Ensiksikin tervetuloa mukaan foorumille. Suzuki Loven pitäisi kyllä kulkea jopa vakionakin kovempaa kuin 32 km/h. Olethan nyt aivan varma, ettei automaattiryyppy makaa kokoajan päällä? Tämä oli aikoinaan yleinen vika lovessa. Tunnistat mm. siitä, että kone röpöttää lämpimänä ja tuntuu ettei vedä. Jos ryyppy makaa päällä, on mopo myös kulutukseltaan melko janoinen. 2-tahtisissa myös tulpan väri kertoo em. ongelman ja tulpan pitäisikin olla väriltään paahdetun kahvin ruskea. Jos on kuiva ja musta, niin kone käy liian rikkaalla ja ryyppy makaa päällä (ks. kuvat tuolta etusivustolta). Tietysti seoksista puhuttaessa oletamme nyt, että seokset ovat muuten säädetty kaasarista kohdalleen.
Toisena tukkoisuuteen vaikuttavana tekijänä voi olla tukkeutunut pakoputki. Jos putkea ei ole koskaan puhdistettu, on putki todennäköisesti täynnä karstaa ja se vie tehoja pois. Putken puhdistusohjeet löytyvät myös tältä foorumilta hakua käyttäen. Yksinkertaisimmillaan sen saa puhtaaksi kunnolla polttamalla ja koputtelemalla.
Lovea on muuten melko hankalaa virittää nykyskoottereihin verrattuna. Vaikean virittämisestä tekee Loven 2pykäläinen automaattivaihteisto, joka on melko uniikki osineen. Siihen ei parana koskea. Pullonkaulana Lovessa on myös ahdas hengittämätön pakoputki. Pakoaukkoa viilaamalla saa jonkin verran lisää potkua ja se on tässä mopossa ehkä järkevin ratkaisu. Kaasarinahan noissa oli muistaakseni "peräti" 14 millinen Mikuni (voin olla väärässäkin, eli saattoi olla vain 12 millinen), johon voi myös vaihaa pakoaukon viilauksen yhteydessä isomman pääsuuttimen. Kannattaa myös huolehtia, ettei ilmanputsari vaan ole tukossa. En nyt muista yhtään minkälainen tuo ilmanputsari oli ja oliko siinä joku kuristus (epäilen ettei ollut).
Katteita on melko vaikea löytää. Tiedän sen, koska olen etsinyt yhdeksi projektiksi 80-luvun alun Lovea kohtuuhintaisena jo pari vuotta. Alakatteet tuntuvat puuttuvan suuresta osasta, kuten myös muita katteita. Yksi kauppa meni ohitse juurikin tämän vuoksi kesällä. Puuttui tuo alakate ja en uskaltanut ostaa kun etsin yksilöä jossa kaikki katteet ovat mukana. Koneosiahan saa melko hyvin E-baystakin.
PS. Laitahan blogisi osoite näkyviin myös tänne foorumille, vaikka tuonne omat projektit osioon. Ovat sen verran kiinnostavia nämä vanhemmat laitokset.