Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

pojan roxi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.05.13 - klo:18:07
Tankin pohjassa oleva mötikkä on alipainehana.
Kun ja jos moottori synnyttää alipainetta, alempaan letkuun, ylempi avautuu tankkiin ja polttoaine virtaa vapaasti kaasuttimeen.
Toimintaa voi testata, pistämällä letkunpätkän alempaan ja siitä kun imee pitäisi pollttoaineen virrata ylemmästä letkusta, vapaasti.

No niimpä tietysti.. Helekatti turhaa tyhjäsin tankin..  >:( Nim.merk. suu täynnä bensaa..
täytyy tuota vikaa ettiä kaasuttimen suunnalta sitten vissiin..  Roxi kiihtyy huonosti ja kun juuri on pääsemässä vauhtiin, niin booaa ja yleensä sammuu. Kun käynnistää uudestaan niin käypi hyvin tyhjäkäyntiä, mutta ei taas kestä kiihdyttää.. puhalsin paineilmalla kaasarin bensaletkun reijästä varovasti painetta ja kaasarin sivusta lensi bensaa, onko se jokin huohotin pilli tms.. ei siinä mitään letkua ole kyllä kiinni.
Kiitos muuten nopeasta vastauksestasi. :)

konenikkari

Niin siis siitä alemmasta imemällä ei saa tulla bensaa suuhun tippaakaan.
Jos tulee on alipainehanan kalvo puhki.
Ja kalvon rikki ollessa myös moottoriin menee bensaa liiaksi.
PS.Onko kaasutin ja ilmansuodatin varustus alkuperäinen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pojan roxi

Hyvä hyvä.. nyt toimii, lie ollut tankissa ns. pönikkä tankkauksien pohjamutia.. Nyt toimiii melkein kuin uusi, vielä jäi sellainen ominaisuus, että hiukan laiskasti kiihtyy ja yht äkkiä kiihtyykin todella rivakasti  ??? .. Kulkee navin mukaan miun alla (91kg) 56 km/h, lienee ihan tarpeeksi 51 kiloiselle pojalle :)
Kiitos helpistä!

make12

Paljonkos etuiskarien öljytilavuus on ku ei meinaa mistään saada tietoa?

ramba

Uudempiin 1,1dl.

Vanhempiin (1996-2006) Paiolin keulalla 75 cc / Kaifan 91 cc.

Öljyn viskositeetti 10W.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pojan roxi

No niin ilo oli liian aikasta sittenkin, roxi booaa kesken ajon ja kun laskee kaasua pois tulee vedot takaisin.. Ei tahdo kestää vauhtia..
BTW. Startilla ei kylmä käynnistys onnistu, kerran hörähtää ja kun yrittää varovasti kaasua niin sammuu.. tämän jälkeen ei startilla lähde. Reippaasti polkemalla yleensä lähtee, mutt hiki siin tulee  :'(.   Lämminkone, niin lähtee kuin hyvin startilla käyntiin.

Alkaa usko loppua, oletteko kaasaria vaihtaneet ja entäs tuo autom. ryyppy? Oisko parempaa ehdottaa, siis varma toimisempaa kaasaria esim.?

Kiitos

konenikkari

Saattaa olla tämä pojan mopon ropauskin kuntoilulaji ?
"PS.Onko kaasutin ja ilmansuodatin varustus alkuperäinen."
Miksi et vastannut.
Skotussanne on ns. alipaine hana.jos ei pisteessä"alipainehana" ole koko kierros tai moottorin toiminta alueella ole alipainetta.
Hana sulkeutuu.

EDIT:

Sopii hyvin kuvioon, käy hyvin tyhjäkäyntiä
kaasua avatessa katoaa alipaine ja hana sulkeutuu.
Kun taas kaasusta helpatessa, alpaine lisääntyy ja hanat aukeaaa. ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: make12 - 27.05.13 - klo:15:12
075 sanoo kirja ja atf käy eli hiukka vajaa desi.

ramba

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.05.13 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: make12 - 27.05.13 - klo:15:12
075 sanoo kirja ja atf käy eli hiukka vajaa desi.

Ihan kuin joku olisi jo vastannut ???

konenikkari

Moikka ramba kaikuuko siis täällä hi.

ramba

konenikkari

Tähän on siis aivan pakko vielä lisätä ohje.
Kokoa iskari, pistä jousi öljytilaan
öljyn pinta pitää olla 5-7.5 sm alle putken yläpinnan.
Ohje käy siis lähes kaikkiin iskareihin.

pojan roxi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.05.13 - klo:20:53
Saattaa olla tämä pojan mopon ropauskin kuntoilulaji ?
"PS.Onko kaasutin ja ilmansuodatin varustus alkuperäinen."
Miksi et vastannut.
Skotussanne on ns. alipaine hana.jos ei pisteessä"alipainehana" ole koko kierros tai moottorin toiminta alueella ole alipainetta.
Hana sulkeutuu.

EDIT:

Sopii hyvin kuvioon, käy hyvin tyhjäkäyntiä
kaasua avatessa katoaa alipaine ja hana sulkeutuu.
Kun taas kaasusta helpatessa, alpaine lisääntyy ja hanat aukeaaa. ;)

Sorry, alkuperäisiltä osilta nuo näyttää eli ei ole vapaavirt. suodatinta vaan tuollainen musta merkkarin muotoinen koppa tuossa putsarissa...:)

konenikkari

Alipainehana itsessään taitaa temppuilla,onneksi se ei ole kallis kapine ;)

konenikkari

Onko mitään tietoa kuinka monta kilometriä mäntä on nähnyt.