Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

s4mp00

mulla roxi toimii ihan täydellisesti vakioputkella ja oon tässä teharia yrittäny laittaa mutta en meinaa millään säädöillä saada sitä edes liikkelle täydellä kaasulla. oon kokeillu erikokoisilla suuttimilla ja säädelly seosruuvia ja eri säädöillä on joko lähteny ihan hyvin mutta kiihtyminen on loppunut kesken tai sitte mopoa ei meinaa saada liikkelle edes täyskaasulla. Nytten ku viimeksi yritin saada toimiin niin mopo teki just tota että ei meinannut lähteä täyskaasulla liikkeelle ja kiihty todella hitaasti mutta huiput oli jossain 80 paikeilla suuttimen koko oli 74 liian iso? vakio kytkin- ja vastapaine jouset ollu ajossa kohta 10 kk ovatko mahdollisesti löystyneet koska sain viime keväänä toimiin teharin kanssa ja suuttimella 62? Eli mikäs tässä pahiten mättää jouset, suutin vai virittäjä itse??=)=)

A_sentaja

Teharin kanssa pääsääntöisesti isompi suutin ja jäykempi vp jousi plus keveemmät rullat,,lähtee mopo liikkumaan..lueppas ketjua enemmän niin huomaat miten säädöt vaikuttaa.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

s4mp00

ookkei joo no tuolla varastossa mulla löytyki 22% vpjousi ja 15% kytkinjouset niin miten tuo vaiko kytkin kestää noita että posahtaako se ilmaan heti ekan viikon/kuukauden aikana vai kannattaako ostaa samantien kisakytkin?

A_sentaja

Vakiokytkin kestää ihan hyvin, omallanikin ajoin rapeet 20,000 ennen uusimista ja siloinkin vain sen takia kun alkoi delta cluth kiinnostaa.. :) Siis kisakytkin eroaa vain vakiosta sillä että on säädettävissä halutulle teho ja kierrosalueelle. Vakiolla pärjäät arkisessa ajossa,ja lähteekyllä valoistakin niin rivakasti ettei autot perässä roiku. Kokeile ensin pelkällä vp jousella toimintaa, sillä itse en ainakaan tykännyt jäykemmistä kytkinjousista, sillä konetta saa huudattaa että liikkuisi eteenpäin..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

s4mp00

okei no miepä tuota vaihan siihen ton vp jousen mutta pelittääkö se miten vakio putken kanssa?
ja kiitos avusta!! =)

A_sentaja

Vakioputkella ei ehkä toimi ihan odotetusti, riippuen putken ominaisuuksista, mutta kokeilla voi aina.. :)

Crissemoro

Nonni tässä teille pähkinä purtavaksi.

Roxi on 06 ajettu 7tuhatta lähtee aina käyntiin ekalla polkasulla mutta sittenku painan kaasua buuaa tai hetken kulkee hyvin sitten vääntö loppuu ilmanputsari tarkistettu ja kaasari putsattu.

Kiitoksia jo etukäteen.

pekpel

Kerro lisää kokoonpanosta, helpottaa vastaaminsta tosi paljon.
Onko vakio?
Milloin viimeksi toimi?
Mitä tehty viimeksi?
Tuliko vika kuin puun takaa vai vähitellen?

Näin äkkiseltään sanoisin että ei seokset ole kohdillaan, syitä siihen voi olla monia..imuvuodosta - vanhaan bensaan - liittimien hapettumisen kautta vielä moneen muuhunkin...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Crissemoro

Mopo on vakio.

Viime kesänä kävi huollossa nyt ennen talvea alko puuaamaan ja talven oli lämpimässä tallissa

EDIT:

Nonni avasin kaasarin ja neula katos siinä samalla mutta mopo toimii ja kulkee paremmin mutta savuttaa.

Ens viikolla uus neulasarja kiinni ja täydelle syötölle bensa katotaanko toimisko.

A_sentaja

Tuluppa vaihtoon ja kaasari säätöihin, jos sen jälkeen booaa, niin jo on ihme. :)

pekpel

Tutustuppa etusivun huolto-ohjeisiin, sieltä löytyy paljon apua kuvien kanssa.
http://www.skootterini.com/web/perushuolto-ja-kunnossapito/40-kaasuttimen-puhdistus.html

Muista puhdistaa paikat liasta ennen purkua, purun aikana ja kasatessa.

kepa

3.3.2011 lähti viimeisen kerran käyntiin 10min polkemisella ja sitten ei ole lähtenyt käyntiin. Tulppa vaihdettu vanha oli märkä, uutta bensaa, Masinoolia vähän tankkiin jos olisi ollut vettä, akut ladattu. Tuntuu että lähtisi ihan juuri käyntiin, mutta ei kun ei mikäköhän voisi olla vikana?

Oli talven kylmässä tallissa ja vuosimallia 2001 (ajettu 11k)
häh?

Yamahaerox

Niin joo vielä tosta kun on tuola kaasarissa sitä roskaa sun muuta, ja korjaukseen voi mennä aikaa vielä viikkoja, niin oon sillä ajellu ja tuun ajelemaan vaikka välillä hyytyykin. Niin kysymyksenä se, että voiks tossa vahingoittua jotain kun sillä ajelee tai voiks se roskat siel kaasaris tehä jotai sivuoireita?

pekpel

Lainaus käyttäjältä: kepa - 11.04.11 - klo:19:06
3.3.2011 lähti viimeisen kerran käyntiin 10min polkemisella ja sitten ei ole lähtenyt käyntiin. Tulppa vaihdettu vanha oli märkä, uutta bensaa, Masinoolia vähän tankkiin jos olisi ollut vettä, akut ladattu. Tuntuu että lähtisi ihan juuri käyntiin, mutta ei kun ei mikäköhän voisi olla vikana?

Oli talven kylmässä tallissa ja vuosimallia 2001 (ajettu 11k)
Vaihda kaikki bensa uuteen(tyhjennä kaasari kans vanhasta bensasta, niissä on yleensä alla tyhjenssysruuvi), muutama polkaisu ilman tulppaa niin että kaasari tayttyy ja sylinteri kuivuu, uus tulppa kiinni ja tuurilla käyntiin.

Talvisäilytykseen kannattaa laittaa tankkiin joko pienkonebensaa tai bensan säilytysainetta.
Nykybensat ei kestä säilytysta kuukautta paria kauempaa.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Yamahaerox - 11.04.11 - klo:19:31
Niin joo vielä tosta kun on tuola kaasarissa sitä roskaa sun muuta, ja korjaukseen voi mennä aikaa vielä viikkoja, niin oon sillä ajellu ja tuun ajelemaan vaikka välillä hyytyykin. Niin kysymyksenä se, että voiks tossa vahingoittua jotain kun sillä ajelee tai voiks se roskat siel kaasaris tehä jotai sivuoireita?
Roskat voi naarmuttaa sylinterin ja männän pilalle, huonolla tuurilla jumittaa männänrenkaat ja meno loppuu siihen.
Ja jos ei saa tarpeeks bensaa niin voi mennä laihalle seokset ja polttaa huonolla tuurilla männän piloille.