Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

jwalk

en kyllä vieläkään ymmärrä, miten saatte hihnan luiston ongelmaksi mopoluokan kiinalaisissa???
Mulla ollu kaikenmaailman vireet, mitä vehkeeseen voi keksiä, löysää vp-jousta, kevyttä rullaa...Ikinä en ole huomannut hihnan luistoa ongelmaksi.
Vai onko hihnoissa hirmuisen suuria eroja? Itse olen suosinut Gatesin remmejä.

konenikkari

Taitaa huonommin toimia variaattori jos siehheen pihkaa ruiskauttaa.
Hihnan pitäisi aina toimia siinä luiston rajoilla.
Sen kait tulisi yhtaikaa pitää vetosuunnassa ja luistaa korkeussuunnassa.
Itsellä perä vuosi öljyä varikoteloon, ja hihna kävi kovasti tahmeaksi.
ja varin toiminta sekosi, ei sillä päässyt kauppareissua tekemään.
Koska oli viikonloppu, eikä hihnaa saanut misttää, kippasin varikoteloon kourallisen perunajauhoja.
Hetkenpäästä vari toimi normaalisti, kunnes sain uuden hihnan. ::)
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6642.msg118782#msg118782
Eikä se muuten se perunajauhotettukaan hihna luistanut  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Tomsko

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 31.05.18 - klo:12:49
en suosittele.hihnanhan on tarkoitus liikkua eikä se kyllä toimi oikein jos paikat on tahmeena.. ;D

Varikoppa oli tänään auki ja ajattelin kuitenkin kokeilla. Edelliseen verrattuna otti kierrokset noin 30km/h saakka äkäisemmin, mutta sitten taas vauhti tasaantui eikä puolikaasun jälkeen tapahdu mitään. Jyrkässä ylämäessä sitten kyllä jopa kiihtyi :) kun vauhti ensin laski ja kierrokset taas nousi.  Epäilen että mulla on siellä väärä hihna. Pitää koittaa etsiä alkuperäisillä mitoilla oleva. Tämä vaihdettu uusi hihna on orkkikseen verrattuna 0,5mm leveämpi (18mm), mikä tuskin vaikuttaa ratkaisevasti, mutta kulma on mielstäni eri kuin alkuperäisessä.

FlatLander

Semmoinen variaattorin säätö kysymys että kun paikaltaan lähtee ajamaan, niin kierrokset nousee hyvin sinne n. 7000 rpm mutta sitten "nyypähtää" kierrokset 6300 tienoille ja sieltä sitten nousevat vaikka maailman tappiin asti mutta jokseenkin hitaasti kylläkin. Vari setuppi: Naraku high speed V2 (etuvari), 8g liukurullat (virijavara), narakun remmi, vakio takavari. Setuppi muutoin 90cc+portattu kansi, viri ja varan A9 nokka. Mitenkä saisin nuo kierrokset pysymään lähdössä siellä n. 7000 rpm:ssä? Eli siis silleen ettei nuo kierrokset nyypähtäis tolleen. Kun mulla nyt sattuu olemaan tuo varinsäätö vähän (paljon) hakusessa....
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

jwalk

Ainakin sillä, että hommaat voimansiirtolevyn, eli "torque driverin", missä on suorat tappiurat. Esim. tuossa näyttäis olevan: http://www.gy6-motor.de/Performance-torque-driver-GY6-4-stroke-50cc-engine-139QMB-139QMA

pera8x

asentelin dr pulleyn virijavara kopiot tossa pari päivää takaperin ja ei voi muutakun kehua. huiput ei juurikaan muuksi muuttunut, kun tehoa ei ole sen enempää, kun ennenkään. edelleen kulkee alle sataa. mutta kiihtyvyys parani huomattavasti. nyt pitää täyskaasu kiihdytyksessä kierroksia huomattavasti korkeammalla, kun aikasemmin. mutta kun pääsee sinne matkavauhtiin, esim. n. 80km/h, niin kierrokset ei huuda ihan täysillä, kuten ennen. on kyllä ihan mainio keksintö! suosittelen muillekkin. jotenkin kierrokset tuntuu reagoivan nyt huomattavasti enemmän kaasun asentoon, kun aikasemmin. eli enemmän kaasua, niin enemmän kierroksia. ja matkavauhdissa pienemmällä kaasulla ei huuda punarajalla..

-Kassu-

En tiedä onko aiheesta ollut keskustelua, mutta onko hyötyä vakio skopaan laittaa pelkästään Malossin multivariaattoria?
Miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään?
Kyseessä Keeway f-act -10

otto

Alkaa pikkuhiljaa selviämään tämä variaattorin toimimattomuus josta kirjoittelin hiljattain. Ostin uuden Gatesin hihnan, ja skode toimi aivan loistavasti ensimmäiset 10km, mutta sen jälkeen hyytyi, ja sama vaiva palasi, eli kiihdyttäessä heittää suoraan isoimmalle vaihteelle, eikä ota yli 5000rpm. Avasin varinkopan ja arvatkaapa mitä? Tuuletin oli sulanut kiinni starttirattaaseen!

Siis kymmenen kilometrin ajon jälkeen! Eli jostain syystä variaattori käy todella kuumana, ja siksi vari ei pelaa niin kuin pitäisi.  En kyllä tajua miksi, kun aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia. Eikä tosin ole koskaan tuo tuuletinkaan aiemmin sulanut. Ostin VirijaVarasta kaksi noita tuulettimia, ja tuntuvat olevan jotain todella pehmeätä muovia. Onko täällä kukaan koskaan ostanut noita VirijaVarasta, ja onko sulanut?

Coastside

Miten takavarin kunto? Hihnan luistaminen selittäisi sulamisen. Näissä kuumenee vari paljon. Kannattaa pitää lohko puhtaana sisältä ja päältä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

otto

Takavareja löytyy useampiakin ja kaikki ovat kyllä aiemmin toimineet moitteetta. Eikä hihna luista, koska silloinhan kierrosten pitäisi nousta, eikä laskea. Mikäs on muuten muovin sulamispiste? Siitäkin voisi yrittää päätellä kuinka kuumana tuo vari oikein käy.

joni_k

kaikkea sitä näkeeki   ;D luulis ettei etuvari niinkään kuumenis vaan enemmän taka.

openflow

Lainaus käyttäjältä: otto - 24.06.18 - klo:11:02
Mikäs on muuten muovin sulamispiste? Siitäkin voisi yrittää päätellä kuinka kuumana tuo vari oikein käy.
Riippu muovista, mutta arvataan kiinanpropellin sulamispisteeksi 150-200 C.  Voidaan sanoa, että melkoisen lämpimänä on käynyt.

purgiaali

Aikoinaan minun solifer skootterissa takavarin jousi veltostui niin että ei tullut menosta mitään.

otto

Ei ota ratketakseen tämä variongelma. Kaksi uutta tuuletinta tosiaan ostin VirijaVarasta, ja molemmat hajosivat eka reissulla. Jälkimmäinen meni ihan säpäleiksi.

Jäykempää jousta olen tosiaan kokeillut takavarissa, kuten jo aiemmin mainitsin. Ei auttanut sekään. Onkohan noita tuulettimia muuten metallisia? Muovinen kun ei tunnu kestävän enää, jostain syystä. Eli varin täytyy käydä ainakin 150 asteisena, kun muovi sulaa. Hihna on tosin ihan hyvässä kunnossa edelleen? Luulisi senkin jo sulavan noissa lämpötiloissa.

konenikkari

Kaverilla sulas rullatkin kuppiin kevättalvella, sillä oli voiteluongelma.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.