Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pytyn, kannen, kampuran ja nokan ym. korjauksesta (139QM)

Aloittaja Coastside, 29.06.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

joni_k

eikai tää soikea voi olla narakun hd kampi.. ;D

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 01.05.18 - klo:16:44
eikai tää soikea voi olla narakun hd kampi.. ;D
Tuskin ny kuitenkaan. Olen muistaakseni itse joskus paskonu kyseisen stefan konetta kasatessa. Ikävän olakkeen yli joutuu nysväämään.

joni_k

joo rasvasin sen olakkeen myös hyvin. vanha stefa oli irroituksen jälkeen ehjä, mitä nyt se kohta josta repäsin irti.

konenikkari

Jos ja kun stefaa/säteistiivistettä asentaa paikoilleen ns jälkiasennuksena,
eli asentaa koossa olevaan koneeseen stefan konetta purkamatta,
pitäsi se pakottaa paikoilleen, mahdollisemman läheltä sen ulkokehää,
Jos sitä painaa läheltä akselia, sisäpuolella oleva, öljyt koneessa pitävä huuli aukeaa,
ja virheetönkin stefa saattaa jäädä vuotamaan.
Eli Stefan täytyy säilyttää alkuperäisen muotonsa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

katsotaan miten kävi. tosiaan vakio stefa oli ruskean värinen ja nämä nykyiset on mustia virivarasta..jos värillä on merkitystä. magneeton puolella ok pitää.

konenikkari

Saattaa olla värilläkin väliä, ainakin joissain mustissa stefoissa on ollut ongelmaa,
menevät paikoilleen käsin ja yhtä helposti luiskahtavat paikoiltaan.
Lähes kaikkiin mustiin olen asennuksen ja huolellisen puhdistuksen jälkeen vetänyt,
syanoakrylaatti liimaa ulkokehälle.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

joo ihan sormin työntämällä noiki kyllä menee ??? oiskoha ne sittenkin liian holoja..

Coastside

Koetin yhdestä irroittaa ruskeat. Ei lähde kuin vain repien. Voivat olla liimattujakin?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kannattaa kokeilla ennen uuden stefan asennusta, k.akselin mittoja vastaavalla "akselin pätkällä"
puristuuko stefa ko. akselille.
Nykyisin kun laadun sijaan ostetaan vain halpaa, ei saa välttämättä molempia.

Coastside

Ennen lohkojen liittämistä voi kokeilla akselia stefaan kuivana. Kitkan pitäisi tuntua kokeilee vaikka väärästä suunnasta.

Akselistefat on eri kuin teleskooppistefat akselia varten on ne harjanteet jotka kaapii öljyä pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

huomenna ajelen ekat ajot. laittelin tänään öljyt moottoriin ja huohotusletkun tarkistin. jotenki ehkä turvonnu se putkilo taitaa olla. auki kylläkin  näkyy päivänvalo. kyl siinä vastusta tuntu kun akselille laittoi ekallakin kerralla, mutta vuoti silti.

joni_k

joo ei uusi stefa pidä yhäkään. ei vuoda ehkä niin paljoa mitä entinen. otin nyt testiksi koko huohotinputken irti. aika paljon enemmän huohottaa ilman sitä. kokeilen tänään ajaa ilman koko putkea. huomenna tarkistus vuotaako. oikeestaan sama vuotaako tai ei vaihdan sen koska ero oli huomattava.

joni_k

vielä tuo kostuu. pitänee tilata taas uusi stefa sarja, ellei käy tuolta etrasta kyselemässä kunnon stefoja kun tuntuu ettei nää kiinalaiset pidä.tai tietenkin asentajassa voi olla vika..kampiakselin kaula tai mikä se on, niin on naarmuton ettei ainakaan johdu siitä.

joni_k

tossa näkyy hyvin millanen oli se alkuperäinen stefa..näissä uusissa tosiaan puuttuu noi urat, viivat tuolta sisältä.

joni_k

kolmas tiiviste kiinni nyt..nyt jos ei pidä antaa olla.. ;D eilen tosiaan kiinasta tuli setti stefoja.. paljon pehmeämmän ja joustavamman oloisia mitä virivaran vastaavat.