Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

Pätmän

Mä oon tehny ekan öljynvaihdon ensimmäisten 50-100km jälkeen, myös peräöljyt oon vaihtanu. Kesäkäytössä 15W40-50 on ihan hyvät, tuntuu koneäänet jotenkin hiljasemmilta.

Coastside

Se on niin pikkujuttu vaihtaa uudet öljyt ettei niillä ties millä kiinalaisilla kannata ajaa yhtään. Vaihto mieluummin 50 km jälkeen taas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Muuten olisi moottori valmiina kiinnitettäväksi mopoon, mutta kun tarkistin öljyjä, tikku oli kokonaan öljyssä. Eli öljyä on aivan liikaa ja öljy oli todella juoksevaa, öljyn sekaan oli siis jossain vaiheessa päässyt jotain. En jäänyt sitten enään muuta tekemään kun en sitä olisi tänään ajokuntoon saanut. Tiistaina alkaa työhönoppimisjakso, jolloin pitää mennä korjaamolle harjoittelemaan, niille matkoille olisi kiva saada valmiiksi. ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Auton moottorit joissa on liukulaakerit ja suodatin ja painevoitelu on eri juttu kuin urakuulalaakeroitu mopon kone. Siinä haitallisen suuri aines suodattuu pois. Mopon kone ei kaipaa eikä kestä mitään hiovaa ainesta öljyssä. Pisara vettä seisomassa laakerissa pilaa sen tunneissa. Siksi nopea alkuvaihto on eduksi koska karkein pinta hioutuu nopeasti.

solifermopo

Mitäs eroja on 15w40 ja 20w40? Sopiiko molemmat öljyt hyvin kesäajoon?

HELKAMA SC1

Coastside

Vanhat moottorit kaipaavat yksiasteöljyä, niin olen kuullut. Muuten kesällä ei ole väliä mikä talviluokitus sillä on. Jos kulee käynnissä eroa niin sitten on.

niekkula

Tämmöistä löysin biltemalta! Jotta tätäkö väki täällä tarkoittaa ???

-MINERALOIL TURBODIESEL 15W-40 4L

Turbodiesel 15Wâ€"40 Mineraaliöljypohjainen 
dieselmoottoriöljy raskaisiin ajoneuvoihin. 
Erinomaiset voiteluominaisuudet kovassa 
käytössä ja pitkät öljynvaihtovälit. Sopii myös 
joihinkin bensiinimoottoreihin. Tuote on ominaisuuksiltaan 
erittäin laaja-alainen, joten se 
sopii yleisesti käytettäväksi moottoriöljyksi 
autohalliin, jossa huolletaan erilaisia dieselmoottoreita. 
Täyttää seuraavat laatuvaatimukset: 
API CH-4/SL, ACEA A/3/B3/B4/E3/E5/E7, MB 
228.3, Volvo VDS-2, MAN M3275, Allison C-4. 
4 l

karkulainen

Ihan hyvää... jos sinulla on bussi tai kuorma-auto. ;D

Minä ostin ja laitoin Teboilin silver öljyt sisään, viskositettiä en muista, mutta taisi olla 15w-40.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

niekkula

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 22.04.10 - klo:08:39

Minä ostin ja laitoin Teboilin silver öljyt sisään, viskositettiä en muista, mutta taisi olla 15w-40.

Thanks! Käväisempäs sitten teboililla kattelemassa :)

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 22.04.10 - klo:08:39

Tuo dieselöljy on nimenomaan oikein sopivaa näihin kiinalaisiin. 15W40 viskositeetiltaan on ihanteellinen näille isohkoille välyksille sekä dieselöljy pitää sisällään rankasti peseviä lisäaineita = lähtee ne karstatkin tehokkaammin pois. Itse käytän motonetistä saatavaa jotakin halvinta mahdollista 15W40 dieselöljyä, vaihdan sen n. 1000km välein.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

niekkula

LainaaTuo dieselöljy on nimenomaan oikein sopivaa näihin kiinalaisiin. 15W40 viskositeetiltaan on ihanteellinen näille isohkoille välyksille sekä dieselöljy pitää sisällään rankasti peseviä lisäaineita = lähtee ne karstatkin tehokkaammin pois. Itse käytän motonetistä saatavaa jotakin halvinta mahdollista 15W40 dieselöljyä, vaihdan sen n. 1000km välein.

Elikkäs toi bilteman mönjä on käypästä ???

ps. sulla näköjään sama kinkki ku mulla ;D

solifermopo

Eli jos tekee ekan öljynvaihdon niin toi 15w40 siis sopii? Luin jostain ruotsinkieliseltä foorumilta että eka öljynvaihto piti olla jotain erilaista öljyä  ???
HELKAMA SC1

Kenzy

Sillä ei ole mitään merkitystä minkälaista öljyä sinä kiinalaiseen skootteriin laitat ekassa öljynvaihdossa. Itse vaihdoin ekan kerran öljyt 130km kohdalla, sen jälkeen n. 700km, 1300km, 1500km, 2000km.... tuo 15W40 dieselöljy on halpaa, ja sitä kannattaa vaihtaa. Se tuo pois koneesta epäpuhtauksia todella tehokkaasti ja on tosiaan riittävän paksua, ettei 0.08 venttiilivälykset ala naputtamaan. Samaan tahtiin olen vaihdellut peräänkin öljyt, jotta olen saanut sieltä kaikki työstölastujen rippeet pois... eipähän ole ainakaan toistaiseksi laakerivaurioitakaan tullut.

mikamars

Ajaako joku huoltovälin mukaisesti näillä? Mulla sanoo BT50QT-9 et öljynvaihto 2000km välein. Oon sitä about 1000km välein yrittäny vaihtaa. Vaikka onkin nopee juttu ni ärsyttää ku tuntuu et kokoajan saa olla leikkimässä ton skoden kaa jotain. Eiks nelitahdin idea oo se että ei tarttis lisäillä/vaihtaa kokoajan...

Kenzy

Itse en ainakaan uskalla. Kiinalaiset laakerit on mitä on, kiinalaiset hammaspyörät on mitä on, ja kiinalaiset kaikki metalliset osat on mitä on. Mielummin liian usein kuin liian harvoin... pari kertaa kesässä vaihdan öljyt, oli kilometrit sitten mitkä hyvänsä (ei tule edes 2000km kesässä).