisiin tuhkautumatonta 2T öljyä.
Taisin sittenkin sanoa, ja suosittelen super2T outbordia, jota ei saa mistään :-[
Mutta koska loveja ei tälläpuolen maapalloa montaa ole
heille se sallittakoon.
Taitaa muuten olla aikas monta vielä liikenteessä
toisella puolen palloamme.
Mitäköhän he käyttää voiteluun.
« Viimeksi muokattu: 06.09.12 - klo:14:08 kirjoittanut Samppa »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 19269
Vs: Suzuki Love
« Vastaus #149 : 05.09.12 - klo:12:57 »
Miten soodapuhallus eroaa perinteisistä, esim hiekkapuhalluksesta.
Miksi ei sooda kuluta myös metallia.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2643.0
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;