Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 keskustelua

Aloittaja hienoskootteri, 30.06.12 - klo:16:46

« edellinen - seuraava »

Jaan.73

No löytyhän kun vaan hakee.

http://www.moposport.fi/fi/vaihderattaat-ensio-apr-cpi-kee-mal-50cc-15-41-malossi-/67%207014/dp?closeGroup=1848#.U5od2SjVI40

Edit..

Näihin ei ilmeisesti ole räjäytyskuvia saatavana mistään? Siis koko laitokseen?
Kelasin googlen kautta nyt ihan tarpeeksi kauan ja en löytänyt perälle räjäytyskuvia. Foorumillakaan ei ollut aiheeseen tarpeeksi tietoa.

Eli asia! Perän jutut kiinnostaa kuten olen ilmaissut ja toiseksi takapyörän laakerit/laakeri on vaihdon tarpeessa. Löysin jostain euroopasta kokoa 12X35X10mm.
No eihän tuollaista löydy mistään suomen skodu kaupasta ja kuitenkin kyseinen laakeri on olemassa SKF:llä 361201R.

Jos nyt joku tietää jotain linkkiä räjäytyskuviin edes perän osalta, kiitos siitä. Mitään laakereita en luonnollisesti nyt ala tilamaan vielä, ennen kuin ratas asia saadaan päätökseen ja uusin luonnollisesti kaiken samalla, kun tulee revittyä auki.
Boatian/Keeway

Scootertech

On tullu ostettua uusi RY6, mitähän varten tuolla penkin alla lokerossa on semmonen kumipalikka jossa niinkuin ristikko keskellä?
Onko tämä joku pehmuste kypärälle lokeron pohjalle?Mitähän varten tuo 36mm avain on?Onko variaattorissa joku noin iso mistä sillä  pidetään kiinni avattaessa varin mutteria vai mitä varten se on?Ohjekirjassakaan ei sanota.

User

Ota kuva palikasta niin voimme päätellä jotakin.

Scootertech

Eikö teillä ole sitä?Mulla ei oo minkäänlaista kameraa ees puhelimessa.

Jaan.73

Lainaus käyttäjältä: Scootertech - 15.06.14 - klo:02:03
Mitähän varten tuo 36mm avain on?Onko variaattorissa joku noin iso mistä sillä  pidetään kiinni avattaessa varin mutteria vai mitä varten se on?Ohjekirjassakaan ei sanota.

Variaattorin mutteri on isompi kuin 36mm. Kokoa en tiedä kun viilapenkissä itse avannut ja suurin hylsäni on 36mm  :D

Onko työkalu tuon näköinen?

Jos on niin katso tuolta lisää.

http://www.racingplanetusa.com/clutch-bell-variator-blocking-holding-tool-3in1-with-wrench-keeway-p-20689-1.html#prettyPhoto
Boatian/Keeway

Scootertech

Ei mulla tuota tullu mukana.

Jaan.73

Ei varmasti ole muillakaan. Koitin hahmoittaa vaan miltä se työkalu näyttäisi.
Boatian/Keeway

Scootertech

Siis 36mm avain, avopäinen keltapassivoitu halvan näkoinen valettu kiintoavain jossa vain toisessa päässä avainleuka.Kysymys oli siitä että mihin tuo 36mm avain on?Ohjauslaakrin lukitusmutteri varmaan jos ei variaattori?

natalz

Mulla on juuri tuon näkönen avain tilasin siis sen etuvariaattorin mutterin avaamiseen ja tänään avasin ja prikan otin veks. Tarkotuksena ois dr. pulleyt 6g tilata mutta kevlar hihna myös tod. näk. mitäs mieltä sopisko tällänen 16.6 x 8.0 x 792 mm, siis nykysessä lukee 16.6 x 792 mm niin mitä tuo 8.0 mm tarkoittaa?tässä linkki kyseiseen hihnaan: http://www.ebay.de/itm/Keilriemen-Kevlar-Laverda-LEM-Flash-E-Ton-PGO-Tornado-MBK-Evolis-Yamaha-Zest-/221447524452?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item338f4d1064 , rullaa hiirtä alaspäin niin löytyy enemmän tietoa. Nimi on Dayco Kevlar plus, mutta mallisopivuudessa ei mainita keewayta, mutta luulisi kuitenkin menevän vai mitä? myös uutta putkea olis tarkotus hommailla, roxin putket tähän menee eikö vain? ainoa mikä vain on vikana että putken tukirauta ei mätchää keewayn pultin paikkojen kohdalle...

Edit. niin ja jostain oon kuullut että jos ottaa prikan veke mutta jättää hukkiksen niin voi leikata kiinni? onko näin? toisaalta uusi putki tod.näk kuitenkin tulossa... ja tarviiko pääsuutinta vaihtaa suurempaan jos prikka on veks ja rullat keveemmät? teharin kanssa luonnollisesti isompi suutin mutta jos vain prikka poissa niin tarviiko? :)

Scootertech

Ei leikkaa, mutta mulla on vielä koskematon vakio niin vähän laihalla käy ja jos en olisi laittamassa teharia niin laittaisin vakioonkin yhden koon isomman suuttimen.Mutta laitan teharin viikon parin sisällä niin siihen joutuu laittamaan varmaan jonku 60 suuttimen niin sama odottaa siihen kun ei se niin pahasti oo laihalla.Mutta jos ajelee pitempään vakiollakin kannattaa laittaa varmaan seuraava isompi koon suutin.Aika moni on laittanut.

Scootertech

Laitetaan vielä että vakiosuutin mulla oli 62,5 tai 63,5, ei saa selvää ilman suurennuslasia.Laitoin 72 suuttimen Giannelli Rekordille koska se oli isoin mitä mulla oli, toimii ihan ok ei röpötä, taidan kokeilla vielä yhden isompaa kunhan saan hommattua.

Jaan.73

Lainaus käyttäjältä: natalz - 17.06.14 - klo:17:11
Nimi on Dayco Kevlar plus, mutta mallisopivuudessa ei mainita keewayta, mutta luulisi kuitenkin menevän vai mitä?

Edit. niin ja jostain oon kuullut että jos ottaa prikan veke mutta jättää hukkiksen niin voi leikata kiinni? onko näin? toisaalta uusi putki tod.näk kuitenkin tulossa... ja tarviiko pääsuutinta vaihtaa suurempaan jos prikka on veks ja rullat keveemmät? teharin kanssa luonnollisesti isompi suutin mutta jos vain prikka poissa niin tarviiko? :)

Tuon remmin pitäisi sopia. Tiedoista löytyy CPI ja MBK, joten silloin pitäisi olla turvallisilla vesillä.

Muista sitten jos otat prikan pois, ei se välttämättä kulje yhtään sen enempää.
Mulla oli BANDO merkkinen hihna kooltaan 788x17mm. Ostin ahneuttani samantapaisen DAYCO 792x jotain, tämä siis tavallinen hihna. Oli hauskaa kun oli lyhyempi kuin vanha  :)
Sitten menikin paikalle DAYCO 804x17.5, jolla alkoikin sitten tulla nopeutta. 4g rullat eteen niin jaksoi hienosti lähteä liikkeellekin ihan vakio takavarin jousellakin.
Suoranopeutta tasaisella GPS:n mukaan 60-70kmh (huom. jos ei tuule!!)  Ja vakio putkesta vain pillikuri pois.

Suutin piti vaihtaa vielä isommaksi, mutta en kerinnyt koska vaihdoin isommaksi kaikki muutkin  :)
Boatian/Keeway

Art51

Olen aloittelija ja siksi kysyn:
Voiko vari kopan avata niin että avaa vaan ruuvit ja irrottaa kopan, eihän sieltä pomppaa jotain osia ulos? Ja sitten vielä että onko variaattori tarkka siitä että onko sen sisällä roskia jos kopan avauksen yhteydessä pääsee likaantumaan?

Coastside

Kopan sisällä on hiilipölyä hihnasta. Se kannaattaa poistaa. Polkimen pikkuratas irtoaa jos väännät polkimesta koppa irti mutta se menee takaisin helposti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Art51

Mikä on keeway ry6 alkuperäisen  vari hihnan koko? Ja onko hihna aina oikea jos millimetri mitat ovat oikein, vai onko hihnoja eri typpisiä?