Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Rific

Olen pitänyt kirjaa kulutuksesta, keskikulutus nyt 3,2l/100km. Olen lukenut että moni on saanut menemään GY6/tai kiinalaiset siihen ~2l pintaan / 100km. Rauhallisella ajolla olen saanut pienimmillään 2,7l/100km. Kulutusta ilmeisesti voisi pienentää vaihtamalla rajoittamattoman holkin variaattoriin, jolloin kierrokset hieman matkanopeudessa laskee. Onko kokemuksia? Kiipeääkö mäet huonommin?

Coastside

Aika normaali tuo 3,2. Hyvin pieni kuski voi päästä 2,5 pintaan. Minulla menee 3 yli tai alle vaikka ajo on pääosa maantietä ja skode hyvässä kunnossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Rific - 04.07.16 - klo:15:49
Olen pitänyt kirjaa kulutuksesta, keskikulutus nyt 3,2l/100km. Olen lukenut että moni on saanut menemään GY6/tai kiinalaiset siihen ~2l pintaan / 100km. Rauhallisella ajolla olen saanut pienimmillään 2,7l/100km. Kulutusta ilmeisesti voisi pienentää vaihtamalla rajoittamattoman holkin variaattoriin, jolloin kierrokset hieman matkanopeudessa laskee. Onko kokemuksia? Kiipeääkö mäet huonommin?

Kuulostaa korkealta,  jos sinulla on vielä vakiosuutin. Ajoin äsken 1600 km reissun, 2.5 litraa satasella meni bensaa koko matkan, koko ajan kaasu auki. Huippukierrokset ovat noin 7600 ja mittarin mukaan tällöin nopeus noin 65, todellinen 58 km/h. Minulla oli vielä pari pykälää liian suuri suutin, 86, kun 82 tai 84 olisi ollut sopiva. Rajoittamaton holkki on paikallaan, vaikuttaa luultavasti mäennousukykyyn vaikka ei täysin hyydy. En tosin muista miltä rajoitetulla holkilla ajo tuntui.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

50cc pytyllä mun ennätys matka-ajossa on 1.96L/100km ja suurimmillaan on ollut 2,6L/100km. Fuelio -niminen apps android kännykässä käytössä, minne kirjaan tankkausten yhteydessä.

Kinkster

Itse en tainnut Agilityllä saada kertaakaan yli 3L kulutusta. Pyöri 2.5-2.7 välillä usein. 72:lla tais olle 2.8 pahimmillaan.

Voisko vuotaa bensaa jostain? Kaasari, letkut, hana? Joku noheva on tähän varmaan jo keksinyt miten pikkuvuodot selvitellään ja kertoo meille...

kani

Yksi syy suureen kulutukseen on liian iso suutin tai viallinen ryyppy joka ei sulkeudu kokonaan.

Rific

Luulin että lukemat normaaleja rajoitetulla holkilla. Bensaa ei vuoda, ryyppy ei makaa päällä, kuvittelisin, kun kierrokset laskee huomattavasti koneen lämmettyä, ja jopa tietyissä tilanteissa meinaa sammua, kun ryyppy kytkeytyy pois.Niin ja seosruuvin pyörittely vaikuttaa kierroksiin. Näin ei olisi jos ryyppy makaa. Täysin vakio muutenkin. 80 pääsuutin. Ajotapa yleensä kaasu täysillä.

Rific

Mikähän prkl on kun satunnaisesti ei lähde käymään ei millään. Normaali käynnistyskuvio on ensin ilman kaasua -> jos ei muutaman starttauksen jälkeen lähde niin pieni kaasun kääntö startatessa.  Aamulla starttailin akun melkein tyhjäksi, ei käynnisty, ei edes polkimella. Illalla ensimmäisestä napin hipaisusta käymään, tuosta vain. Kun käynnistyy niin ei mitään ongelmia. Ryyppy ei jumita. Hana kunnossa, kuten alipaineletkut ja imukurkku. Tulpankin vaihdoin jossain kohtaa iridium tulppaan. Ventiilivälykset säädöissä. Lisämaadoitus akulta runkoon ja koneelle. Niin ja liipaisukäämin väli on ok. Mietin kosteutta, nyt öljysin tulpanjohdon sekä hatun, kävin kaikki liittimet läpi WD40. Katsotaan jatkuuko. Ärsyttävä vika, onneksi mopo ei ole ainut kulkuneuvo.

Ja ilmansuodatin (paperinen) on hieman tummunut, kun en ole oikein istuvaa tarvikesuodatinta tähän löytänyt. Muutamat tarvikkeet on olleet niin kieroja ettei istu mitenkään tiiviisti. Toki jos yökosteus imeytyy suodattimeen (en jaksa uskoa..) eikä ilma kulje tarpeeksi läpi -> saa ainetta liikaa. Alkuperäisestä en maksa 30euroa, periaatteesta.

Onko nyt jäänyt jotain vielä huomaamatta? Varmaan parempi myydä pois ja tyytyä pelkkään autoon.  ::)

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Rific - 14.07.16 - klo:20:10
Mikähän prkl on kun satunnaisesti ei lähde käymään ei millään. Normaali käynnistyskuvio on ensin ilman kaasua -> jos ei muutaman starttauksen jälkeen lähde niin pieni kaasun kääntö startatessa.  Aamulla starttailin akun melkein tyhjäksi, ei käynnisty, ei edes polkimella. Illalla ensimmäisestä napin hipaisusta käymään, tuosta vain. Kun käynnistyy niin ei mitään ongelmia. Ryyppy ei jumita. Hana kunnossa, kuten alipaineletkut ja imukurkku. Tulpankin vaihdoin jossain kohtaa iridium tulppaan. Ventiilivälykset säädöissä. Lisämaadoitus akulta runkoon ja koneelle. Niin ja liipaisukäämin väli on ok. Mietin kosteutta, nyt öljysin tulpanjohdon sekä hatun, kävin kaikki liittimet läpi WD40. Katsotaan jatkuuko. Ärsyttävä vika, onneksi mopo ei ole ainut kulkuneuvo.

Ja ilmansuodatin (paperinen) on hieman tummunut, kun en ole oikein istuvaa tarvikesuodatinta tähän löytänyt. Muutamat tarvikkeet on olleet niin kieroja ettei istu mitenkään tiiviisti. Toki jos yökosteus imeytyy suodattimeen (en jaksa uskoa..) eikä ilma kulje tarpeeksi läpi -> saa ainetta liikaa. Alkuperäisestä en maksa 30euroa, periaatteesta.

Onko nyt jäänyt jotain vielä huomaamatta? Varmaan parempi myydä pois ja tyytyä pelkkään autoon.  ::)

Ei kai sinulla ole karstaa venttiileissä, karstanpala irtoaa ja menee venttiilin väliin. Silloin saa polkea kuin tulpatonta mopoa. Vian huomaa siitä että kone pyörii tosi kevyesti. Minulla oli tuo vika 3000 ajettuna kun ryyppy jumitteli. Korjaantui kun käytin kannen auki jo poistin karstat.

Rific

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 15.07.16 - klo:21:01

Ei kai sinulla ole karstaa venttiileissä, karstanpala irtoaa ja menee venttiilin väliin. Silloin saa polkea kuin tulpatonta mopoa. Vian huomaa siitä että kone pyörii tosi kevyesti. Minulla oli tuo vika 3000 ajettuna kun ryyppy jumitteli. Korjaantui kun käytin kannen auki jo poistin karstat.

Tätäkin olen miettinyt. Tuntuu kyllä puristukset mielestäni selvästi polkimesta tuolloin. Tosin täytyy käyttää kone auki jos jatkuu vielä. Olen kyllä miettinyt että käykö liian rikkaalla kun kulutus on tosiaan pyörinyt siellä 3-3,5l/100km paikkeilla. En kyllä tosin ymmärrä mikä saisi liian rikkaan seoksen aikaan, pääsuutin 80, kaikki otettu huomioon paitsi tuo ehkä kevyesti likainen ilmansuodatin. Ties vaikka vika olisi siinä. Tosin kuskina olen aikuinen ja 80kg.

xx851z

Joo, yläkerran auki käyttäminen ei ole iso homma. Jos ottaa auki, niin venttiilien läppäys ja uudet ohjurin kumit on must, ei maksa paljon. Karsta on näiden pikkukoneiden vihollinen, jos alkaa syödä öljyä niin kannattaa laittaa kuntoon, koska karsta pistää käynnin sekaisin.

Rific

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 15.07.16 - klo:21:46
Joo, yläkerran auki käyttäminen ei ole iso homma. Jos ottaa auki, niin venttiilien läppäys ja uudet ohjurin kumit on must, ei maksa paljon. Karsta on näiden pikkukoneiden vihollinen, jos alkaa syödä öljyä niin kannattaa laittaa kuntoon, koska karsta pistää käynnin sekaisin.

Öljyäkään tämä ei juuri syö, 1000km ajetuilla öljyillä, ei ole tarvinnut lisätä.

xx851z

Minä kelpuutin taas vasta Motonetin suodattimen, sivelin putsarin kopan sisäpuolelta liisterimäisellä ilmansuodatinöljyllä. Ei vuotanut pölyä ohi ainakaan ensimmäisen  1500km aikana.

Rific

Mietin kosteutta, nyt öljysin tulpanjohdon sekä hatun, kävin kaikki liittimet läpi WD40. Katsotaan jatkuuko.

Nyt ei ole enää ollut ongelmia. Ajoin myös liquid molyn ventil sauberilla terästettyä tankillisen. Käynnistyy kuin palmun alta. Niin ja viimosella tankilisella kulutuskin on maltillistunut, 2.8l/100km tuntumaan, kaupunkiajoa. Liekkö sitten oli karstaa, veikkaan kyllä pikemminkin että liittimien WD40 käsittely + tulpanjohdon öljyäminen oli ratkaiseva. Liekkö noista taikaliemistä muutenkaan suurta hyötyä.

MORPA

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 04.07.16 - klo:17:05
50cc pytyllä mun ennätys matka-ajossa on 1.96L/100km ja suurimmillaan on ollut 2,6L/100km. Fuelio -niminen apps android kännykässä käytössä, minne kirjaan tankkausten yhteydessä.

2,2-2,3l/100km oli kulutus 50 kuutioisena, 80 suutin 6,2g rullat ja rajoittamaton holkki. Nyt 72 kuutioinen "isolohko" :D Se imeksii 2,8l/100km, suora holkki, 6,5g rullat ja 92 suutin.

Ajotavalla en oo huomannu olevan suurempaa merkitystä, tai sit mun ajotyyli muodostuu tankillisen mittausjakson aikana aina aika samanlaiseksi. Käytännössä ajan niin lujaa kun vekotin kulkee tai uskallan
Liikennesika.