Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

ramba

Otappas kone auki, luultavasti mäntä tiensä päässä.. Väljä kone oireilee juuri noin.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

klapezu

miksihän öljyletku vuotaa öljyä kaasariin, vaikka mopo ei oo käynnisä ja sitte on kaasari tukosa jatkuvasti ku sitä öljyä on joka paikassa?? :)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: klapezu - 01.08.12 - klo:19:22
miksihän öljyletku vuotaa öljyä kaasariin, vaikka mopo ei oo käynnisä ja sitte on kaasari tukosa jatkuvasti ku sitä öljyä on joka paikassa?? :)

Öljypumppu pask,,siis finaalissa. Uutta tilalle tai kokonaan pois. sitä ei yleensä korjata ja ne on muutenkin kulutusosaa.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

ramba

Ei tuo valuminen mitään haittaa, voitelee vaan seisonnassa hyvin konetta ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Sinällään hyvinkin mielenkiintoinen ilmiö
roxissahan on öljysäiliö alempana kuin kaasutin.
Taitaa olla säiliö korkkia myöten täynnä
ja korkin ilmareikä tukossa.
Vaihda öljylaatua, äläkä täytä säiliötä
kuin puolilleen, ja seuraa jatkuuko ilmiö.
PS. ja heti tuli mieleen
onko uudemmassa roxissa säiliö ylempänä.
Viisaammat tietää?
Vanhemmassa on akun vierellä,
jalkovälissä.
Mulla on jo ikivanha roxi, joka ei voi valuttaa
"notkeitakaan" öljyjä kaasariin koska säiliö on alhaalla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

klapezu

Ei oo täynnä se säiliö, noin puolillaa. ja siinä se säiliö on jalkovälisä akun vieressä. :) ja tosiaa muutenha siitä ei varmaa haittaa ois muttako jostaki syystä mopo ei pelitä kunnolla sillonku sitä öljyä on kertyny sinne kaasariin. booaa ja nii eespäi..eli ostanko uuen öljypumpun? :)

EDIT:

mietin kans että voiko se öljy olla nii notkiaa että se pääsee valumaan? oon käyttäny välillä niitä pois säiliöstä ja laittanut takas...

adeski

Moro!

Eli ostin tuliterän aeroxin jolla on ajettu nyt se 1200km. Viriä on pelkästään prikka pois variaattorista ja kulkee noin 60km/h. Eli alusta asti on tuntunut siltä että roxi on todella laiska eli hyytyy mäkiin ja ei jaksa edes kunnolla sudittaa esim.nurmikolla vaan rupeaa luistamaan. Nyt tarvitsisin apua mitä tehdä,että kiihtyvyyttä tulisi ja ja jaksaisi suditella ihan hiekalla ;D  Kiitos!

99roxi

halvin tapa lisätä vakio aeroxin kiihtyvyyttä on tukkia hukkaputki. samalla kannatta vaihtaa n. 10kokoa isompi suutin. jos ei halua vakio putkea tärvellä niin sitten ei kuin ostamaan tehari ;D

Maketsu

Mistä vois johtua, että MBK Nitro sammuu tyhjäkäynnillä? Sen lisäksi sammuttuaan mopo on todella vaikea saada käymään, jos ei odota muutamaa minuuttia. Epäilen, että kone sais kaasarista liikaa ilmaa, koska keväällä kaasarista lohkesi joku muovitiiviste ja paikallinen huoltoasema paikkasi sen liimalla "pahimpaan hätään". Voisko sammuileminen ja käynnistysvaikeudet johtua siitä?

E: Ja ainiin! Mikä ois helpoin tapa ottaa tukijalan jousi irti ja takaisin asentaminen?

konenikkari

Alipaineet taitaa fuskata.
Autovaraosaliikkeestä löytyy jousipihti.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Minulla oli helpohko keino saada noin 100 kg vetoa vaatineet tukijalan jouset paikoilleen. Lautaan asennusnauhaa (ketju voi olla parempi) pätkä kärkeen niin että päälle astuessa sillä sain vedettyä jousen alempaan koukkuun kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Maketsu

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.08.12 - klo:17:59
Okei. Nyt kuvittele, miten selittäisit helsinkiläiselle keskivertoa paremmin toimeentulevan perheen teinitytölle, että mitä pitäisi tehdä. Olen nimittäin tosi uuno kaikkien moottorin sisällään pitävien koneiden kanssa, eikä tää nyt vielä kauheesti ongelmaa mulle avannut.

Eli mitä niille alipaineille pitäis nyt sit konkreettisesti tehdä? :D

Coastside

Mopottimeen auttaa perushuoltojen teko ja kaasuttimen letkujen ja liitosten kunnon tarkistus. Pykii ja löystyy ja joskus irtoaa. Näissä on tyhjäkäynti ja ryyppypiirit kaasuttimessa ja kylmällä koneella käynnistys on siksi kaasuun koskematta. Lämpimällä koneella sitä hieman avataan. Jos kaasutin on puhdas, auttaa tyhjäkäyntiseoksen säätö ehkä käynnistyksiin. Ilmaseosruuvia avataan tai suljetaa 1/4 kierros kerrallaan ja kokeillaan auttaako. Etusivun ohjeissa on kaasarin huolto-ohje.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Maketsu - 07.08.12 - klo:12:45
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.08.12 - klo:17:59
Okei. Nyt kuvittele, miten selittäisit helsinkiläiselle keskivertoa paremmin toimeentulevan perheen teinitytölle, että mitä pitäisi tehdä. Olen nimittäin tosi uuno kaikkien moottorin sisällään pitävien koneiden kanssa, eikä tää nyt vielä kauheesti ongelmaa mulle avannut.

Eli mitä niille alipaineille pitäis nyt sit konkreettisesti tehdä? :D
Etsiydy alan korjaamolle, ota se keskivertoa täydempi lompakko mukaan.
Käytä korjaamoa jonka pihalla on moposkoottereita,
ei siis huoltikselle, eikä autokorjaamoon.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Maketsu - 06.08.12 - klo:13:05
koska keväällä kaasarista lohkesi joku muovitiiviste ja paikallinen huoltoasema paikkasi sen liimalla "pahimpaan hätään".
Imuvuotohan siellä on jossakin eli vetää siis ilmaa välistä. Joko kaasarin ja koneen liitospuolelta tai kaasarin ja ilmansuodattimen.

http://www.skootterini.com/perushuolto-ja-kunnossapito/29-imukaulan-kunnon-tarkistaminen.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.