Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

leze223

Lainaus käyttäjältä: Sahuu7 - 11.06.12 - klo:19:10
Elikkäs, tossa juuri tuli hankittua Leovincen ZX putki vuoden -11 roxiin. Roxi on vakio. Putki kiinni, pakkauksessa tulleet rullat vaihettu myös oletettavasti 4,8 g rullat, ottaa tehopiikin vasta ~42 - 45 kohdalla ja lähtee kiihtymään kunnolla, muuten kiihty tosi laiskasti ennen tehopiikkiä  :o, hyytyy pahasti ylämäkeen? Miten saisin kiihtymään paremmin? Pitäisikö vaihtaa suurempi suutin?  :-\

Muistaakseni 11 vuoden roksissa ei löydy kierrostenrajoitinta. Kokeiles vaikka laittaa kytkimeen punaiset tai keltaiset malossin kytkinjouset. Ehkä myös vp jousta voisi laittaa jäykemmäksi?? Mutta rullia keventämällä lisää tuotakaan ei tarvi tehdä. Kai sä isonsit suutinta noin 10 kokoa??
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

konenikkari

Fiksusti toimiva kierrosluvun rajoitin ei ole "muistaakseni",
se joko on tai ei ole.
Ja sen toiminnan voi nähdä vain
seuraamalla sytytysennakkoa kierrosluvun funktiona ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Sahuu7

Elikkä, tais olla vakio suutin kokoo 62? niin pitäs laittaa joku koolta 72-77 ?

leze223

Laittaisin tuon 72 suuttimen.  Jos ei tolla käy hyvin niin kokeile 70 tai 68 suutinta.

Sahuu7

Ostin 75 suuttimen ja vielä ostoon menee keltanen malossin vp-jousi +15%

Sahuu7

Nyt oon kyllä totaalisen yllättynyt! Kesken ajon putkesta irtosi holkki ja siitä tuli sitten TT kesken ajon... Pieni ylläri kun nousee vauhti 55:stä yks kaks 75.... Onko kenelläkään tapahtunut samaa Leovincen ZX putken kanssa?  :o

leze223

Melkeempä kaikilla tuo holkki lähtee pois ajossa. ;D

Sahuu7

Aijjjaaaa ::DDDD No nyt se on vieläkin siellä putkessa ja kolisee .... Onko pahasti haittaa ja jos otan pois niin toimiiko normaalisti? tietenkin kulkee paremmin (: Ajattelin että pitäisi pyytää vaihdossa sieltä mistä ostin että saisin uuden samanlaisen .. mutta jos siitäkin se sitten lähtee niin ei kai sitä sitten tarvii mennä vaihtamaan :P Mutta haittaako itse koneeseen tai putkeen jos nyt vaan otan sen irronneen holkin pois?

leze223

Ei haittaa. Paremminkin auttaa mopon toimintaan. ;D

konenikkari

Ota pois se irtopalikka sieltä putkesta
2t moottori kun osaa imeä pakoputkestaan
takaisin sylinteriin irtonaiset metalliosat.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Sahuu7

Ootko tästä täysin varma...  ??? Ettei vaan aiheuttaisi koneelle vikaa? Putki saattaa olla myös viallinen?

konenikkari

En ole, olen vain konenikkari.
Aikansa pyörittyään siellä putken sisällä
kaikki metallipurut saattavat päätyä
pakoaukon kautta sylinteriin.
Täysin turhaa on pyytää toista
täysin samanlaista tilalle.
Ota nyt vaan se irtonainen holkki pois sieltä putkesta
niin maaílma pelastuu ;D ;)
PS. pistä myös kaasariin 15% isompi pääsuutin.

Sahuu7

Joo o taidanpa ottaa sen pois sieltä lojumasta aiheuttaen turhaa tuhoa.. mutta alun perin tarkoitin viestin tolle Lezelle :D kun ei kuulema haittaa ollenkaa vaikka irtoo kesken ajon? ettei tarvitse uutta hankkia

leze223

Sori. Pikkusen huonosti tuli kertoiltua. Mopo toimii paremmin ilman holkkia.
Taas ajatus + teksti ei mennyt yhteen. ;D

Sahuu7

Eli sen voi ottaa pois.. Irronnu kesken ajon? ei haittaa enään mitenkään konetta poistamisen jälkeen? Ei käy liian laihalla??