Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ilmanpuhdistimista yleensä

Aloittaja BBB, 10.04.09 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

tommi

Ihan sama putsari täälläkin on. Vakiokannella tuntui mullakin ettei virtaus riitä tolla putsarilla mutta isovenakannella se tosiaan riittää, turhankin hyvin. Ilmeisesti ne virtaukset ei vaan matsaa vakiokannen kanssa. En nyt muutakaan selitystä keksi. Samantyyppinen putsarihan on 125cc kinuskeissakin vakiona ja hyvin pelittää.

-Zone-

Joo,.. Liittynee varmaankin ton pienemmän kanavan suurempaan virtausnopeuteen, kun läpäisykyky loppuu pikkuvenakannella.

openflow

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 27.06.11 - klo:11:38
Mä en ole koskaan ymmärtänyt seossohteen säätämistä ilmansaannin rajoittamisella. Sehän tarkoittaa aina koneen rajoittamista...
No on se ainankin testamisessa ihan käyttökelpoinen tapa, etenkin jos ei yhtään tiedä mihin suuntaan sitä kaasutinta pitää säätää. Miksi ei pika asennettavaa kuristinta voisi käyttää myös "säätösuuttimena" esim kylmälle kelille.

-Zone-

Testaamisessa se menee ihan ja kylmäkäynnistyksen apuna. Jos joku niin seossäädön tehdä haluaa, niin ihan vapaasti. Mä en vain oikein ymmärrä homman järkevyyttä jos tarkoitus on moottoria virittää ja kuitenkin samalla ilmansaantia rajoittaa.

tommi

Joo, isommalla suuttimella varmaan vois pitää sitä putkensuuta avoimena. Nyt se saa liikaa ilmaa suhteessa bensaan. Tai sitten toi 19mm kaasari on liian pieni, laittoi siihen minkä suuttimen tahansa. Nyt on #92. Se isovenakauppias sanoi kyllä että #92 on ihannekoko isovenakannen ja 19mm kaasarin kanssa. Siis 82cc pytyllä.

24mm kaasari saattais olla hyvä valinta tässä kohtaa. Siinä on vakiona #105 suutin. Mutta kun ei ole ilmanputsaria sille niin on jäänyt kokeilematta. 125cc kiinalaisissahan on vakiona 24mm kaasari mutta niissä on selvästi suuremmat venat, pakovena on 21.5mm ja imuvena 24mm. Tässä mun kannessa on 17,5mm ja 21.5mm. Luulisi kyllä että 19mm kaasarilla saa vielä täydet tehot tästä mun kannesta. 125 kuutioiselle ei varmaan enää riitä 19mm kaasari.

kani

Lisää soppaa vaan  ;D. On teillä kyl mopot :)

Juhana N

Lainaus käyttäjältä: Vili - 10.04.09 - klo:14:20
Minä ruiskutin vaahtomuoviin tavallista CRC:tä. Hyvin on toiminu.

CRC kuivuu, eikä näinollen suojaa enää mitään. Kokeilepa ruiskuttaa CRC:tä jollekin pinnalle ja katso seuraavana päivänä: simsalabim: se on haihtunut.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sillikai

Pesin ja öljysin Kymco Super 8 2-t ilmansuodattimen viikonloppuna. Tänään töihin ja huomattava ero viime viikkoon. Kiihtyi paremmin ja jaksoi vetää mäet paremmin. Edellisestä puhdistuksesta 2500 km, eli pitänee lyhentää hultoväliä tältä osin. Mietin että jos hommais toisen suodattimen, niin aina olis puhdas suodatin valmiina vois vaihtaa vaikka 1000 km välein, eikä tarvis odotella suodattimen kuivumista. Mainittakoon että Kymcon käyttäjän opas ohjeistaa öljyämään suodattimen vaihteistoöljyllä.

konenikkari

Tänä kesänä on ilmeisesti tavallista enemmän ollut ilmassa pölyä.
Vaikka ei ajeliskaan sorateitä on ilmassa ilmeisesti ollut tavallista enemmän noita itiöitä,siittiöitä tai heittiöitä ::)
Elikkäs erilaisia siitepölyjä jotka tukkivat hyvänkin suodattimen tehokkaasti, on ollut erityisen runsaasti.
Vaihteistoöljyä saatetaan suositella bensiinillä laimennettuna?
Raakana vaihteistoöljy saattaa toimia hyvinkin tehokkaana ilman puhdistimena, moottori ei saa ilmaa eikä epäpuhtauksia :o
Samalla periaatteella kuin metallikuorinen tulpan hattu on tehokas häiriön poistaja ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.08.13 - klo:18:14
Samalla periaatteella kuin metallikuorinen tulpan hattu on tehokas häiriön poistaja ::)

Joo,se poistaa moottorista sen oudon häiriön.....Käyntihäiriön.  8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Voi tsii´s sun kanssas A_sentaja  ;)
Kuinkahan moni lukija ymmärtää näitä meidän "sisäpiirin" vitsejä ::) asentajien kesken ?
Vaahtomuovi suodatin kannattaa kaupunki olosuhteissa puhaltaa ilmalla ja pestä 2T bensalla.
Varmuuden maksimoimiseksi kannattaa ulkosivut hoidella vahvasti vaseliinillä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Samppa

Öljysin viikonloppuna Loven uuden suodattimen ja tällä kertaa ihan oikealla suodatinöljyllä. Tuntuu olevan todella tarttuvaa / tahmeaa tavaraa, verrattuna yleensä käyttämääni 50/50 seokseen bensaa ja 2-tahtiöljyä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.