Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hero Winner

Aloittaja sepile, 31.08.07 - klo:19:54

« edellinen - seuraava »

sepile

Aloitetaanpas keskustelu tästä!!!!
Hero Winner "Black Sabbath"

Samppa

Minkäsmaalainen tämä sankarivoittaja olikaan? Tätähän myivät aikoinaan marketit vissiinkin ensimmäisenä ns. halppismopona. Käsittääkseni laatu oli ihan hyvää luokkaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Baotian

Kiinastahan se tämäkin skootteri tulee jos oikein muistan.

JJK

dealer

Moottorihan näistä leikkasi kiinni heti uutena, osa kesti jopa monta sataa kilometriä.
Silkkaa pas*aa.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: dealer - 01.09.07 - klo:13:23
Moottorihan näistä leikkasi kiinni heti uutena, osa kesti jopa monta sataa kilometriä.
Silkkaa pas*aa.

Oliko tosiaan näin? En muista kuulleeni aikoinaan asiasta mitään...  :o

dealer

En muista enää vuotta kun Herot tulivat myyntiin, Oulusta haettiin meille jostain marketista (Raksilasta, siinä on City, Prisma ja joku muukin) upouusi sininen skootteri.
Ajelin sisäänajoa erinomaisen varovasti, mittarissa oli jotain 80 km kun napsahti ja puristukset katosivat.
Maahantuoja antoi luvan korjauttaa eräällä korjaamolla tuossa naapurikaupungissa kun Ouluun valtuutettuun huoltoon olisi ollut matkaa turhan pitkästi.

Skootteria viedessä selvisi ettei ollut yksilötapaus, neljä tai viisi niitä oli odottamassa koneremonttia siinä samalla korjaamolla eikä niitä oltu lehdissä mainostettu varmaan viikkoa kauempaa ... luulisin että kaikki tämän seudut Herot siinä oli jonossa.

Remontti valmistui ja hakiessamme sitä vaihdoimme samalla reissulla sen uuteen ajoleikkuriin, hyvityshinta oli enemmän kuin itse maksoimme moposta.

Parin viikon päästä soitti seuraava omistaja että tämä on kuulemma ollut teillä ennen, mikähän tähän tuli kun lakkasi käymästä ja pyörii niin kevyesti. ::)
Oli muuten maksanut 4000 markkaa enemmän kuin uusi... :-\

Samppa

Tiedätkö mikä tuon kiinnileikkautumisen sitten noissa aiheutti? Oliko öljypumppu viallinen, vai ainoastaan säädetty päin p-tä.. Tämä olisi mukava tieto niille henkilöille, jotka Herolla vielä ajavat...

Antin skootterisivuillahan oli hieman analysoitu Heroa ajojuhtana. Antti voisi vaikka itse kertoa asiasta vielä enemmän, jos tämän viestin lukee. Palstallehan hän on rekisteröitynyt.

http://www.elisanet.fi/antti.rakkolainen/Mopot/mopot.html

dealer

Olen tänään miettinyt pääni puhki että tuliko Heron ongelman perimmäinen syy koskaan tietooni. ::) En muista, en millään.

Vika on varmaan korjattu pikimmiten sen tultua tietoon, ei valmistajan / maahantuojan varat riitä jos joka mopoon joutuu uudekseltaan teettämään koneremontin.

Baotian

Antin kuvien perusteella katkaisijat ovat hyvin samannäköisiä kuin kiinalaisissa skoottereissa.

Jkarha

Muistan kun työkaverilla oli aikanaan Hero -merkkinen maastopyörä mikä tuli laatikossa ja piti koota itse,  tiedä olisiko sama valmistaja?

Niin muistan tuosta lähinnä sen kun ihmeteltiin pyörässä olevaa varoitustarraa missä sanottiin  että se ei sovellu minkäänlaisiin temppuihin eikä sillä saa ajaa maastossa. Maastopyörä?!  Ja sen muistan kun työkaveri tuli sillä töihin polkupyörä toisessa kädessä ja polkimet keskiöineen toisessa kädessä.  Sitten siitä vaihdettiin takuuseen taka-akselia jatkuvasti kun meni poikki painavan
kuljettajan alla.

Mutta en halua yleistää, Hero skoottereitahan myytiin paljon eikä sellaista yleensä kovin pitkään myydä paljon mikä ei toimi.
Vespa LX50 4T4V 2013

Antti R

Niin, minulla oli kaksi vuotta Hero Winner. Ostin sen aivan noviisina. Halpahan se oli, mutta vähän karkeatekoinen. Jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä kannattanut ostaa kunnon peli kerralla, mutta uuden harrastuksen kanssa on aina kovin maltillinen rahan suhteen.

Hero jätti minut kerran välille ihan uutena. Se vain lakkasi käymästä. Huollon kaveri veisteli, että täytyy tähänkin tilata uusi moottori. Syy oli kuulemma se, että Heron tuoreöljypumppu on "suuripiirteinen" eikä sitä voi säätää. Minun tapauksessa riitti kaasarin puhdistus. Hän neuvoi lisäämään öljyä myös bensan sekaan. Noudatin neuvoa, eikä minulla ollut vehkeen kanssa huolia sen jälkeen. Ihme kyllä, ei tullut ongelmia edes karstan suhteen.

Ajelin sillä kaikkiaan yli 3000 km. Vanhemmiten se muuttui sellaiseksi, ettei se tahtonut kiihtyä sitten millään liikennevaloista. Ilmanputsari oli niin täynnä 2-t öljyä, että sen saattoi kuivata puristamalla. Myin sen pois, sillä alkoi kuulua epäilyjä varaosien saannista. Kyseessähän on merkki jota kukaan skootterikauppias ei tunnustanut edes skootteriksi.

Kyseinen Hero on edelleen liikenteessä, kolmannella omistajallaan kauppakasin jatkeena. Ei minulla ole Herosta mitään pahaa sanottavaa, mutta arvelen että kiinalaisen skootterin ostaja on tänä päivänä huomattavasti paremmissa asemissa ainakin laadun ja varaosien suhteen.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

sepile

Minulla on ollut v. -99 Winneri käytössä pari kuukautta. Intiasta taitaa olla kotoisin, Puchin koneella. Kyllähän sitä on jonkin verran saanut purkaa ja koota. Ensin oli bensaongelmia, jotka korjaantuivat jalipainepumpun puhdistamisella. Nyt on ollut samanlaisia ongelmia kuin jollain toisella kirjoittajallakin eli tyrkkää jostain syystä voiteluöljyä ilmanputsariin ja ei käynnisty ennenkuin putsaa suodattimen. Kun kyselin jostain skootterikorjamolta apua tähän, kaveri sanoi että heitä tuoreöljyvoitelu hittoon ja siirry käyttämään 2% sekoitebensaa. Onko ajatuksia siitä voiko tämän toteuttaa ja miten?

Varaosia saa tosi hyvin SP Bikeserviceltä.

Samppa

Mainitsemasi toimenpiteen voi toteuttaa helposti. Tarkistat vain aluksi mihin Herossa tuoreöljyvoitelusäiliöltä tuleva öljyletku kiinnittyy. Eli meneekö suoraan kaasariin, vai esim. imukaulaan/läppäventtiiliin. Tämän jälkeen letku pois (tuoreöljyvoitelusäiliö tietysti tyhjäksi) ja tulppaat letkureiän umpeen. Ja ei kun sekoittelemaan bensat.

sepile

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 05.09.07 - klo:14:08
Mainitsemasi toimenpiteen voi toteuttaa helposti. Tarkistat vain aluksi mihin Herossa tuoreöljyvoitelusäiliöltä tuleva öljyletku kiinnittyy. Eli meneekö suoraan kaasariin, vai esim. imukaulaan/läppäventtiiliin. Tämän jälkeen letku pois (tuoreöljyvoitelusäiliö tietysti tyhjäksi) ja tulppaat letkureiän umpeen. Ja ei kun sekoittelemaan bensat.

No mitenkäs se pumppu? pumppaileekos se siellä sen jälkeen vaan ilmaa, hajoaako?