Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 keskustelua

Aloittaja hienoskootteri, 30.06.12 - klo:16:46

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Jonkinasteinen alkuperämitta liennee
785-16,6-28 short
808-17,5-30 long
Myös seuraavat, hihnanvalmistajasta riippuen, käyvät.
782-16   786-16,5   788-17   793-16,8   799-17
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Hane

Mikähän mahtaa olla Generic xor skootterissa (sama kone kun keewayssä)
kun ei kulje kun 50-55 km/h vaikka on tyhjennetty vakioputki, rajottamaton cdi-boksi, 59 suutin, ilmaputsarin kuri poistettuja prikka pois variaattorista? Eikös noilla virityksillä pitäisi kulkea enemmän? :o
Variaattoriin pitäisi varmaan vaihtaa rullat? Sanokaas mitkä rullat olisivat sopivat. :)

kekru

Onkos titanit kestäny? Harkinnassa käytetty 2t sköpä mutta tää olis uutena houkutteleva. Onko vieläkin -14 malli sama kun ry6?
Cpi Aragon gp 50cc vm. 2010

EeTee

Sama peli edelleen, mulle tuli uusi T2 kesäkuussa, mukana tuli RY6:n manuaali ja rekisterioteessa merkki on Keeway RY6.
Vertailin yhtä meidän kylän RY6:ta ja omaa Titania, ainoat erot oli väritys/teipit, sekä jalkatilassa RY6:ssa on pultatut hopeiset koristelätkät, Titanissa on kokonaan musta muovinen karhennettu "lattia"
ZN50QT-11
Titan T2

kekru

Ajelitko vakiona alkuunkaan? Vanhojen viestien perusteella kuumottaa ostaa halpaa kinuskaa jos pihaan tuotuna on jo kaikki paikat rikki ja löysällä, säädöt päin itää ja länteä. Tarkotuksena olis ekat huollot teettää ja sitten ropata itte.
Cpi Aragon gp 50cc vm. 2010

EeTee

Ei tullu ajettua vakiona kun pihasta talliin ja laitoin ihan palasiksi. Ois tuolla uskaltanut ajella ilman purkamistakin, mutta mulle roppailu on suuri osa mopoilu harrastusta.
ZN50QT-11
Titan T2

natalz

Meneekö tähän esim roxin putket? Entä tietääkö joku saisko tähän jostain kurittomia alkukäyriä kun mieluummin sellaisen ostasin kuin teharin :D

Kulkukoira

Olisi kysymyksen voinut laittaa ehkä myös "kysele tyhmiä" ketjuun mutta koitetaan ensin täältä. Eli minkä "virivariattorin" tuohon RY6:een kannattaisi laittaa tilaukseen. Ulkomailtahan tuon kuulemani mukaan saisi halvemmalla mutta kun ei nuo vieraatkielet taivu niin linkki myyjän sivustolle olisi suuri +:ssa. Tuleeko variaattorin mukana kaikki tarvittava vai pitääkö samalla ostella myös muuta. Kiitokset vinkeistä etukäteen!
| Tuusula | Aivan "pihalla" jo vuodesta 1952 |
| Keeway Zahara 50 - 4-T - 2022|

Hane

Ajattelin nyt varmistaa vielä täällä mallikohtaisessa keskustelussa, että onko porukka laittanu keewayhyn noita 17.5mm leveitä ja 804mm pitkiä hihnoja näihin kun oon lukenu, että tulis lisää vauhtia? Mitenkähän paljon tuo sitten vaikuttaa? Nii ja jos nyt laitan kyseisen hihnan niin eikös minun kannata vaihtaa rullat kevyempiin, että jaksaa kiihtyä hyvin? Eikös se oo niin, että tuolla  hihnalla kiihtyvys huonontuu. :o ;D
Nyt siis alkuperäinen 788mm pitkä ja 17.0,, leveä hihna paikolllaan.

openflow

Tussitestillä selviää riittävän hyvin saavuttaako variaattori max-välitykset. Vasta tämän jälkeen kannattaa miettiä pidempää hihnaa.

Valmistajien ilmoittamat hihnojen pituudet eivät ole suoraan vertailukelpoisia. Yhdet käyttävät hihnan ulkomittaa, toiset sisämittaa ja kolmannet muita tapoja. Usein nämä 788-hihnat on ~800 mm pitkiä. 804 voi olla siis lyhyempi tai pitempi kun 788, riippuen minkä firman hihnoista on kyse.

Variaattorin hihnan leveyden mukaan pitäisi muuttaa rullien painoja, mutta mutta. Ehkä nyt ei puolen millin takia kannata varia kumminkaan säätää. Leveämpi hihna voi heikentää alkukiihtyvyyttä, ellei etuvariaattorin holkkia pidennä esim prikalla.

Hane

En minä muuten vaihtaskaa pitempää hihnaa, mutta kun ei taida löytyä  vakiomittasta kevlar-hihnaa mistään? ???
Eikös tämä käy? https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_541_761/products_id/5531
Ja rullia ajattelins siks vaihtaa kevyempiin kun pitäs saaha lähtemään pienillä kieroksilla paremmin. ::)

openflow

Eiköhän se käy. Daycon hihnat on ulkomitoiltaan aavistuksen lyhyempiä, kun ilmoitettu mitta.  Arvaan, että 804 on ulkomitaltaan suunnilleen ~800 mm. Aika samoissa vakion kanssa.