Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 keskustelua

Aloittaja hienoskootteri, 30.06.12 - klo:16:46

« edellinen - seuraava »

Titan T2

Mun skootterista lähtee huomenna varin prikka pois, samoinkuin ne kaksi ylinmääräistä putken pätkää pakoputken alkukäyrästä, jännityksestä jäykkänä odotan mitä tuleman pitää, piru ko ois kevyemmät rullat niin ne ois voinut siinä samalla pistää paikoilleen.

EDIT:

Saako noita dr.pulley kalikoita härmälandiasta vai pitääkö tilata jostain ulkomailta?
Titan T2 50cc

jalat

Taitaa mennä dr.pulleyt ulkomailta tai ebaysta tilaamiseksi. Kävin äsken testaamassa kunnolla ja kyllä niin nätisti meni. Huippuihinkaan ei vaikuttanut negatiivisesti. Kiihtyi paljon paremmin.

No nyt nälkä kasvaa syödessä ja tekisi mieli pistää tuo kiihtymään vielä paremmin. Menohaluja ei tarvitsisi tosin tulla lisää.

Paljonkohan vaikuttaa kiihtyvyyteen ja huippuihin, jos sen alkukäyrän vaihtaa kurittomaan? Siis ilman että lähtee kaasarin suuttimia suurentamaan.

PappaSkootteri

jos hieman sivuaa aihetta niin toiseen peliin (Vespa LX 50 2t) vaihtaa vakio rullien tilalle pulleyt alkuperäisten ollessa 7,5grammaa niin olisikohan sopivat pulleyt 6, 6,5 vaiko 7grammaiset?
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Titan T2

No niin, prikka poistettu ja huippunopeus nousi lähes 10km/h eli karvan verran vajaat 60 km/h, loppuviikosta laitetaan kuriton alkukäyrä ( kaveri tekee sen ) kerron sitten mikä vaikutus sillä on.
Titan T2 50cc

jalat

Mielenkiinnolla odotan miten kuriton alkukäyrä käyttäytyy :)

Pappaskootteri. Vespaan laittaisin 6 tai 6.5g dr.pulleyt jos kiihyvyyttä haluat. Toisaalta jos taloudellista matka-ajoa, niin 7g. Itse laitoin 8,5g rullien tilalle 6g dr.pulleyt ja ei harmita yhtään, vaikka ensin mietin 6,5 ja 7g versioita.

Titan T2

Tänään ohitin egr/katalysaattorin mikälie, eli irrotin letkun tuon murikan etupuolelta ja laitoin letkun päähän suodatinkankaan teipillä ja klemmarilla kiinni, tuokin toimenpide piristi ry6-sen kulkua. kaasuttimen seokset säilyivät hyvinä ( ei booaa ) vaikka kaasutin saakin nyt enemmän  puhdasta ilmaa, loppuviikosta alkukäyrän kuristukset pois ja sitten se minun tuurillani posahtaa koko kone ja takuu ei korvaa mitään  :'(
Titan T2 50cc

pekpel

Katoppas tulppaa välillä, se vinkkaa jos seokset on pielessä..
Ei sitten hajoo koko keksintö käsiin..
Etusivulla ohjeet tulpan lukemiseen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Titan T2

Joo pitää huomenna vilkaista, harmaa ois varmaan hyvä väri?

EDIT:

Alkoi vaivaamaan tuo tulppa joten se on nyt mulla tässä tietokoneen vieressä, väri on harmaa, ei karstaa, eli onko hyvä?
Titan T2 50cc

pekpel

pekpel

Tulppa voi tosiaan antaa kipunaa ihan kivasti jos ei ole paineen alla..
Eil kokeiltaessa irrallaan tulee kipinä kivasti, mutta paikallaan ollessa ei vaan mopo käy..
Silloin on vaihtoehtona vain kokeilla ja jos tuollainen tulppa löytyy,, niin heti huit hittoon se pitää heittää tai kaverin mopon varatulppaan salaa vaihtaa..  8)

Titan T2

Kiitti linkistä! Kuvien perusteella minun... tai skootterini tulpan väri on hyvä.
Titan T2 50cc

pekpel

Ollos hjuva..

Iloisa kilometrejä sinnepäin..

jalat

Mikä on oikeasti todellinen vaikutus jos alkukäyrän vaihtaa näissä 2-t vaakaminarellikoneissa sellaiseen, jossa ei ole hukkaputkea?
Tuleeko kiihtyvyyttä/mäennousukykyä/huippunopeutta kuinka paljon lisää?

Ja tarviiko vakiosuutinta lähteä siinä vaiheessa vielä vaihtamaan?

Terveisin
"pikkuisen vielä kaipaisi lisää mäennousukykyä, muuten on jo hyvä"

Titan T2

Lainaus käyttäjältä: jalat - 11.03.13 - klo:20:06
Tähän keskusteluun on hyvä alkuun lisätä nämä - Zone -:n linkittämät linkit tuosta moottorista. Kiitos Zonelle.

Sama kuin 2012 mallissa ja muissakin kiiweissä käytetty eli KW1E40QMB-4 - http://www.bikesearch.com/ads/details/id/10472483
Siinä noihin **40QMB** malleihin perustuviin kopiokoneisiin yksi manuaali http://site.scootertronics.com/40QMBservice.pdf (enempi kiiwin yleismanuaali tosin)
Ja tuossa vielä tuo kiinan 1e40qmb - http://www.mediafire.com/view/?0tql6zfu5ei4z1a

Itse taasen voisin laittaa tähän sen rajoitin prikan mitat, jos joku haluaa sellaisen itselle tehdä tai ostaa jostain.
Sisähalkaisija 21mm
Ulkohalkaisija 25mm
Leveys 3mm

Mittasin oman prikan josta voi jo käyttää sanaa holkki
Sisähalkaisija 21mm
ulkohalkaisija 25mm
Leveys 8mm.
Itse en prikkaa poistanut, vaan kaveri, mutta mitat ovat tuollaiset, jokatapauksessa nopeus nousi lähes 10km/h.

Rajoittaa kulun nopeuteen XX??? Tähän en osaa sanoa, kun otin heti pois. Mutta jos joku kertonee joskus.
Titan T2 50cc

jalat

No tuollainen kuriton alkukäyrä piti sitten laittaa tilaukseen. Katsotaan myöhemmin, miten se vaikuttaa  ::)