Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua CPI

Aloittaja Petteri L, 08.04.09 - klo:20:46

« edellinen - seuraava »

voyager70

Meninpä eilen autotalliin käydäkseni ajelulla em. mopolla. Ovella vastaan tuli kauhea bensan haju.
Mopo ulos ja bensa näytti vuotava ilmanputsarista.
Purin sen pois heitin osat kuivumaan.
En löytänyt mistä se bensa sinne oli tullut ja ei vuotanutkaan enää mistään, en ainakaan huomannut.
Ajattelin sitten mopoa startata ilman putsaria. Startti sanoi vain naks. No, luulin että akkukin tyhjä. Mopo kun oli ollut ajamattomana useamman päivän ja vasta hiljan ostettu.
Latasin akun ja uusi yritys ja taas vain naks, välillä pyörähti huonosti, ikään kuin yhden kierroksen.
Startti irti ja tutkailua ja puhdistus. Ja irrallaan testasin että kunnossa on.
No, seuraavaksi koitin polkasemalla mopoa käyntiin.
Mitä hittoa, poljin jumissa. No painuuhan se mutta hitaasti painamalla niin kuin olis kauheat puristukset.
Seuraavaksi tuli mieleen tarkastaa tulppa. Tulppaa aukastaessa reijästä ryöpsähti bensaa.
Koitin nyt startata ilman tulppaa ja hyvin pyöri ja ryöpsytti tulpanreiästä bensaa ihan kunnolla.
Tulpan kuivaus ja takasin paikoilleen. Olin varma että nyt se edes pyörittäs sähköllä kunnolla.
Mutta ei, sama tilanne.
Sitten loppu pinna...
Ideoita viasta, vuotopaikasta...mitä tahansa. Ajattelin huomenna avata varin kopan ja tutkia poljinmekanismia yms.

Ja mopo siis toimivana ajettu talliin, vm. 2006 ja ajettu n.6000 km ja minä olen kohta nelikymppinen ukkeli joka koittaa epätoivoisesti korjata kohta 15-vuotiaan poikansa mopoa. :)
Toivottavasti saatte selvää tuosta kirjoituksesta... :)
Kymco Agility 2005
CPI GTR 2006
Mazda 626 farkku 1990
Chevy Astro 1990
Chrysler Grand Voyager 1998, 3.3+autom.
Näillä mennään...

Pyrres

Vaikuttaa että jotenkin olisi päätynyt bensat kaasariin ja sitäkautta koneeseen ja muodostaneet hydraulilukon. Ei kannata kauheasti kannata polkea/starttailla ennen syyn selviämistä. Voi meinaan äkkiä pistää kantta alakertaa uusiks. On kokemusta niin autoista kuin maansiirtokoneista tuosta että sylinteri täynnä nestettä lukitsee koneen ja väkisin startatessa hajottaa jotain. Alipaineella oletan GTR:nkin bensahanan toimivan ja siitä voisi ehkä lähteä liikenteeseen. Eli tuleeko bensaletkusta bensaa kun otat bensaletkun irti?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Samppa

Alipainepolttoainehana falskaa, samoin myös neulaventtiilli. Osien vaihto ja vehkeen kuivatus.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

yamaha

tietääko kukaan cpi kuski mistä saisin tuohon vanhaan cpi skootteriiin toiset edulliset vanteet ??? mc.scatterilla ois 40e kpl vähän hinnakas ::) tarvitsen 2kpl.ajattelin rullailla tuolla sitten talvella kun on leudompia päiviä.ettei tarvitsisi sitten vaihella taas keväällä sitten nastoja pois kun vaimo taas ajelisi sillä sitten kesällä,tosin vähän mutta kuitenkin

Pyrres

Yhden vanteen hinnalla saat renkaat päälle ja pois talveksi. Itse vaihdatin 6e/rengas vanteelta vanhat pois uudet tilalle. Ja itseasiassa muuten jos on tarvetta niin olisi halvalla ylimääräiset hyvät nastarenkaat jotka jäi itselle kun CPI meni vaihdossa.
Ajovälineet:

yamaha

tarvitsisin nastarenkaan taakse eteen ois kyllä jo!mutta riippuu paljonko pyydät molemmista vai myytkö pelkän takarenkaan ;D

Pyrres

Paree olla samaa kuviota molemmat. Ovat Maxxiksen ne mitä Moposportkin myy. Jos vaikka 50e pyytäisin parista. Kuitenkin pintaa käytännössä kuten uusissa ja nastoja ei puutu, toki nastat on hiukan taipuneet/kuluneet kun aslfalttiajoa on paljon ollut. Ovat siis molemmat 12" ja vakio Formulan/Popparin renkaan levyiset. Ei siis ota lokasuojiin tai muihin.
Ajovälineet:

ssamu--

Moro! Mulla on sellanen ongelma cpi popcornin (-03) kanssa, että takavariaattorin vetoakseli pyörii paikallaan, eikä ole jostain syystä yhteydessä takarenkaaseen. (skootteri ei liiku kaasuttaessa OLLENKAAN) Joten pitääkö avata vaihteisto, vai onko jotain muita vinkkejä mikä voisi olla vikana?

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: ssamu-- - 26.07.10 - klo:22:05
Moro! Mulla on sellanen ongelma cpi popcornin (-03) kanssa, että takavariaattorin vetoakseli pyörii paikallaan, eikä ole jostain syystä yhteydessä takarenkaaseen. (skootteri ei liiku kaasuttaessa) Joten pitääkö avata vaihteisto, vai onko jotain muita vinkkejä mikä voisi olla vikana?
Ottaako kytkin lainkaan kiinni kaasuttaessa?
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

ssamu--

Lainaus käyttäjältä: JaakkoFagerlund - 26.07.10 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: ssamu-- - 26.07.10 - klo:22:05
Moro! Mulla on sellanen ongelma cpi popcornin (-03) kanssa, että takavariaattorin vetoakseli pyörii paikallaan, eikä ole jostain syystä yhteydessä takarenkaaseen. (skootteri ei liiku kaasuttaessa) Joten pitääkö avata vaihteisto, vai onko jotain muita vinkkejä mikä voisi olla vikana?
Ottaako kytkin lainkaan kiinni kaasuttaessa?
Mulla ei oo tällähetkellä koko takavariaattori kiinni. Se akseli pyörii vaan tyhjää, vaikka mun käsittääkseni sitä pyörittäessä pitäis takapyöränkin pyöriä.

yamaha

hampaat menny jostain niistä kolmesta akselista! taikka jokin laakeri jolloin rattaat eivät kohtaa toisiaan.onko siiinä akselissa paljon väljää kun heilutat sitä?muuta vaihto ehtoa ei ole kuin rattaat rikki tai laakerit sökönä. paljonko ajettu?!muistathan jos avaat sen perän niin se sittten vaatii sen tiivisteen sinne väliin!muuten menee perä jumiin koska välys on aika tarkka täsä,kokemusta on.

ssamu--

Vähä aikaa sit vaihoin just sen akselin laakerin mikä tulee takavariaattoriin kiinni. Täytyy ilmeisesti avata vaihteisto ja kattoo sitte miltä näyttää.

yamaha

koppaan vai perään vaihdoit? silloin kun vaihdoit sen laakerin sinne jos perään?niin laitoithan sen toisio akselin laakerin lukko levyn takaisin joka on 2 ruuvilla kiinni lohkossa?

jonik

Mulla on Motot.netin puolella mm. vanteita näihin myynnissä http://www.motot.net/talli/kayttaja/37820
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

ssamu--

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 26.07.10 - klo:23:04
koppaan vai perään vaihdoit? silloin kun vaihdoit sen laakerin sinne jos perään?niin laitoithan sen toisio akselin laakerin lukko levyn takaisin joka on 2 ruuvilla kiinni lohkossa?

laitoin kyllä