Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

solifer sfr

Aloittaja plasmax, 26.07.16 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

jwalk

Duoda, ehkäpä regulaattoripuoli kunnossa, oletkos mitannut johtavuuden keltaisesta ja valkosesta piuhasta? Ainakin keltanen on haarotettu johtonipussa,
Ja tosiaan, nyt ku muistelen...Mulla oli kansa jotaa hämminkii staattori/vauhtipyörän kanssa. Joku yhdistelmä ei tahtonu antaa jänkhää, vaikka fyysisesti ja sähköisesti näyttivät olevan kunnossa ja alkuperäsen kaltasia

plasmax

Sellanen muistikuva ettei keltanen eikä valkonen ole haarotettu kertaakaan matkanvarrella kaikki toimii tasavirralla

jwalk

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 18.01.17 - klo:17:40
Sellanen muistikuva ettei keltanen eikä valkonen ole haarotettu kertaakaan matkanvarrella kaikki toimii tasavirralla
Kyl pitäis olla haaroitus, ajovaloille. Mittä tarkoitat "toimii tasavirralla"? Vaihtovirtaahan staattorista pukkaa

plasmax

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 18.01.17 - klo:18:14
Kyl pitäis olla haaroitus, ajovaloille. Mittä tarkoitat "toimii tasavirralla"? Vaihtovirtaahan staattorista pukkaa

Piti viel tarkistaa ja repii auki kyllä se niin on,et staattorilta molemmat johdot haarautumatta säätimelle eli valot tulee tasana säätimeltä  :-\  Virtalukolta saa parkit takavalon vilkut sekä mittarivalot

vaihtovirtana jos ne tulis olis haarotus ennen säädintä

joni_k

Eiks etuvalon sähkö tuu staattorilta suoraan ja siel on vaan se  etuvastus joka rajottaa ettei polttimo pala.

Coastside

Jännitteensäätimen kautta tulee. Minä käytän sen kshvojen lämmittämiseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 19.01.17 - klo:15:04
Eiks etuvalon sähkö tuu staattorilta suoraan ja siel on vaan se  etuvastus joka rajottaa ettei polttimo pala.

Joissain skotuissa valosähkö tulee suoraan staattorilta ja sitäkin säätää jännitesäädin.
Eikä valosähkö tule säätimen kautta, vaan säädin kuormittaa valosähköä jännitteen rinnalla jotta ei ylijännitettä synny lampulle.
Ns etuvastus on vain tilannetta varten jolloin staattorilla ei ole ollenkaan kuormaa,
esimerkiksi valoja vaihtaessa pitkiltä lyhkäisille tai ajovalolampun ollessa palanut poikki.
Koeta löytää plasmax laitteesi sähkökaavio joka varmasti on oikea, ja pohditaan sitten lisää.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 18.01.17 - klo:19:25
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 18.01.17 - klo:18:14

Piti viel tarkistaa ja repii auki kyllä se niin on,et staattorilta molemmat johdot haarautumatta säätimelle eli valot tulee tasana säätimeltä  :-\  Virtalukolta saa parkit takavalon vilkut sekä mittarivalot

vaihtovirtana jos ne tulis olis haarotus ennen säädintä
Saivarrellaan lisää, eli valot tulee säätimeltä? Mikä johto niistä säätimeltä tulevista sitte? Mun Soliferissa ainakin ajovalot oli AC

konenikkari

Siis sinunkaan skotussasi valot eivät tule säätimeltä, vaan suoraan staattorilta, jännitteestä jonka rinnalla on säädin säätämässä jännitettä jottei lamppu heti posahda.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.01.17 - klo:16:35
Siis sinunkaan skotussasi valot eivät tule säätimeltä, vaan suoraan staattorilta, jännitteestä jonka rinnalla on säädin säätämässä jännitettä jottei lamppu heti posahda.
Minun? Juu, siis mun entisessä ja taitaapi nykysessäkin. Staattorilta tuleva haarotettu säätimelle ja valoille. Vastus kytkeytyy, kun valovipu off, tai parkit asennossa kuormaksi

konenikkari

Juurikin noin, normitilanteessa säädin hoitaa ettei jännite karkaa liian suureksi, ja jos valoja ei ole kytkettynä tai säädin lakkaa toimimasta etu(lue rinnakkaisvastus) kuormittaa jännitettä joka kokonaan ilman kuormaa olisi n. 40V, ja lamppu posahtaisi heti.

Coastside

Zonerissa oli e.m. vastukset muttei baotianissa jossa on ollut Zonerin staattori kiinni ja säädin on nelinapainen molemmissa. Tiedän sähköjen piirteet niitä moneen kertaan korjattuani. Jännite ei kelpaa kokoaaltotasasuunnattuna xenonille eikä ledille mutta käsilämppäreille hyvin vaihtovirtana. Sen pouskytkentä ei vaikuta mitään muihin sähköihin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lisätään vielä, että myös ryyppy ottaa "yleensä" käyttövoimansa suoraan staattorilta. Ihmettelen kauhiast, jos ei löydy mitään haarotuksia staattorin-regulaattorin välisissä johdoissa...
Voihan se wanhan muistikin pettää,toki.

plasmax

Noniin jännitteensäätimen tuo ns ylimääräinen musta johto joka siis heräte virtalukolta se haarautuu valokatkasijalle sekä molemmille releille,jopa ryyppy kulkee valokatkasijan sekä toisen releenkautta tosihämärät sähköt tässä tollanen sininen 5nastanen purkki joka pikasel googlauksella osottautu akkureleeksi voisko se olla viallinen kapine

http://www.skootterikauppa.fi/akkurele-p-1124.html

jwalk

Helvata! Minä en tommosta relettä muista,,,Mutta, esim tuolla purkuosien joukossa on joku "sininen rele", liekö sama?
http://www.purkuosat24.fi/skootterit/solifer/solifer-sfr-2009/