Mikä avokypärä mahtuu Vespan (300c) penkin alle?

Aloittaja vmmattil, 14.04.14 - klo:21:53

« edellinen - seuraava »

vmmattil

Mitkä kypärät menee kokemuksenne mukaan Vespan penkin alle?

Muistanko oikein, että jossain uusissa Vespoissa on jokin kiinnityssysteemi kypärälle, silleen että se roikkuu penkin vieressä lukossa? En löydä omasta 300cc Vespasta tällaista.

Mulla on siis avokypärä hakusessa, mistähän kandeis ostaa? Esim. tällainen http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avokyparat/grex-dj1/grex-dj1-city-kinetic-106-avokypara-mattamusta/ En viitti tuolta netistä ostaa, kun en ole varma sopiiko M vai L.

Kiitos kaikista avokypärän hankkimisvinkeistä!

PappaSkootteri

Penkin etureunassa olevan saranan sivuilla on sellaset "koukut" joihin voi kypärän ripustaa lukostaan ja kun laitat penkin alas niin kypärä jää siihen lukittuna...
Kaikissa kyprärissä vain ei ole sellaista lukkoa mikä siihen sopii eli tapauskohtaisesti sopii
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

vmmattil

Okei kiitos, pitääpä tarkistaa uusiksi löytyykö koukut

Partanen

Isossa Vespassa on semmoiset pystyssä olevat muoviset tapit, joihin kypärän kiinnitysremmissä mahdollisesti oleva metallinen lenkki laitetaan. Siihen tappiin ripustettuna eli lukittuna olen kypärän jättänyt kahvituokion ajaksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

GTS300SS

Juu ja ainakin itsellä kypärän remmi jää kyllä aika pinkeäksi, kun laittaa niiden satulan saranan seutuvilla olevien nystyröiden väliin sen kiinni.
Mutta onnistuu siis kyllä tarvittaessa noinkin.

Mulla itsellä on Vespan Granturismo -avokypärä ja se ei ainakaan sinne satulan alle mahdu. Yksi konsti, mitä välillä itse käytän, on pitää
mukana pientä riippulukkoa ja laittaa sitten sillä kypärä siitä soljen metallirenksusta kiinni vaikka tuulilasin  kiinnikkeisiin. Ja tietty takaboxi
on omiaan kypärän jemmaamiseen.  :)

vmmattil

Kiitos vinkeistä! Haluaisin jättää takapoksin välillä himaan. Toi pieni lukko on hyvä idea.

PappaSkootteri

Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

vmmattil

Nappulat löytyi, hyvin toimii lainakypärän kanssa (Vespa Grantourismo)

pugt200

Täältä näät vähän noita turva-asioita.

http://liikenneturva.mobie.fi/tyokalupakki/moottoripyorailijan-ja-mopoilijan-kypara/

Kuitumateriaaleja käytetään kalliimmissa kypärissä ja niitä pidetään kestävämpinä. Avokypärän turvallisuus ei kyllä kauheasti materiaalilla parane.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 16.04.14 - klo:07:19
Täältä näät vähän noita turva-asioita.

http://liikenneturva.mobie.fi/tyokalupakki/moottoripyorailijan-ja-mopoilijan-kypara/

Kuitumateriaaleja käytetään kalliimmissa kypärissä ja niitä pidetään kestävämpinä. Avokypärän turvallisuus ei kyllä kauheasti materiaalilla parane.

Avokypärässä on kaatumistapauksissa leuan murtuminen mahdollista, vaikka onkin miellyttävämpi pitää. Itse ostin avattavan umpikypärän avokypärän tilalle. Hieman se alkuun ahdisti poskia, vaan pian siihen tottuu. Jos ei aloittaja ole vielä kerennyt kypärää ostamaan, kehottaisin harkitsemaan umpikypärää ihan oman itsesi takia.

oskuk

ja kaksipyöräisen vaihtoa autoon. Jos turvallisuus yhtään kinnostaa.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 16.04.14 - klo:22:41
ja kaksipyöräisen vaihtoa autoon. Jos turvallisuus yhtään kinnostaa.

Ei sentään. Itse pidän siitä, että ajovarusteet pitää olla kunnossa, näistä en tingi. Olen nuorena sällinä ajanut Jawa 350:llä pahan mällin, eikä ollut kypärää, ei ollut pakko sitä silloin pitää (v.1966). Niinpä jos pitää valita varusteita, valitsen sopivimmat ja turvallisimmat. Ajopuku myös sellainen, ,ettei tarvitse pienen sateen sattuessa jäädä sadetta pitämään sillan alle, vaan matka jatkuu.

oskuk

Näinpä. Autossa pysyisi lämpimänä ja kuivanakin, se lisäksi että hengissä. Se, onko raadolla leukaa vai ei, ehkä omaisille tärkeä juttu? ;-)

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 16.04.14 - klo:23:11
Näinpä. Autossa pysyisi lämpimänä ja kuivanakin, se lisäksi että hengissä. Se, onko raadolla leukaa vai ei, ehkä omaisille tärkeä juttu? ;-)

On sulla jutut?