Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

Sahuu7

Hei! Sattuisitko tietämään millä voisin piristää roxia... elikkä alle verorajan kuitenkin! Prikka varista pois,Leovince ZX putki (kuri paikallaan), 4,7 rullat, Keltane Malossin vp-jousi, kulkee tasasella 62-64 mittariin.. Mitenkä saisin siihen lisää vääntöä jolloin saisin kulkemaan vähän reippaammin ja ei hyytyilis ylämäkiin? vm. 2011

konenikkari

Mulla on aina ollut prikka paikoillaan.
Enkä tunne henkilöitä leo vinssi tahi malossi.
Pistä prikka paikoilleen, ei hyytyile ylämäkiin.
Ihmettelen ääneen, eikö ajotaitoihisi 62-64 riitä :o
Valitse mutkaisempi tie.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Sahuu7

Mittariin... oikeeta jotain ehkäpä ... 55?

konenikkari

Taitaa olla roxissasi rajoitettu cdi.boxi.
Itse olen korvannut tuon nopeasti kulkemisen
paljon kulkemisella, ja maisemia katsellen. ;D
Nautin suunnattomasti skotulla ajamisesta. 8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Sahuu7

Ei ole ei, rajottamaton cdi tässä -11 vuoden mallissa :P Kyllä sillä alamäkeen pääsee jo mittariin 70-80 :D

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Sahuu7 - 24.08.12 - klo:20:40
Ei ole ei, rajottamaton cdi tässä -11 vuoden mallissa :P Kyllä sillä alamäkeen pääsee jo mittariin 70-80 :D
Olen täysin samaa mieltä.
Ja
"Kyllä sillä alamäkeen pääsee jo mittariin 70-80 "
Ja vapaassa pudotuksessa vähintään kahta sataa :o

Jotta ei totuus unehuttuisi.
Ei se yleensäkään se rajoitettu cdi nopeutta rajoita
se rajoittaa moottorin käyttökelpoista kierroslukua.
Poikkeuksena on variaattorilta nopeustiedon poimivat, cdi:t
Näinpäin tänään.

Sahuu7

:D VOI OLLA! EN taida olla vielä tuohon yritykseen valmis...

konenikkari

Mikäs siinä nyt niin jännittää ;)
tandem hyppy oman mopon kanssa :o
Huimaa 8)

A_sentaja

Olet tehny kerralla liikaa säätöjä,virhe jonka moni täällä on tehnyt,minäkin.. ;) Ensinnäkin tehoputken kanssa putkessa oleva kuri pitää ottaa pois,jos haluaa sen toimivan suunnitellusti. Toisekseen kaasuttimeen pitää laittaa isompi suutin jotta putken hyödyt saadaan irti. Kolmanneksi ainakin vincen mukana tulee 4,3 jopa alle painoiset rullat jotka suositellaan laitettavaksi. kokeilin itse vakiorullilla ja voi sitä ketutusta kun kone ei kiihtynyt. Jos haluat lisää kiihtyvyyttä niin kevennä rullia, jos et halua sakkomagneettia pidä varin prikka paikoillaan..Rullia keventämällä vain kiihtyvyys nousee ei loppunopeus. Vp jousen jäykkyydelläkin on merkitystä,sillä se määrään parhaan toiminta alueen ja oikea löytyy kokeilemalla. Kytkimen pikkujouset yleensä sinällään ovat hyvät muutoin vakio 50,ssä koska liikkeellelähtö riippuu niistä. Skootteri on säädöissään,varsinkin oikeissa oiva ja ripeästi liikkuva peli,mutta niiden säätöjen etsiminen on se aikaa vievin juttu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Nahkela

Lainaus käyttäjältä: Sahuu7 - 24.08.12 - klo:19:54
Hei! Sattuisitko tietämään millä voisin piristää roxia... elikkä alle verorajan kuitenkin! Prikka varista pois,Leovince ZX putki (kuri paikallaan), 4,7 rullat, Keltane Malossin vp-jousi, kulkee tasasella 62-64 mittariin.. Mitenkä saisin siihen lisää vääntöä jolloin saisin kulkemaan vähän reippaammin ja ei hyytyilis ylämäkiin? vm. 2011

Kuri pois putkesta ja prikka takaisin variin, lisäksi kuten mainittua isompaa (~10) pääsuutinta kaasariin, ja jäykempiä kytkinjousia niin johan pitäisi keulia. Nopeus kuitenkin pysyy ~65.

Kytkinjousipulaan multa apu, osta Narakun käyttämätön kytkinjousisetti, saat kympillä? ;) 

Sahuu7

Kiitos, mutta ei kiitos!:D On jo putken mukana tulleet kytkinjouset :D

£päammattilainen

miten säätää kaasaria kun näillä säädöillä täl hetkellä puolella kaasulla menee samallaisesti ku kääntäis kaasua pois ja päälle eli pätkien?

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: £päammattilainen - 30.08.12 - klo:18:01
miten säätää kaasaria kun näillä säädöillä täl hetkellä puolella kaasulla menee samallaisesti ku kääntäis kaasua pois ja päälle eli pätkien?

Vähän vaikea ohjeistaa jos kuvaus on tuollainen,,mitä tehty ja  säädetty ja millainen oli lähtökohta auttaisi jo paljon.. 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

£päammattilainen

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 30.08.12 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: £päammattilainen - 30.08.12 - klo:18:01

Vähän vaikea ohjeistaa jos kuvaus on tuollainen,,mitä tehty ja  säädetty ja millainen oli lähtökohta auttaisi jo paljon.. 8)

jo no en tiä voiko siitäki ku putki vuotaa mutta stage6 pro replica, stage 6 sport(pro?) vari, malossin kytkin ja vakio kaasari, tosin kaasari on sähköryypyllä varustettu mut ne ei o kytketty mihinkää kun ei tos vuosimallis kuuluis olla sähköryyppyä. ton kaasarin kaa on ollu ain vähä säätöongelmii ei o oikee koskaa saatu kunnolla toimii.. mite se kannattais ku en muista paljon tyhjäkäyntii ja ilmaruuvii kuuluu aukasta, mist ois sit hyvä jatkaa?

klapezu

Lainaus käyttäjältä: klapezu - 30.08.12 - klo:15:15
Morjensta taas! :) tekkii nitroo konerempan 500 km sitte ja toimi ihahyvi muttanyt on ruvennu laiskistuu ja ylämäkeen vauhti hiipuu eikä jaksa vääntää ja tasasella kiihdyttäessä 60 km/h jälkee rupiaa vasta kunnolla kiihtymää, eli mikähä mahtaa olla?