Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uudet bensat

Aloittaja konenikkari, 08.05.13 - klo:22:20

« edellinen - seuraava »

konenikkari

KEVÄT ja UUDET bensat ei suinkaan suju lisäämällä puolillaan olevaan tankkiin ihka uutta bensiiniä.
Bensiinitankki pitää valuttaa tyhjäksi.
Myös kaasutin pitää valuttaa tyhjäksi.
Mieluusti myös uutta bensiiniä on syytä valuttaa kaasuttimen läpi.
Mielelläni soisin että ylläpitäjät korjaisivat aloittamaani asiaa haluamaansa muotoon.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

ramba

Hyvin toimii päältä ajettavat ruohonleikkuritkin viimevuotisilla bensoilla. Kelkassakaan ei ole ikinä syksyllä ongelmaa vanhan bensan kanssa.

Oma mielipiteeni on että kun bensa menee 1 - 1½ vanhaksi niin alkaa jo vähän vaikuttamaan. Muuten en ole huomannut mitään eroa..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

"Aivan turhaan, siis aivan turhaan" laulun sanoin valittavat syksyllä mopoilleet, ettei mopo enää käynnisty samoilla bensoilla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: ramba - 08.05.13 - klo:22:55
Hyvin toimii päältä ajettavat ruohonleikkuritkin viimevuotisilla bensoilla. Kelkassakaan ei ole ikinä syksyllä ongelmaa vanhan bensan kanssa.

Oma mielipiteeni on että kun bensa menee 1 - 1½ vanhaksi niin alkaa jo vähän vaikuttamaan. Muuten en ole huomannut mitään eroa..
Noissa onkin pikkasen isommat koneet kuin mopoissa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Briggs&Strattonin moottorihan käy tiukan paikan tullen kirnupiimälläkin  8)

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.05.13 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: ramba - 08.05.13 - klo:22:55

Noissa onkin pikkasen isommat koneet kuin mopoissa..

Minä taas uskon että kaasuttimen materiaalit vaikuttaa siihen kuinka metalli-bensa-ilma-vesi kombinaatio reagoi ja kummosta sakkaa synnyttää..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

ramba

No sama se on mopoissakin.. Kaikki mopot mitä on ollut on lähtenyt aina vanhoilla bensoilla käyntiin.. Eikä huomaa mitään eroa..

Ei se niin nopeasti pilalle mene ::)

purgiaali

Sopivissa olosuhtessa bensa kait haihtuu ? ja jäljelle jää mitä lie.
Ei tämäkään kiinanihme kai vuotta ollut seissyt kun oli jo kaikki suuttimet totaaalisen tukossa.

20110827_007.jpg by purgiaali, on Flickr

ramba

Sama se on meidän moottori ja raivaussahoissakin.. Aina ne talven jälkeen tai jotkut vuodenkin käyttämättömyyden jälkeen lähtee parista nykäyksestä käyntiin..

Eikä aina tule valmista pienkonebensaakaan laitettua tankkiin vaan seosbensaa. Tuo pienkonebensahan kyllä kestää useammankin vuoden menettämättä laatuaan.. Vanhan terhin 3hp:n perämoottorin herättelin viimekesänä tallista 15 vuoden tauon jälkeen ::) ;D

Jonttula

Itse venytin syksyä aika pitkään ja 125 skootterini jäi talliin vasta marraskuussa. N. 4kk vanhaa oli tankkiin jäänet bensat ja heti starttasi kun uuden akun ostin. En huomannut eroja käynnissä verraten uuteen bensaan. 4kk tuskin on vielä kovninkaan paljon.. ?

ramba

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 09.05.13 - klo:00:15
Sopivissa olosuhtessa bensa kait haihtuu ? ja jäljelle jää mitä lie.
Ei tämäkään kiinanihme kai vuotta ollut seissyt kun oli jo kaikki suuttimet totaaalisen tukossa.

20110827_007.jpg by purgiaali, on Flickr

Mitä ryssäbensaa olet tankkiin pistänyt :o

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ramba - 09.05.13 - klo:00:12
No sama se on mopoissakin.. Kaikki mopot mitä on ollut on lähtenyt aina vanhoilla bensoilla käyntiin.. Eikä huomaa mitään eroa..

Ei se niin nopeasti pilalle mene ::)
Uskomuksia on niin monia, jotkut uskoo joulupukkiin ja jotkut pääsisäispupuun.

Itse olen tienannut muutama sata euroa tänä keväänä, ihan vain vaihtamalla pienkoneisiin tuoretta polttoainetta.  ;)

Toiset koneet lähtee huonoimmilla polttoaineilla käyntiin, kuin toiset. ::)

ramba

Hyvä ettei ole sattunut eteen niitä huonosti lähteviä..

pekpel

Itekin avustanut jo kolme skopaa bensanvaihdoilla ja kaasarin putsauksilla käyntiin ja kesän menoihin valmiiksi..
Ramballa taitaa olla kaikki paremmin kuin meillä muilla, kaikki toimii jos ei korjaa ja se mikä hajoo on omaa syytä ?  :)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Paikallisen pienkonekorjaamon pihalla kokeilimme joskus noita vanhentuneita bensoja saada syttymään astiassa. Vain yksi testiastia onnistuttiin saamaan syttymään, mutta sekin vaati useamman tulitikun. Ne oli siis bensoja leikkureista ja sahoista jotka keväällä oli tuotu sinne "korjaukseen" ja kyse oli siis tosiaan bensiinistä joka normaalisti kyllä syttyy herkästi. Bensiinin säilyvyydessä tuntuu olevan hitosti eroja, kun joissain ei ole mitään ongelmaa useamman vuoden seisottamisenkaan jälkeen. Onkohan jotkut erät valmistettu jotenkin eritavoin yms.. ?