Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Sakkè

Joo eli minun kymcosta on kaasarin alta alkanu vuotaa öljyt, kiksi tais mennä mäsäksi ja mikä vika saattaa olla kyseessä kun sähköstartti ei jaksa pyörittää mopoa käyntiin... vilkut ja muut toimii kunnolla mutta en ole varma onko akussa vikaa... ja mistäköhän se öljy saattaa vuotaa... Olisin kiitollinen vastauksista

JaakkoFagerlund

Sakké, veikkaisin itsekin että akku on entinen jos ei jaksa startti pyörittää käyntiin, ei siinä kauheasti muita syitä ole (ellei sitten startti ole todella vanha ja hiilet mennyt).

Öljyvuodon syynä voi olla rikki mennyt tiiviste lohkojen välissä tai sitten jokin muu paikka vuotaa (ketjunkiristin?), paha sanoa näkemättä.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Sakkè

Joo no pittää kattoo et onnistuuko korjaaminen.. kiitoksia vinkeistä

Coastside

Moottorin maadoitusjohdon löysyys ja hapettumat hiljentää startin muiden vielä toimiessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jamppa

Jahas eipä ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan, koitetaanpa korjata tilanne :)

Tuli tuossa menneen vuoden loppukeväästä sellainen outo kuume päälle, että uusi mopedi pitää saada, vaikka vanhakin (Kymco Agility fat -08) toimi hyvin. Kattelin eri merkkejä ja kiertelin liikkeitä. Yksi käytetty mutta siisti Kymco People S 50:kin kiinnosti kovasti, mutta se kerkesi mennä...

Mieleistä mallia ei vaan löytynyt, joten mitäkö tein kun uusi piti kuitenkin saada? No ostin tietty uuden Kymco Agilityn, eli samanlaisen kuin edellinenkin ::) Jaa, että mitäkö järkeä? No ei niin kerrassaan yhtään mitään, mutta tulipahan tehtyä 8)

Entisen reilu 22000km ajetun möin yhelle kuuskymppiselle kaverille. Hyvin on hänelläkin pelannut, ja nyt siinä on mittarissa sellanen ~25tkm. Saipa siitä kätevän kesäkulkineen :)

Tämä uusi on mulla pelannut tosi hyvin, huollot olen tälläkertaa tehnyt kaikki itse. Näillä toimenpiteillä on menty tähänasti:

KilometritToimenpiteet
20Moottoriöljy
492Moottoriöljy, peräöljy, venttiilivälysten säätö, ruuvien kiristys
1120Moottoriöljy, ruuvien kiristys
2700Moottoriöljy, ilmans. puhdistus
4500Moottoriöljy, ilmans. puhdistus
5400Variaattorin puhdistus, rullat
6410Moottoriöljy, peräöljy, venttiilivälysten säätö, ilmans. puhd, tulppa
7600Moottoriöljy
Nyt mittarissa ~8400km, seuraava huolto todennäköisesti joskus keväällä.

Öljysihdin olen puhdistanut aina öljynvaihdon yhteydessä. Huoltokirjan mukaan öljynvaihtoväli on 2000km, joten ehkä liiankin tiheään olen öljyt vaihtanut (mikä ei tietenkään ole huono asia). Lisäksi tietysti ollut ilmanpaineiden tarkistusta, jarrujen vapaaliikkeen säätöa yms. pientä normaalia huoltoa.

Toisinkuin edellinen agility, niin tämä uusi kulki vakiona n.3km/h alle sallitun. Eihän siinä isoista lukemista puhuta, mutta kismitti se kuitenkin siinämäärin, että sai ryhtymään toimenpiteisiin: siitä holkin rajoittavasta osasta tuli sorvattua hieman metallia pois (muistaakseni n.2-3mm) ::) Sepä olisi kannattanut tehdä kauan sitten edelliseenkin peliin, ei niinkään pienen nopeudenlisäyksen takia, vaan koneen parantuneen käytöksen takia. Ajelen yhä suurinpiirtein samaa vauhtia, kuin edelleisellä vakio agilitylläkin, mutta kierrokset ovat ajossa huomattavasti alhaisemmat, ja sitämyötä koneen ääni mielyttävämpi ja kulutus pienempi.

Olen pitänyt kännykän fuelpad -nimisellä softalla kirjaa kulutuksesta, ja sisäänajon jälkeen aloitettu kirjanpito kertoo keskikulutukseksi 2,0l/100km. Laitan alle vielä linkin kuvaan, josta näkyy viimekesän ja syksyn kulutus. Syksyä kohti kulutus kasvaa, josta osan varmaan selittää lisääntynyt lämpökahvojen käyttö. Nyt talvella ei ole tullut pidettyä kirjaa, aloitan varmaan keväällä uudestaan.

Kymco agility kulutus 2010

Tuulisuojan siirsin vanhasta agilitystä tähän uuteen, ja lisäksi asentelin lämpökahvaa, varashälytintä ja muuta pientä. Täytyykin kirjoittaa niistä jotain sopiviin ketjuihin...

Scuubaduu

Voisko joku ystävällisesti kertoa agilityn variaattorin hihnan minimileveyden ja rullien koon ja painon.

Varmaan olis hakemalla löytyny mut oon nokialla netis ja tää on ihan p*run hias!

ilborg

Huolto-raja hihnalle on kirjasen mukaan 16.5mm, ja vakiorullat on 6.5g (ainakin vm 2006, 2007). Vakiona olevien rullien paino on muuten sitten varsin hyvä, eli enintään puoli grammaa lienee mahdollista tiputtaa painosta pois ennenkuin alkaa kierrostenrajoitin ottamaan kiinni kiihdytyksissä.

Tulipas toinen agility pihaan tuossa viikonloppuna. Eli nyt on pihassa 9tkm ajettu vm. 2006 sekä 16tkm vm 2007 agilityt pihassa. Tuossa juuri haetussa mopossa tuntuu olevan jonkin verran laiteltavaa että saa sen kunnolla pelaamaan, eli sähkövikaa (valot sammui eilen hämärässä ajaessa), "takapenkin" lukitusmekanismi rikki sekä seokset hanurista. Epäilen että tuossa on ryypyssä vika tai että se ei ole alkuperäinen. Avasin kaasarin ja tarkistin suuttimet, jotka on vakio-kokoa, eli pitäisi toimia jokseenkin siedettävästi (tyhäkäynti #35, pääsuutin #80). Toiseen mopoon joskus kokeillut tarvike-ryyppyä ja se aiheutti aikalailla samanlaisia oireita,  ei ota kierroksia ja liikkelle lähdettäessä meinaa sammua. Sitten kun kierrokset saa tarpeeksi korkealle niin kulkee ihan hyvin. Ja siis tulppa on musta pienellä ruskean vivahteella, eli rikkaalla mennään.

No eipä paljon mitään tuosta moposta pyydettykkään, eli sikäli ihan hyvä diili. Loppujenlopuksi vaikuttaa kuitenkin että kun seokset saa kuntoon ja sähköt toimimaan kunnolla niin eiköhän tuolla päästä tuohon toisen mopon kilometreihin ihan kevyesti.

ilborg

Onkos porukoilla kokemusta jarrukenkien tilaamisesta agilityyn? Käykö yleisesti kiinalaisten osat, vai kannattaako käydä ostamassa ihan merkki-osa. Hinta näyttäisi olevan merkki-osanakin joku 10€ hujakoilla, eli ei se kyllä hinnasta ole kiinni, vaan lähinnä vaivasta että pitääkö erikseen käydä ostamassa jarrukenkiä.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: Jamppa - 17.01.11 - klo:20:03
Kirjanpito kertoo keskikulutukseksi 2,0l/100km.
-----------------
Aika samoihin olet päässyt kuin Spritmonitor.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/200076.html
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

FlatLander

Mahtaisko joku tietää mikä on kymco agilityn ohjain tolpan paksuus sieltä yläpäästä jonne sarvet kiinnittyy?? Stonga adapteria ajattelin vaihtaa ja tuo minkä tilasin on pikkuisen erikokoinen.
Kiitos jo etukäteen!!
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

kymco_boy

Mistä ne peräöljyt katotaa? Mistä niitä lisätää?

Samppa

Vastaukset löytyvät alla olevasta artikkelista, vaikka ei suoraan aihetta käsittelekään.

http://www.skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/98-alennusvaihteiston-purkaminen.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

joppe700

Moro. Tuleeko kymco agility 50 ajo valolle virta suoraan akulta vai ei?
kun olen laittamassa xenon poltinta eteen ja sillä pitää olla tasavirta että toimii.

purgiaali

Taitaa olla vaihtosähköt ajovaloilla.