Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mitä mieltä olette mopon virittämisestä?

Aloittaja Partanen, 09.07.07 - klo:11:45

« edellinen - seuraava »

kekra

Ei taida olla edes nuo 125cc skootterit hääppöisiä nousemaan mäkiä. Hikisesti voi pitää matkavauhtina 80km/h mutta kyllä nekin käsittääkseni hyytyvät jyrkkiin mäkiin. Tehonpuutetta niissäkin..

Coastside

Nuorena tuli ajeltua 80 cc vehkeillä. Ei ne miltään raketeilta tuntuneet, mutta ajettavuus mopoon verraten oli hyvä. Kilojakin oli itsellä tosin vähemmän.
Nyky-skodet vastaa niitä monessa mielessä. Liikennerytmi on tosin koventunut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

|mbk nitro|

mun oma skodu on viritetty. ja mun mielestä se pitäis jopa laillistaa  :) mut tää on vaan mun mielipide... ja mun skodun jarrut pysäyttää ihan kevyesti vielä satasen vauhdista.

openflow

Suomessa on mopon viilamisessa hyvät perinteet ~60-luvulta asti. Viilattuja pappa tuntureita löytyy kymmeniä tuhansia. Nyky nuoriso on valittettavasti kadottanut viilamisen jalon taidon. Ennen vanhaan virittämistä oli kun itse teki jotain, tämänpäivän viilaminen on kaupasta haettujen valmiidein osien kasaamista.

Mikäs on sen mukavampaa kun kalastaa itse tekemillä uistimilla. Saamaa voisi sanoa mopon viilamisestakin.

Samppa

ja muistan myös ne lukuisat kieroon viilatut kannet ja vinoon poratut kaasarit. Eivaiskaan, tekemällähän sitä oppii..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Muistan sellaisenkin kun toinen kolautti satakuutioisen koivukylkeen, niin toinen otti siitä moottorin ja runkoa sahaillen sovitti sen Solkkaan. Ajoi jopa sillä aikansa.
Senkin legentaarisen Lahtisen joka viilasi kannen käsin ja mopo kulki siihen saakka kun kampiakseli hajosi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ainö

Mun mielestä on tosi typerää virittää mopoa. Minkä takia 45 ei muka riittäis?
vespa lx 50 <3

karkulainen

Minun mielestä viritys ei ole mikään paha juttu, kun tekee sen kunnolla eikä sillain että mopon äänet kuuluu naapuripitäjään saakka vaan on suht. hiljainen ja jarrut kestää mopon nopeuden. Viritys on yllättävän suosittua, yli 77% nuorison mopoista on viritetty. Jotkut mopot esim pv:t ja muut vastaavat ovat tappopelejä, nykymopon jarrut ovat sen verran hyvät että ne pysäyttää vielä 100km/h vauhdeista helposti. Virityksestä kiinnijääminen ei varmasti ole hauska kokemus. Jos ajaa asiallisesti eivät poliisit välttämättä pysäytä. Olin hetki sitten ajelemassa ja perään liimautui siviilipoliisit skoda octavia RS:llä, ajoin rauhallisesti 50km/h mittarin mukaan eivätkä pysäyttäneet ;D

Se samainen skoda on käräyttänyt monta mopoilijaa mm. kaverini joka ajoi 72@40km/h, ja kun poliisit testasivat itse; tutkaan 62km/h poliisin alla, ei veroja vaan 102e sakkoa ja uudelleen katsastus sekä kortti pois 1.5kk :D
Myös ajotapa vaikuttaa paljon, jos ajaa koko ajan kuin wnb bomber, voi olla varma että jotain pahaa käy.
Provosoiva ajotapa on turhaa, sillä ei hyödy mitään. Toki kovaa ajaminen hiljaisella alueella on kivaa (syyllinen ;D).
Kaikki viritykset tehdään tietysti täysin omalla vastuulla. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jermu

ite viritin tietämättäni kun vaihdoin risan cdi-boksin ehjään ja siinähän ei sitten ollutkaan rajoitinta. noh minkäs teet kun muuta ei ollut tarjolla kyseiseen skootteriin.

FrozenCorpse

Just oli tästä eilen Poliisit-sarjassa. Nuoriso on kyllä niin uhmakasta ja sitten kun jäädään kiinni laittomasta virityksestä ni haukutaan poliisit lyttyy tai ajetaa karkuun. Enkä tajua tuota kilpien vääntelyäkään. Kas kun eivät irrota kokonaan, kun eivät halua näkyvän.  Ittee ei oo koskaa pysäytetty eikä puhallutettu.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

jermu

mitä oon ite seuraillu niin taitaa noi yksittäiset pysäyttelyt pääsääntöisesti kohdistua noihin enduro/krossi vehkeisiin joista aika useasta puuttuu vilkut, peilit, kilpi vinossa yms. ja sitten samalla selviää että on viritetty peli.

FrozenCorpse

Lainaus käyttäjältä: jermu - 17.02.09 - klo:18:23
mitä oon ite seuraillu niin taitaa noi yksittäiset pysäyttelyt pääsääntöisesti kohdistua noihin enduro/krossi vehkeisiin joista aika useasta puuttuu vilkut, peilit, kilpi vinossa yms. ja sitten samalla selviää että on viritetty peli.

Niihin varmaa enimmäkseen, mutta kyllä mä tiedän paljon normiskoba-virityksiäkin, jotka jääneet kiinni.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Pommi

Kyllä ainakin Järvenpään poliisit tietää, että nykyiset uus-endurot ja skootterit kulkee vakiona jo sen 55 km/h. Puhuinkin tästä asiasta MP-poliisin kanssa kun pitivät koulun edessä ratsiaa, ja hän sanoi, että on se ihan eri asia jos vm. '08 Derbi X-Race kulkee 55km/h, kuin jos esim. vm. '88 Honda Monkey kulkee 55 km/h. Lopuksi kysyin, että mitä siitä tulee jos esim. kiinalainen skootteri kulkee n. 60 km/h, niin siihen hän totesi vain, että:''Eihän ne kulje niin kovaa ees isommalla pytyllä.''  :D

kekra

Lainaus käyttäjältä: Pommi - 18.02.09 - klo:13:42
Lopuksi kysyin, että mitä siitä tulee jos esim. kiinalainen skootteri kulkee n. 60 km/h, niin siihen hän totesi vain, että:''Eihän ne kulje niin kovaa ees isommalla pytyllä.''  :D

Ihan oikeassa oli. Mullakin on 80cc pytty ja virinokka ja kulkee 58km/h myötätuuleen. Eikä ole koskaan Soliferit, Kymcot sun muut kinuskit ajaneet ohi joten turha edes yrittää väittää että jollain kulkisi yli 60km/h..

Pommi