Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Liikaa vai liian vähän, ilmaa vaiko bensaa?

Aloittaja Eki, 01.10.14 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Eki

Kyllä ne olisi huomattu kun on ollut 3 TGB Bullettia, eiköhän se öljyn huonolaatuisuus tai sopimattomuus ole suurin syy noihin äkkipysähdyksiin ... :)
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

tagatubos

Tuolla tebiksen mix öljyllä saattaa hyvinkin olla ainakin osansa.. Veljenpoika varoitteli tuosta öljystä, kun nuukuuttani meinasin sitä ostaa. Kuulemma tervakosken pojat ovat leiponeet koneensa kiinni sillä öljyllä järjestään.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

Mr X

Mulla ei ainakaan ole ollut ongelmia tuon öljyn kanssa.

1400 km+ 3350 km+ 8800 km = n. 5900 km menty ilman ongelmia.

Eki

Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 30.01.15 - klo:22:55
Tuolla tebiksen mix öljyllä saattaa hyvinkin olla ainakin osansa.. Veljenpoika varoitteli tuosta öljystä, kun nuukuuttani meinasin sitä ostaa. Kuulemma tervakosken pojat ovat leiponeet koneensa kiinni sillä öljyllä järjestään.
Okei, alan uskoa vihdoinkin ja mielenkiinnolla seuraan mitä tekee 2T Bike öljyllä ... ei minullakaan ole juuri ollut kun on vakiputki, onhan sitä ajettu kaikenkaikkiaan sillä mixillä noin 36.000km, mutta viisaammat ovat todenneet ettei pelitä hiukankaan viritetty ja kierrospeli sillä, katsoppas minkälaista karstaa se on tehnyt pakoaukkoon 16.000km:n aikana, tämä kuva minun edellisen TGB:n sylinteristä:2T MIX:llä karstotettu pakoaukko! :=

tagatubos

No onhan sinne karstaa kertynyt, melkein kuin risiinillä ajaessa. Mulla on käytössä myös tuota bikeä, mikä pitäisi kuulemma toimia tuossa vakiossa. Aika sen näyttää..
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Mr X - 30.01.15 - klo:23:00

Numeroita summia ja matematiikkaa on näköjään muutettu sen jälkeen kun minä kouluja kävin :o
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Mr X

Lainaus käyttäjältä: Eki - 30.01.15 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 30.01.15 - klo:17:54
Kuinka paljon öljyä saa 499 eurolla?
Tasan tarkkaan 1L, tuota ovat suositelleet mm Hyvinkään ajoneuvohuolto, Teboil ilmoittaa itsekin mihin käy jne, tolla on menty jo 16.500km+24.000km+3500km=n.36.000km yhteensä näillä TGB:llä, kyllä varmasti löytyy parempia öljyjä kuten kaikkia muitakin, ihan ajoneuvoistakin lähtien, toki olen ollut vain hinnan perään enkä ajatellut että olisi hyvä käyttää parempaa öljyä, varsinkin kun on viritelty hiukan koko ajopeliä (jatkossa käytän tuota Teboil 2T Bikeä), mikäli se ei riitä, niin sitten vaihdetaan ruismoottoriin (fillari)! Eki :)
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.01.15 - klo:23:26
Lainaus käyttäjältä: Mr X - 30.01.15 - klo:23:00

Numeroita summia ja matematiikkaa on näköjään muutettu sen jälkeen kun minä kouluja kävin :o
Olisko vähän niinku peiliin katsoisi... Meitä matemaattisia neroja on melko paljon.

Vähän niinku tuo karsta tuolla pakoaukossa, jotkut sen tarkistaa kilometrien mukaan ja poistaa tarvittaessa.

Eki

Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 30.01.15 - klo:23:24
No onhan sinne karstaa kertynyt, melkein kuin risiinillä ajaessa. Mulla on käytössä myös tuota bikeä, mikä pitäisi kuulemma toimia tuossa vakiossa. Aika sen näyttää..
No niin, 74 suutin paikalla, putsattu ja tiivistetty ilmanputsari asennettu paikalleen, koeajo: KYLLÄ TOIMII!!! Huomenna Bike ööliä pelkästään tyhjään öljytankkiin, katsotaan jumittaako, nyt on bensaseos varmasti kohillaan enempi kuin mitä se oli aiemmin, vieläkin kun pysähtyy kierrokset ovat noin 3000rms, mutta tippuu nopeasti hiukka alle 2000 tyhjäkäyntiin! Se oli tässä tämä postaus, niin kauan kun jymähtää taas?! Kaikille neuvojille kauniit kiitokset, tuli hyviä hyödyllisiä neuvoja joista otetaan nyt ns vaari. Eki

EDIT:

Kaiken vaivannäön jälkeen kone käy piiiitkään 3800 kierroksilla, ennen kuin laskee siihen säädettyyn n.2000rms:n, tein sen neulajutun vaikka täällä todettiin ettei neulan nosto tai lasku vaikuta siihen yhtikäs mitään, nyt neulan rikka on keskilovessa missä se oli vakionakin, eipä jää kierrokset enää stopeissa yli 2000rms:n. Elikä nyt neula on laskettu yhden pykälän siihen vakioon, mutta seosruuvi on vajaan kierroksen auki. Kävin ihmettelemässä Tokmannilla öljyjen hintoja, miten niitä on mahdettu nostaa kuukauden takaa noin 1.5-2.5€:a litran pullolta, kun öljyn hinta muutenkin on laskenut kuin kissan häntä. En ostanut vaan haen arkena 2.3€:a halvemmalla sen saman merkin ja tyypin litran putelin Säästökarit nimisestä putiikista. Huoltisikalla se oli vieläkin hinnakkaampaa. Eki

Partanen

Joku siellä on pielessä pahasti, jos tyhjäkäynti noin käyttäytyy
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Eki

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 31.01.15 - klo:17:54
Joku siellä on pielessä pahasti, jos tyhjäkäynti noin käyttäytyy
Sorry, ei se neulan laskukaan auttanut, nyt kun oikein kokeilin tuossa lähistöllä jauhaa, poistin automaattiryypynkin liittimestään pois päältä, kun käynnistää niin toimii oikein kuten pitääkin ilman automaattiryyppyä kylmänä, elikä käy noin 1.000rms ja kun ajan hetken ilman sitä automaattiryyppyä, niin heti kun ajaa hetken, lepää tasaiseen siellä 3000 kierroksen paikkeilla. Täytyy kun on parempi keli niin ajaa ns lämpimäksi ja sitten tiputtaa tyhjäkäyntiruuvista ne sieltä 3000-3800 paikkeilta 2000 kierrokseen ja katsoa mitä sitten tekee? Ei nyt enempää tänään, ei se kuitenkaan ole se neulajuttu vaikka kaikki alkoikin juurikin niihin aikoihin kun lovella tiputin rikkaa alaspäin ... tutkitaan kun keretään. Eki

pekpel

Jospa siellä on ihan mekaaninen jumi joko kaasuvaijerissa tai luistissa ?
Tuohan selviäisi kurkistamalla kaasariin miten se luisti käyttäytyy kun höllää kaasua..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Rific

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 31.01.15 - klo:19:08

Voisko olla kaukaa haettu että olisi jopa luisti jäässä? Tosin eiköhän sen kaasukahvan käyttäytymisestä huomaisi..

pekpel

Kaikki on mahdollista, onhan kaasarissa luistin/kurkun kohdalla paljon kylmempää kuin ulkoilma on.
Autoissahan lämpötilaero oli jotain 20 jopa 30 C-astetta, paljonko on mopoissa, en tiiä, pitäis varmaan mitata.

Eki

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 31.01.15 - klo:19:08
Tuohan selviäisi kurkistamalla kaasariin miten se luisti käyttäytyy kun höllää kaasua..
Paljon mahdollista, kuten totesin tutkin kaikki nämä kyseiset kun ilmat paranee, mulla ei ole lämmintä valoisaa tallia, kylmä pimeänpuoleinen puukoppi vaan ja siellä ei ihmeempiä remppoja viitsi ruveta väsäämään ...

pekpel

Näinhän se aina menee itsekullakin, tehdään kun keritään  ;D