Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Itsellä mitattuja kilometrejä 26069, toimii, mutta en tiedä kuinka pitkään.
Tosin aina käytetty suh´t hyviä öljyjä ja ilmansuodatin on aina ollut puhdas ja voideltu.
Tänä kesänä tarkoitus noita vilaista ettei tuu kk. kurkkaamaan, kuka kaasuttaa ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Riippuu paljolti käyttäjästä,toiset saa jo 10.000km kohdilla laakerit poikimaan. Vanhemmissa roxeissa,tai ainakin omassani oli magneeton puolella ihme reikä,ihan tehtaalla tehty. Veti siitä kaiken hiekan ja paskan sisäänsä,seurauksella,että sen puolen petari poiki alle 15.000km. Korjattuani ko ongelman,ei ongelmia laakerien puolelta enää ollut. Konenikkarille, perheessämme pyöri pitkään derbin enskamopo,jolla ajettiin 39.000 ja rapiat,vain mäntää vaihtaen.mopo myytiin toimivana. Siinä olikin ensimmäisiä derbin moottoreita ja ne kesti samalla tavalla,kuin pv,n motti aikanaan... :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Juups matkaa tehdessä ei ole eduksi jos kokoajan on tuppi nurin
jo ihan pienikin esim 20% vajaa, täyskaasu, kuljettaa huomattavasti kauemmaksi ja lähes samaa nopeutta.
Kaksitahtisessa on tuon lisäksi eduksi jos kaasun asento vaihtelee.
Toistan itseäni mutta voiteluaineen ja ilmansuodattimen laatu ratkaisee.
Saattais tolla päästä vaikka 100tuhatta vaan ei viitti kokeilla, saattaa olla kallista kokeilua.
Tosin aivan kaikissa tapauksissa ei voi käyttäjää syyttää jos ei kestä.
Yleensä voi syyttää sitä virittelijää  8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

paloggi

mitenkähän kun tossa mun roxissa on käytetty neste oilin, biosynteettistä 2t öljyä. Itse käytin speedfightissa aina teboilin 2T mutta en mixiä. Kannataisko jatkaa ton neste oilin käyttöä?

paloggi

Ja täytyy tuo ilmanputsari puhdistaa tai jopa vaihtaa.

ramba

Ja männän vaihdossa kannattaa huomioida hyvä hygienia.. Monet kasaavat paskaisella pöydällä ja ties mitä hiekkaa ja paskaa menee kampikammioon laakereita tuhoamaan.

On tullut kaadettua kampikammioon aina yläkerran aukaistessa kaksi korkillista 2t öljyä lisävoitelemaan laakereita ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Samoin tippakannusta menee jokaväliin 2T öljyä.
Koska paappakin sanoi aikoinaan ettei kuiviltaan saa edes koettaa...maalata.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: paloggi - 05.04.13 - klo:16:25
mitenkähän kun tossa mun roxissa on käytetty neste oilin, biosynteettistä 2t öljyä. Itse käytin speedfightissa aina teboilin 2T mutta en mixiä. Kannataisko jatkaa ton neste oilin käyttöä?

Mix öljy ei kait ole tarkoitettukaan viskositeettinsäkään takia käytettäväksi tuoreöljyvoiteluaineena.
Vakimopossa normiolosuhteissa kaikkien voiteiden kyvyt riittää ja vielä vähän jää ylikin  ;D

paloggi

Elikkä pysyttelen tuossa Teboilin 2T superbikessä :) heh, teboililta 13,90€ 1l, tokmannilta 6,99€ 1l :)

paloggi

Paljonko aeroxin pitäis suurin piirtein kulkea kun on prikka pois, hukkaputki tukittu ja isompi suutin vaihdettu ?? Testasin GPS:ssään ja kulki 62km/h.

konenikkari

Sopivasti kulkee  ::), mikä vuosimalli?

paloggi

konenikkari

Saattapi olla rajoitettu cdi.
Ei ole tuota syytä paljon mikskään muuttaa jos tykkää paljon ajella.
Jokainen viisi lisää huippuun vähentää jäljellä olevia kilometrejä.
Eikä aivan tuotakaan kannata pitkiä matkoja ajella.

paloggi

Entisessä speedfight2 oli kans rajotinlevy pois ja hukkistukittu+ suutin vaihdettu. Sillä ajettiin ja paljon. Viime kesänä 5 kertaa 80km matka tuli ajettua yhtä soittoa :D Tietenkin vaihtelevalla kaasulla. Koulumatkaa on n.12km. Ja suht paljon tuolla aeroxilla ajelen. Eipä tuota vauhtia tarvii yhtään lisää :) Enkä täyttä nopeutta aja kokoajan..

konenikkari

Hyvä hyvä ::) niin meilläkin, ajellaan kohtuunopeutta ja paljon.
Noi jotkut kurit on ehkä vain tehtykin skotun käyttöiän lyhentämiseksi :-X
Paappakin sanoi jo aikoinaan "ikuisesti kestävän työn tekeminen tekee ikuisen nälän"  8)

paloggi

Jep. Hyvästi tuo pelaa ja aina ekalla käyntiin :) Eiköhän vielä tämän kesän pärjää tuolla ennen autokortin saantia :)