Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pytyn, kannen, kampuran ja nokan ym. korjauksesta (139QM)

Aloittaja Coastside, 29.06.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 07.01.18 - klo:14:16
Kun tässä aikani kuluksi useimmat kaupat (ulkolaiset) käyny läpi niin 95% myy kampiakseli 16-hampaiselle yljypumpun rattaalle. Ja jossakin kaupassa luki niin että vanhemmissa koneissa on tuo 16-hamapinen ratas, kun taas uudemmissa on 22-hampainen. Tiedä sitten onko asialla mitään perää...
onhan siinä jotain perää, mutta tosiaan, kun ostaa myös öljypumpun, kampuran mukaisen, ei mene metsään.

joni_k

kampiakselin kestämättömyyshän johtuu lähinnä noista voimista ja siitä ettei kampiakseli ole tasapainotettu isommille männille. nyt ku kerran myydään kaikenlaisia hd Super hyper naraku kampeja niin miksi ei kukaan kiinalainen ole suunnitellut ja tehnyt tietylle pytty koolle omaa kampea..

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 07.01.18 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 07.01.18 - klo:14:16
Kun tässä aikani kuluksi useimmat kaupat (ulkolaiset) käyny läpi niin 95% myy kampiakseli 16-hampaiselle yljypumpun rattaalle. Ja jossakin kaupassa luki niin että vanhemmissa koneissa on tuo 16-hamapinen ratas, kun taas uudemmissa on 22-hampainen. Tiedä sitten onko asialla mitään perää...
onhan siinä jotain perää, mutta tosiaan, kun ostaa myös öljypumpun, kampuran mukaisen, ei mene metsään.

Voi helvata ::) ::)
Nythän mä tajusin tuon tekstin.... Eli ei oo väliä onko mulla alkuperäisenä 16 vai 22-hampainen, kun osta uuden kampiakselin niin ostan siihe kuuluvan öljypumpun, niin pääsee ressaamatta....
Kiitos havainnollistamisesta ja sori kun oon hitailla....
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

joni_k

Niin pumppu ja se ratas. Ilmeisesti 22t ratas ei käy 16t pumppuun.

EDIT:

Pumppaakoha se muuten tehokkaammin mitä toi 16t.. periaatteessa välitys on pakko olla semmonen että pumppu pyörii lujempaa.

joni_k

mikäköhä on kun variaattorin puolelta en saa kampiakselin stefaa pitämään niin millään. kampiakselin kaula tai pinta on naarmuton ja stefan pitäis olla oikea. asennuksessa oon mielestäni ollu tarkka että tulee suoraan. siellä takanahan ei ole mitään kaulusta mihinkä se törmäisi vaan uppoaa jos sen tuuppaa liian syvälle.asennuksessa oon rasvannu hyvin stefan ja nyt laitoin silikoni tiivistettä ulkokehälle jos se vuotaakin sieltä eikä kammen ja stefan välistä..mielestäni se vuotaa kyllä kammen välistä kun on silleen ns kokonaan märkänä. kampi on uusi eikä oo klappia mihinkään suuntaan.

konenikkari

Jos kampikammion tuuletus ei toimi, puhaltaa öljyjä milloin mistäkin reiästä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

luulis sen toimivan kerran on aikaisemminkin toiminut... ??? ainoa ero että kammen jouduin vaihtamaan.eikös se ainoa huohotus oo venakopassa?

viisnelonen

Huohotusletku/putki saattaa olla umpeen muurautunut kuivuneesta ja kovettuneesta kylmälimasta mitä syntyy erityisesti pätkäajossa.
Samoin jos siihen liittyy joku kuminen- tai muu läppäsysteemi niin kannattaa sekin tarkastaa.
En nyt just skodussa tuohon ole törmännyt mutta autoissa ei ole lainkaan harvinainen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

joo ton vois tarkistaa. oon sitä putkea aina välillä puhdistellu kun tosiaan jotaki vaahtoa sieltä joskus tullu ;D

jwalk

Älä nyt tykkää matalaa,,, mutta juurikin otin pöydälle superkasin koneen. Kaveri, keltä sen ostin sanoi että ihan muuten toimii, mutta laskee öljyä variin. Oli stefa laitettu näemmä väärinpäin.

joni_k

kyl pitäs oikein olla ;D eli se puoli jossa on se panta sisälle ja merkkipuoli ulos eli mis on merkinnät.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 01.05.18 - klo:12:00
kyl pitäs oikein olla ;D eli se puoli jossa on se panta sisälle ja merkkipuoli ulos eli mis on merkinnät.
Juuri noin

Coastside

Minulla oli kampura joka tihkui genun puolelta. Samoilla stefoilla toinen ei tihkunut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

villain

Tähän voisi todeta samaa, kun länsinaapurista.
Iso maa, isot toleranssit.  ::)

Edit: ilmansuunnat sekasin  ;D itää tarkoitin.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

jwalk

muistuupa mieleen takavuosilta tuttavani auto. Brittiteollisuuden helmi Austin Allegro. Siinä korjattiin takuuna montakertaa vikaa, kun päästi öljyt kytkimelle.
Vaihdettiin stefaa, mutta aina vaan sama toistui.
Viimein otettiin tarkkaan syyniin ja todentotta, kampiakseli oli soikea :o
Käsittääkseni vaatii hyvää ammattitaitoa, soikean sorvaaminen, luulisin...