Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talvirengaskokemuksia ja arvostelua

Aloittaja Coastside, 20.01.09 - klo:15:17

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kesäkumeista voi äänestää lompakolla mutta tuskin talvirenkaista. Paras on se viisain valinta. Kun ajaa talvet on kesällä aika sama millaiset renkaat ovat kunhan ne ovat kunnossa ja paineet oikeat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

:D

http://www.ajbike.fi/product_info.php?cPath=921_1084_1090_1454&products_id=96249

130/60-13 SAVA MC32 M+S LIIMATTU RALLINASTA
149,95EUR

HUOMIOI, ETTÄ TÄSSÄ RENKAASSA SEKÄ LAMELLIT ETTÄ REILUN KOKOISET NASTAT.
KILPAILEVISSA RENKAISSA NÄITÄ MOLEMPIA EI LÖYDY SAMASTA RENKAASTA.
LISÄKSI TÄMÄN RENKAAN NASTAT LIIMATTU JA ULKONEMA 2,5-3mm
ALKUPERÄINEN KÄYTTÖTARKOITUS AUTOKOULUJEN AJO-OPETUS

Saksasta saisi Schwalbeja reilu 50e/kpl + postit. Mistähän noita "rallinastoja" saa?? Mitähän Schwalbejen nastoitus tollasilla tulisi kustantamaan. Varmaan aika ikävät kyllä ajaa kuivalla asfaltilla tollasilla nastaulkonemilla mutta pito jäällä omaa luokkaansa. Tossa Sawassa on lisäksi nastoja renkaan keskiosassa mitä Schwalben icemanissa ei ole. Ehkä harkinnan arvoinen seikka sekin???

Sampuli

Mulla oli viime talvena MC32 alla, hyvin piti ainakin mun ajotavalla (Jalatmaassa hiljaa kanttaamatta). Nyt mulla on taas jo Savat alla ja lunta odotellessa. Ei kyllä oo yhtään ikävä.
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

Coastside

Semmoisia terkkuja AJBikelle jotta schwalbe iceman renkaassa on lamelleja ja nastat niin ettei voi lisätä itse nastoja kuin tunkemalla entisten viereen. Sen etu on vielä selvät olakkeet jotka estävät lumessa sivuluisuja jotka ovat muuten hyvin todennäköisiä.

kani

Schwalbe Icemanit tuli tänään. Täytyy hakea tallilta Solifer 50R:n vanteet, käydä purkumopossa asennuttamassa vanteille ja sitten on kesä ja talvinakit Titaniin  :).

juza

Saa ne itekkin vaihettuu. Voin auttaa.
Mulla on ollu täysin samanlaiset kumit, oli kyllä hyvät. Helpompi n eoli laittaa vanteelle kun kesäkumi ottaa pois.

Coastside

Ainakin 10" schwalbe kiinalaisella vanteelle on äärikova asentaa. Sen on sanoneet ammattiasentajatkin. Hankin 5 mm pienemmät vanteet seuraavaa asennusta varten sen vuoksi.

kani

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 14.09.13 - klo:22:09
Schwalbet voittaa jos ne on suomessa nastotettu ja kuusrivisellä jaolla, nuo on neljään riviin nastotetut ja sellaset on Bellan talvikengät..
En ole lipannu noilla kertaakaan...

En oo tollasia Schwalbeja nähny missään missä olis kuusrivinen jako. Edes niissä liikkeissä mitkä on sanoneet että on suomessa nastoitettu. Omatkin on nelirivisellä jaolla. Liukkaita odotellessa :)

megaman

Käytin tänään mopoa ja "räppäsin" tossa kotikadulla, jossa olosuhteet +1c ja lunta ja sohjoa pari senttiä. En olis uskonut, että katusliksit pitää noinkin hyvin.  :o
Toki pidon sai leikkimällä hukattua, mutta eipä olisi toisaalta tuottanut ongelmia lähteä pidemmälle ja päätiethän on sulia kokonaan.

Mutta leikki loppu ja mopo meni talviteloille... :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

konenikkari

Sopivasti, pieni paine ja nastojen lukumäärä renkaan reunoilla taitaa pidon ratkaista.
Nasta on aina ns. moraalinen tuki, ei ne kesää tee.
Tärkeänä pidän aina liukkauden alkaessa, sopivaa "lipsuttelua" sopivassa paikassa,
jottei sitten liukkauden tullessa........ "liukkaus yllätti mopoilijan"
Ja jo nyt syksyn alkaessa on syytä olettaa, jos esim. vaahteranlehtiä on polulla, saattaa olla liukasta.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Äärikelillä on aivan sama onko kesärengas tai paras talvirengas nastoilla. Pitoa on juuri se millä se ei jää paikalleen sutimaan, johon nastat hivenen vaikuttavat. Silloin mennään taidolla, ei tekniikalla. Onneksi tuollaiseen keliin törmää pari kertaa kaudessa. Joskus olen saavuttanut autojonon tuolla kelillä.

Testierkki

Oiskohan kenelläkään tietoa mistä löytyisi 2.25 - 16" :t talvinakit. Googlea olen käyttänyt mutta alkaa epätoivoiselta näyttämään.

Nyt alkaa pikkuhiljaa kelpaamaan isommalla nappulallakin olevat kunhan jostain löytyisi viellä sopivia nastojakin. sen verran kaponen vanne voguessa että nyt pelottaa että talviajot jaa väliin.

Coastside

Testierkki

Mietittiin tota kokoa ihan rengas asentajien kanssa mutta sanoivat etteivät suosittele. sen verran kapee vanne

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Testierkki - 05.11.14 - klo:18:16
Mietittiin tota kokoa ihan rengas asentajien kanssa mutta sanoivat etteivät suosittele. sen verran kapee vanne

Mikä siinä on vanteen leveys ?  Ne kattelee niitä taulukoita.. niistä on mp-valmistajatkin poikenneet joskus niin paljon että ei meinaa katsastusmiehen tajunta riittää.  (muistaakseni 2,75 vanne ja 120 rengas, ja toimii ihan ok tubelessinakin)
Soita tonne ja tiedustele haluamaasi nastarengasta.

Saminpienkone
p.0401835100
Ratamotie 46
90800 oulu
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250