Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten "renkaat" ja pyörät

Aloittaja Partanen, 26.08.07 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

Onko kenelläkään tietoa mikä on takapyörän mutterin koko? Onko 24mm vai isompi? 22 hylsy ei sopinut.

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Älkää luottako rengasmuussiin ainoana keinona. Ajoin kauden pisimmän matkan hesan helvettiin. Jossain niissä tietöissä puhkesi kumi. Se ilmeni vasta kun koetin päästä kehäteistä eroon. Varsin hauskaa paskan kartan kanssa, jossa ei ole kadun nimiä ja skodussa kumi puhki. Renkaassa oli niin suuri reikä ettei vaahto pitänyt kuin 15 km ja kun yritin huoltikalle saakka niin läksi vanteeltakin. Dosa sattui onneksi odottamatta ja toinen kiersi vain saaristoreitin ja lähtiessäni pyörä kainalossa skodua hakemaan niin taksi ajoi varmaan ennättyksensä sillä pätkällä että ehdin dosaan. Onneksi sää oli loistava ja paikka turvallinen ja siisti korjata ja työkalut riitti. Olihan rentoa ajaa kotiin.

Tubeless paikat ja pumppu on hyvä pitää varalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Nyt tuli mitta täyteen kiinalaisten vanteiden kanssa >:( Ne on kohtuuttoman tiukat. Sekä Duro että  Schwalbe renkaille joista on kokemusta. Rengasammattilaiset kertoi saman. Ehkä niiden kotimainen on mitoitettu tuolle vanteelle ja pakottavat tuolla ostamaan niitä? Tekevät myös sopivan väljiäkin, joihin vaihtaa rengasraudoin. Ne ei ole liian väljät koska tarvitaan rautoja.

Nyt sitten muotoutui tuuma pienentää vanne sopivaan mittaan. Sorvailua on vaikea järjestää ainakaan edullisesti. Takavanne on helppo kun sen vain kiinnittää paikalleen ja pyörittäen samalla rälläköin liiat pois sandislaikalla. Etukiekon pyöritys on haaste. Teen ehkä telineen missä se ottaa takapyörään ja hion samoin.

Edit. Empä teekkään vanteelle mitään, tein rengaskoneen josta projekteissa tarkemmin.

Coastside

Talvipyörän yhteen sivuun oli ilmestynyt ruskea väri? Ei lähtenyt saippualla, mutta renkaanhoitosilikoni harjaten sen poisti. Sama värjäys ilmestyi peräkärryn toiseen renkaaseen jostain eri aikaan.

kani

Nyt kun pääsin ajamaan toisella kiinanskopalla kuin omallani, missä on samanlaiset kenda-renkaat kun mulla, paitsi 12" täytyy sanoa että omissa 13" kenda-renkaissa taitaa olla heittoa tms. kun tietyssä nopeudessa ne tuntuu epäpyöreiltä/pompottavilta. Olisko runko rikki?? Värinääkin omassa skootterissa on ihan eri tavalla.

leze223

Ehdoituksia, miten saa vanteen irti.
Yritetty:
-pulttikoneella
-räikällå
-lenkillä.

Lenkin päällä hyppi 95kg jäbä eikä lähtenyt auki. Seuraavaksi lämpöä vai?

Kaveri sanoi, että viimeksi otettiin rengas irti porvoolaisella korjausliikkeellä. Uus tyyppi oli laittamassa paikalleen. Nyt mua pelottaa, että on laitettu locktitella ja pulttikoneella kiinni... :o
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 10.05.12 - klo:17:54
Yritetty:
-pulttikoneella
-räikällå
-lenkillä.

Kaveri sanoi, että viimeksi otettiin rengas irti porvoolaisella korjausliikkeellä. Uus tyyppi oli laittamassa paikalleen. Nyt mua pelottaa, että on laitettu locktitella ja pulttikoneella kiinni... :o

Anna siihen mutteriin kuumaa pienellä kikkapillillä tai kuumailmapuhaltimella, kierrelukitteetkin pehmenee..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Yritetty:
-pulttikoneella
-räikällå
-lenkillä.

Räikkää ei saa rikkoa käytä ns.T.väännintä
ja se 95kg jäbä jarruun.
T.väännintä voi tehostaa1-1,5M jatkovarrella(inkvisiittorit tietää  ;))
Väärään suuntaan ei kannata ollenkaan kiertää :D
Eikä minkäänlaista pulttipyssyä mertriä lähemmäs ko. mutteria kiinni pistäessä >:(
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

leze223

Jups, räikällä vaan käsivoimin painettiin, ei pahempia. Tuolla semmoisella t-avaimella kokeiltiin avata puolen metrin lisätangolla, mutta ei lähtenyt auki.
Ja pyörimissuunta oli alaspäin takanta katsottuna. Mopona 10" fude alias baotian
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

konenikkari

Sen on varmaan joku "kesäpoika" pistänyt kiinni
raskaankaluston mutterimopolla.
Lisää vartta, vipu on maiilman vanhimpia keksintöjä.
Kyllä se akseli sen kestää minkä jarrukin.
On noita joskus nimenomaan jonkun
auto tai rengasliikkeiden jäljiltä joutunut aukaisemaan
välineillä, jotka heikompia pyörryttää ::) 8)
Koetapas arvata kuinka moni
auto tai rengasliike tietää
mihin momenttiin ko. mutteri kuuluu kiristää.
Hyvänä lähtökohtana voisi käyttää,
mutteri avataan siellä missä se kiinnikin pistettiin ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

purgiaali

Lystiä oli, kun ekan kerran soliferin takapyörää irrotin. Nippusiteellä lukittu takajarru ei pitänyt riittävästi, kun väänsin metrin  varrella mutteria. Kaveria kun ei juuri silloin ollut avuksi, niin olin mahallaan tarakan päällä, jotta pyörä osui maahan ja siitä poljin jatkovarrella väänninta. Aukesi se lopulta.  ;D

konenikkari

Nonni, oikea meininki
ei sitä painavaa miestä tarvittu ku jarrua
ja takapyörää maahan painamaan
lopun hoiti järki ja sen määrä. 8)
Joskus on joutunu pyörän lukitakseen
pistämään "kapuloita rattaaseen"
eli pyörän puolien väliin "vääntöä kestävää"

Coastside

Yksi hellävarainen keino on sitoa hihnalla (monta kierrosta) pyörään lauta ja laudan päällä seisten vääntää jatkovarrella.

viisnelonen

Yritetty:
-pulttikoneella
-räikällå
-lenkillä.

Hyväksi koettu keino: Pitkä lenkkiavain tai hylsy T-varrella ja toinen pitää jalalla avainta kovassa pännissä kun toinen samalla vetelee kovia taakeja isolla pajavasaralla varren päälle. Hyvälaatuinen lenkkiavain on hyvä kun se ei juuri jousta iskuista.
Tää voi kyllä vaatia jo 3 äijää .. ;D ;D       Olis kyllä kiva kokeilla tota einhellin paukutintakin, nyt kun on kerrankin tosi tiukkaa...
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250