Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ilmanputsarin kuri

Aloittaja Uikukka, 16.06.14 - klo:13:14

« edellinen - seuraava »

Uikukka

Siellä putkessa on kymcossa se kuri joka on painettu kasaan

Auttaako sen poistaminen mitään vai kannattaako esim irrottaa se painettu kumi ja pistää päälle kutiste sukkaa?

Onko kellään tietoa asiasta?

EDIT:

Äsken availin ilman putsaria. Kyllä se kuristaa lähemmäs 3 osan
Harmi kun en osaa liittää kuvaa tähän..

-Zone-

Tarkoitat luultavimmin putsarikotelon imuäänenvaimenninta. Se ei ole varsinaisesti kuristin, vaikka ehkä siltä tuntuukin. Yleensä imuäänenvaimennin on putsarikotelon sisälle sojottava supistuva putki. Käyttötarkoitus on kuten nimikin sanoo vaimentaa imuääniä.

Uikukka

En tiedä mutta kumisessa putkessa joka menee putsarilta kaasarille ja toisinpäin, ikään kuin lytätty putki kasaan pieneltä matkalta ja sitä ainakin mainitaan kuristukseksi monella sivulla

Ongelmaksi jäi kun ei ollut sopivaa kutistesukka muovia

Samalla katsoin niin oli muuten ilman putsari aika musta
Vaihdoin varaosa kymcosta puhtaamman. Mutta pitää kyllä ostaa uusi

-Zone-

Joo, ei ole imuäänenvaimennin jos se on putsarin ja kaasarin välissä. Imuäänenvaimennin on toisella puolella suodatinta.

Uikukka

Jep. Äsken palasin yö ajelulta kaverini kanssa ja meno oli ihan kiitettävää.
Yksi päällä skoba on hyvin pirteä, vaikka vielä se kuri onkin jäljellä. Vaatiskohan vielä isompaa suutinta kuin 95?
Suoritin tankkauksen ja mittari näytti silloin 5760km. Katsotaas paljon pääsee tankillisella

Olen risteyksiin tultaessa pyrkinyt välttämään moottori jarrutusta. Säästääkö tuo paljon konetta?

unternehmer

Niin, minullekin jäi nyt epäselväksi ( täällä tuntuu olevan yleinen tapa, ettei vastata itse kysymykseen, vaan kaikkea muuta höpinää ) että onko siitä ilmanputsarin kurin poistosta nyt mitään hyötyä vai ei? Ja Kymco Super 8 nelarissa ei ainakaan siellä kotelon sisällä ole yhtään mitään putken pätkää joten sen kuristimen täytyy olla se putki joka lähtee putsarilta kaasarille, siihen kaipaisin myös neuvoja että miten ihmeessä siitä kuristin poistetaan ja mikä se kuristin kohta siinä on? Isompi pääsuutin pitää ilmanmuuta vaihtaa samalla myös koska enemmän ilmaa niin se tarvitsee myös täten enemmän bensaa. Ja ko. kymcossa taitaapi olla aivan liian pieni pääsuutin ihan jo vakiona, joten sen vaihtaminen isompiin toisi ehkä (?) lisää tehoa vaikka ei mitään kuria ottaisikaan pois ilmanputsarista, eikö?

tommi

Jos siellä putsarin sisällä ei ole tuota kuvan mukaista "kuria" niin ei siellä pitäisi muuallakaan olla mitään joka kuristaisi ilmanottoa. Ei ainakaan kiinalaisissa ole, joten tuskin Kymcossakaan. Mulla oli tuo kyseinen osa vielä kiritty ruuvilla lähes umpeen, joten se oli ihan oikeasti kuri, koska se ei juurikaan päästänyt ilmaa läpi. Monissa kinkeissä ei ole ruuvattu tuota päätä umpeen, joten sen poistaminen ei vaikuta mitään tehoihin.

Uikukka

Se kymcon kuristus on putken puoli välissä ja huomaa kyllä kohdan kun katsot putkea niin on sileä kohta ja katsot sisälle vaikka taskulampulla huomaat kohdan.
Siis ikään kuin lytätty kasaan!

Ajoin 95 suuttimen kanssa tankillisella 135km

Heti kun löydän sopivaa kutistesukkaa niin saa kuristus kyytiä ja samalla katalysaattorin voisi ottaa pois putkesta

unternehmer

Ok. Tuollainen siellä saattaa olla, en ole vielä uudestaan katsonut. Siis jossain siinä kohti mistä se lähtee kaasarille, muuten siellä kopan alla ei ole mitään muuta kuin itse suodatin, siitä olen varma. Eikö 95 suutin ole aika iso, jos vakio on 80, vai onko? Itse ajattelin jotain 82 kokoista pääsuutinta mikäli otan kurin pois putsarista, ja ehkä jopa muutenkin se voisi olla sopiva, koska näihin on suomeen tuotaessa pistetty tarkoituksella liian pieni suutin, ikään kuin juuri kuristimeksi.

Uikukka

Kyllä se 95 suutin on ihan hyvä

Osaako kukaan sanoo miksi moottori jarrutuksessa kone sirisee vinkuen?

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Uikukka - 22.06.14 - klo:16:04
Ajoin 95 suuttimen kanssa tankillisella 135km

Eli 3,7 litraa 100km, jos nelitahti kyseessä, käy varmaankin aika rikkaalla.
Itsellä menee alle 3 litraa 100km kaasu pohjassa max. reilu 60km/h
45km/h nopeudella alle 2,5 litraa.
Kaasari 18mm, ei ole ollut kuristuksia imupuolella.
Suutin 85.
Tulppa voi olla aika musta mopottimessasi?

latromster

Mulla meni vakiolla jotain 2 tai alle.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

Uikukka

Ei se tulppa kamalan musta ole.

Mutta osaako kukaan vastata kysymykseen että miksi moponi kymco super 8 4t
Ikään kuin vinkuu ja surisee moottori jarrutuksessa
Aikaisemmin vain vinkui nyt tullut hiova/suriseva ääni messiin

Ei kai se siitä kun ajoin hidasteeseen yllättäen ja tärähti hiukan.. Kait se nyt tuon kestää

helkama sc-r

2,45 l/100km oli välillä kaasu pohjassa ja ehkä puolet osakaasulla ajelua, rajoittimen johto kiinni kulutus voisi olla alle 2 litraa.
Rikas seos pudottaa tehoja huomattavasti, pienempää suutinta kannattaisi kokeilla, varsinkin jos tulppa on tumma.
Vinkuminen johtuu hihnan luistamisesta ehkä, surina saattaa kuulua resonoivasta, löysällä olevasta osasta esimerkiksi.

Uikukka

Niin no olen aina yhdistänyt vinkumisen nelariin.. Mutta kun surina ei tule aina tai varsinkaan lämmittämisen jälkeen
Mietin voisko mäntä rohista.. Mutta johan se varmaan kiinni leikkaisi
Aina ((rohina)) ja vinkuna tulee moottori jarrutuksessa, ei koskaan muulloin.
Mitä suutinta suosittelette?
Veikkaan että käy rikkaalla kun joskus lämpimänä sammuu ja ei jaksa mennä 2 päällä hartusvuoren ylämäkeen kuin  25-30km/h eli puutumista havaittavissa. Paikaltaan mäkeen ei kiihdy kuin n. 40 km/h 1 - päällä
Kun saa vauhtia niin menee se sitten loivaan ylä mäkeen 1 päällä 55km/h
On kuitenkin 5.5g rullat ja kureja poissa että luulisi jaksaa menevän

Sen vaihdan ja samoin holkin. Katsotaan miten auttaa